کد خبر: 35984 A

نویسنده "بازی تاج و تخت" در تیم ارباب حلقه‌ها

نویسنده "بازی تاج و تخت" در تیم ارباب حلقه‌ها

نویسنده و تهیه‌کننده "بازی تاج‌ و تخت" با پروژه سریال تلویزیونی "ارباب حلقه‌ها" همکاری می‌کند.

ایران آرت: "برایان کاگمن" نویسنده و تهیه‌کننده "بازی تاج‌وتخت" با پایان سریال فانتزی HBO از پا نخواهد نشست. ورایتی گزارش می‌دهد که کاگمن به عنوان مشاور به پروژه‌ی سریال تلویزیونی "ارباب حلقه‌ها"ی آمازون ملحق شده است. این همکاری چندان غافلگیرکننده نیز چرا که "جورج آر.آر. مارتین" نویسنده‌ی کتاب‌های "بازی تاج‌وتخت" همواره اعلام می‌کند که مجموعه رمان‌های خود را با الهام از شاهکار "جی.آر.آر. تالکین" خلق کرده است.

پیش از این گزارش شده بود که نویسندگی سریال "ارباب حلقه‌ها" آمازون به "جی.دی پین" و "پاتریک مک‌کی" سپرده شده. کاگمن در این پروژه با این زوج نویسنده همکاری نزدیکی خواهد داشت و به عنوان مشاور در تولید سریال مشارکت می‌کند. آمازون سپتامبر گذشته اعلام کرده بود که برای تولید و توسعه‌ی سریال‌های جدید با کاگمن قراردادهایی به امضاء رسانده است.

بر اساس گزارش سی نما، کاگمن کار خود در "بازی تاج‌وتخت" را به عنوان دستیار "دیوید بنیاف" و "دن وایس" آغاز کرد. او نویسندگی ۱۱ اپیزود از سریال را در طول هشت فصل برعهده گرفت و اولین فیلمنامه‌اش را برای اپیزود اول از فصل چهارم (Cripples, Bastards, and Broken Things) به نگارش درآورد و در نهایت با نوشتن فیلمنامه‌ی اپیزود دوم از فصل هشتم که "شوالیه‌ی هفت اقلیم" نام داشت و یکی از بهترین قسمت‌های فصل و حتی تمام سریال بود به کار خود پایان داد. کاگمن علاوه بر این نویسندگی بازسازی لایو اکشن "شمشیر در سنگ" (The Sword in the Stone) را برای سرویس استریمینگ "دیزنی+" برعهده گرفته است.

آمازون تا به امروز رسماً اطلاعاتی در مورد داستان سریال "ارباب حلقه‌ها" و یا بازیگران آن منتشر نکرده است. استودیو مارس گذشته تنها تأیید کرد که زمان وقوع حوادث سریال "دوران دوم سرزمین میانه" خواهد بود. این گزارش شایعاتی که در مورد تمرکز سریال بر روی شخصیت "آراگون" جوان (با بازی "ویگو مورتنسن" در سه‌گانه‌ی "پیتر جکسون") شنیده می‌شد پایان داد. آراگون در "دوران سوم" متولد می‌شود. بسیاری پیش‌بینی می‌کردند که سریال بر جانشین آراگون، شاهزاده "ایارنور" گندور تمرکز کند اما او نیز در "دوران سوم" متولد شده است.

دوران دوم سرزمین میانه ۳۴۴۱ سال به طول می‌انجامد و با سقوط "سائورون" به پایان می‌رسد. داستان سه‌گانه‌ی "ارباب حلقه‌ها" به کارگردانی "پیتر جکسون" پایان دوران دوم و شکست "سائورون" را به تصویر کشید، بنابراین به نظر می‌رسد که سریال آمازون قدرت گرفتن این شخصیت را روایت کند. استودیو برای این پروژه بودجه‌ای ۱ میلیارد دلاری اختصاص داده اما تاریخ شروع فیلمبرداری را مشخص نکرده است.

بازی تاج و تخت ارباب حلقه ها جورج آر آر مارتین برایان کاگمن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین