کد خبر: 35614 A

سرگردانی پناهجویان سوژه یک فیلم شد

سرگردانی پناهجویان سوژه یک فیلم شد

فیلمساز بوسنیایی برنده اسکار درام پرتعلیق "رویاهای مدیترانه‌ای" را با موضوع سرگردانی پناهجویان در دریای مدیترانه می‌سازد.

ایران آرت: دنیس تانوویچ که سال ۲۰۰۲ با درام تکان‌دهنده "زمین بی‌طرف" برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد، "رویاهای مدیترانه‌ای" را بر اساس فیلمنامه غیراقتباسی و انگلیسی‌زبان از استلن فورسبرگ می‌سازد. داستان درباره یک بانوی بسیار محترم اروپایی و دختر چهار ساله اوست که سوار کشتی تفریحی اشرافی با قایق حامل پناهجویان روی آب‌های دریای مدیترانه برخورد می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، تانوویچ ۵۰ ساله درباره دلیل علاقه خود به این فیلمنامه به اسکرین گفت: "آنچه توجه من را بیش از همه جلب کرده، حضور یک قهرمان زن قدرتمند است در یک دوراهی اخلاقی گرفتار می‌شود. اینکه وقتی پای مرگ و زندگی در میان باشد، حاضریم چقدر جلو برویم. من در زندگی بارها به این پرسش برخورده‌ام و پاسخ این بوده است که هیچ پاسخی وجود ندارد مگر اینکه خودمان در آن شرایط قرار بگیریم. فقط آن وقت است که می‌توانیم خودمان را بشناسیم."

گروه تولید "رویاهای مدیترانه‌ای" این روزها در جشنواره کن حضور دارند تا با مشارکت‌کنندگان احتمالی پروژه ملاقات کنند. فرآیند انتخاب بازیگر خیلی زود آغاز می‌شود تا فیلم سال آینده میلادی در فرانسه، مالت و مغرب مقابل دوربین برود. چالش اصلی کارگردان و گروه تولید می‌تواند یکی از صحنه‌های تکان‌دهنده باشد؛ جایی که بازیگر چهار ساله از درون قایق به دریای توفانی می‌افتد و فیلمبرداری این صحنه به پیش‌تولید اساسی و استوری‌بورد دقیق نیاز دارد.

تانوویچ علاوه بر فیلم برنده اسکار و گلدن گلوب "زمین بی‌طرف"، دو فیلم تحسین‌شده و موفق دیگر در کارنامه دارد؛ "مرگ در سارایوو" (برنده خرس نقره‌ای جایزه بزرگ داوران جشنواره برلین ۲۰۱۶) و "فصلی از زندگی یک آهن‌پاره‌جمع‌کن" (برنده دو خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد و جایزه بزرگ داوران از جشنواره برلین ۲۰۱۳). او سریال "موفقیت" را هم برای شاخه اروپایی شبکه HBO ساخته است.

 

اسکار اسکار فیلم خارجی دنیس تانوویچ زمین بی طرف
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین