کد خبر: 36091 A

تفاوت‌های شادی مختاری با ندا سریال "دلدار"

تفاوت‌های شادی مختاری با ندا سریال "دلدار"

بازیگر سریال "دلدار" درباره تفاوت‌های شخصیت خودش با نقش "ندا" و تجربیات دیگرش در زمینه بازیگری صحبت کرد.

ایران آرت: شادی مختاری، نقش ندا در سریال "دل‌دار" را ایفا می‌کند. او قبل‌تر در تئاتر و عرصه فیلم کوتاه فعالیت داشته است. این بازیگر، علاوه بر سریال "دل‌دار"، در فیلم سینمایی "هفت و نیم" به کارگردانی نوید محمودی هم ایفای نقش کرده است.

مختاری که با "دل‌دار"، نخستین کار تلویزیونی خود را تجربه کرده است، درباره تفاوت‌های خود با شخصیت ندا گفت:" من قبول ندارم ندا در سریال "دل‌دار" خاکستری تیره است. اول از همه این‌که قصه و فیلمنامه "دل‌دار" خیلی به روز است و امروزه در جامعه، مابه‌ازای هر کاراکتر یک مصداق خارجی وجود دارد. چیزی که درمورد ندا برای من جالب بود، این بود که شخصیت او با شخصیت من بسیار متفاوت است. ندا یک شخصیت کاملا جنگنده است و دائما در حال مشاجره و بحث در زندگی زناشویی است و می‌خواهد حق خود را به هر شیوه و روش بگیرد. اما من یک شخصیت آرامی دارم و هیچ وقت وارد زندگی زناشویی نشدم که بخواهم چنین اتفاقاتی را تجربه کنم و همین تفاوت رفتاری و شخصیتی باعث شد این نقش برای من چالش برانگیز باشد."

او در گفتگو با خبرآنلاین ادامه داد: "تفاوت نقش من در سریال با شخصیت رونا این بود که او اساسا یک آدم درونگرا تعریف شده بود و من یک شخصیت برونگرای پرخاشگر. حتی حجم عصبانیتی که در فیلمنامه برای ندا نوشته شده بود، خیلی بیشتر بود و من خودم مقداری  از آن را کم کردم، زیرا به نظرم ضرورتی نداشت؛ به دلیل اینکه هر چه قدر هم او شخصیت پرخاشگری داشته باشد، در نهایت با آن خانواده و با پدرشوهر و مادر شوهرش زندگی می‌کند و باید احترام را رعایت کند."

5198302

این بازیگر افزود: "اما نکته اصلی این است که ندا بیشتر برای زندگی‌ و نگه داشتن آن تلاش می‌کند تا بیشتر برای خودش. اگر این فرد بیشتر برای خودش تلاش می‌کرد، شاید می‌توانستیم او را مورد انتقاد قرار دهیم، اما او در حال کشمکش برای حفظ زندگی‌اش است. شوهر او یک بار در کارش شکست خورده، در زندگی با مشکل مواجه شده‌ و حالا نمی‌خواهد اجازه دهد که دوباره زندگی‌اش وارد بحران شود. من در این سریال زن بدی نیستم، فقط دارم از حقم دفاع می‌کنم تا زندگی‌ام را حفظ کنم."

مختاری درباره همکاری‌اش با برادران محمودی گفت: "جدای آن سه سالی که دوره‌های بازیگری را گذراندم و تجربه‌هایی داشتم، کار کردن با برادران محمودی هر لحظه و هر ثانیه آن برای من یک درس جدید بود. یک‌ سری از نکات و ریزه‌کاری‌ها بود که در هیچ کلاس درسی آموزش داده نمی‌شود، اینکه با کارگردان‌هایی کار کنی که خبره باشند، خیلی در پیشرفت بازیگر موثر است. فعالیت من در فیلم سینمایی "هفت و نیم" و سریال "دل‌دار"، هر لحظه‌اش درس بود که بسیار به من کمک کرد. من هر سکانسی را که بازی می‌کردم، می‌گفتند شادی کاش تو این کار را در سکانس قبلی هم بلد بودی و این رویه تا آخرین لحظه ثبت سکانس ادامه داشت."

بازیگر سریال تلویزیونی "دل‌دار" در واکنش به این سوال که دوست دارد بیشتر در چه زمینه‌ای فعالیت کند و کار خود را ادامه دهد، پاسخ داد: "من الان در نقطه‌ای که هستم زیاد برای خودم مرزبندی ندارم. من تئاتر را برای شروع بازیگری  و اساسا آموزش بازیگری بسیار قبول دارم و شروع بازیگری خودم هم از تئاتر و فعالیت‌های آن بود و معتقدم تئاتر ریشه هربازی و بازیگر است. به نظر من اگر بازیگری بخواهد خودش را به روزرسانی کند تا بتواند درست به نقش برسد باید کار در تئاتر را در کارنامه خود داشته باشد. من تئاتری را که صرفا به‌خاطر چهره بودن افراد، یک هفته تمرین می‌شود و بعد می‌رود روی صحنه را نمی‌گویم، منظورم تئاتری است که چند ماه به‌خاطر آن زحمت می‌کشند و فعالیت می‌کنند. به همین دلیل تئاتر را همیشه دوست داشته‌ام. سینما را هم که همه بازیگرها دوست دارند."

او درباره بازی در تلویزیون هم توضیح داد: "به‌نظرم تلویزیون همیشه مخاطب خودش را دارد و در هیچ کجای دنیا نمی‌توانیم نقش این رسانه را انکار کنیم. نقشی که تلویزیون در پرورش بازیگر دارد، انکار نشدنی است.  حالا هرچه قدر بگوییم فضای مجازی غالب است و  تلویزیون ریزش مخاطب دارد، باز هم تلویزیون در ایران، رسانه ملی است. به نظرم من باید در هر سه زمینه سینما، تئاتر و تلویزیون فعالیت داشته باشم تا جای پای خودم را محکم کنم و بعد از آن ببینم در کدام زمینه بهتر و موفق‌تر هستم."

 

خانم بازیگر نوید محمودی سریال دلدار شادی مختاری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین