کد خبر: 36591 A

از فیلم جدید نیکی کریمی تا همکاری مجید مجیدی و کارگردان "سرخ‌پوست"

از فیلم جدید نیکی کریمی تا همکاری مجید مجیدی و کارگردان "سرخ‌پوست"

نیکی کریمی، بهروز افخمی و مجید مجیدی فیلم‌های جدید خود را خواهند ساخت.

ایران آرت: روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری اعلام کرد شورای صدور پروانه ساخت در جلسه اخیر خود با ساخت ۴ فیلمنامه موافقت کرده است. 

بدین ترتیب، فیلمنامه‌های "لباس شخصی" به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد،کارگردانی و نویسندگی امیرعباس ربیعی و "کاغذ شطرنجی" به تهیه‌کنندگی،کارگردانی و نویسندگی بهروز افخمی ساخته خواهد شد. "روباه" آخرین ساخته سینمایی افخمی است که ۵ سال قبل روی پرده رفت. همچنین سال گذشته اخباری پیرامون تدوین مجدد "فرزند صبح" توسط او منتشر شد اما فرجامی نداشت. 

آخرین ساخته نیکی کریمی در مقام کارگردان مانند افخمی به ۵ سال پیش و فیلم "شیفت شب" باز می‌گردد. حال او فیلمنامه‌ای از هادی حجازی‌فر به نام "آتابای" را تهیه‌کنندگی و کارگردانی خواهد کرد.

فیلمنامه دیگری که موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کرده، "خورشید" به نویسندگی مشترک مجید مجیدی و نیما جاویدی (کارگردان فیلم سینمایی "سرخ‌پوست") است که تهیه‌کنندگی و کارگردانی‌اش را مجید مجیدی بر عهده دارد.

آخرین ساخته مجیدی به نام "آن‌سوی ابرها"‌ در هندوستان و با بازیگران هندی ساخته شد، این فیلم گرچه اکران موفقی در هند و ایران نداشت اما بازیگر آن "ایشان خاطر" توانست جایزه "بهترین هنرپیشه مرد تازه‌کار" را از شصت و چهارمین "جوایز فیلم‌فِر" که به اسکار هندوستان شهرت دارد دریافت کند. 

او پیش‌تر اعلام کرده بعد از فیلمی که در ایران می‌سازد (خورشید)، دوباره راهی هندوستان خواهد شد تا "معدن زغال‌سنگ" را در این کشور آسیایی مقابل دوربین ببرد.

 

مجید مجیدی نیکی کریمی بهروز افخمی نیما جاویدی سرخ پوست
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین