کد خبر: 36719 A

آنچه موسیقی رامین جوادی از "بازی تاج و تخت "فاش کرد

آنچه موسیقی رامین جوادی از "بازی تاج و تخت "فاش کرد

رامین جوادی آهنگساز "بازی تاج و تخت" برای یکی از آخرین اپیزودهای سریال قطعه "کتاب سپید" را خلق کرد، اما این موسیقی به چه چیزی اشاره می‌کند؟

ایران آرت: رامین جوادی آهنگساز "بازی تاج‌وتخت" در مصاحبه با "اینسایدر" فاش کرده است که در اپیزود پایانی سریال فانتزی شبکه‌ی HBO اشاره‌ی موسیقایی پنهانی به رابطه‌ی دو شخصیت "جیمی لنیستر" (نیکلای کاستر-والدو) و "برین" (گوئندولین کریستی) داشته است. این لحظه زمانی به وقوع می‌پیوندد که برین پشت میز می‌نشیند و تمامی دستاوردهای قهرمانانه‌ی جیمی را در "کتاب سپید" به رشته‌ی تحریر درمی‌آورد تا در آینده از او تنها به عنوان یک "شاه‌کُش" بدنام یاد نشود. جوادی برای این صحنه‌ قطعه‌ی "کتاب سپید"  را خلق می‌کند. موسیقی با همان ملودی جوادی برای صحنه‌ی ازدواج "راب استارک" و‌ "تالیسا مایگر" در فصل دوم آغاز می‌شود. عنوان آن قطعه "او از آن من است، من از آن او" بود.

جوادی می‌گوید: "از آن قطعه استفاده شد زیرا فکر کردم می‌‌تواند اشاره‌ی زیرکانه‌ای باشد به رابطه‌ی این دو. وقتی که پشت میز می‌نشیند و به [جیمی] فکر می‌کند و اعمال او را یک به یک می‌نویسد. تم نیمه‌ی دوم "افتخار"‌ است، اما بله بخش زیادی از آن موسیقی را تم ازدواج تشکیل می‌دهد." جوادی در ادامه می‌گوید: "اشاره‌ای است به رابطه‌ی آنان – درصورتی که در کنار هم می‌ماندند و [جیمی] هنوز زنده بود – و شکل احتمالی آن. آنچه می‌توانستند باشند."

به گزارش سی نما، این اشاره‌ پنهانی جوادی اندکی غم‌انگیز است چرا که جیمی برین را در وینترفل رها کرد تا به کینگز لندیگ بازگردد و در حالی به آنجا رسید که "دنریس تارگرین" شهر را به آتش کشید. جیمی در نهایت در کنار خواهر خود "سرسی لنیستر" در سرداب‌های "رد کیپ" زیر آوار ماند و جان داد. تصمیم جیمی دسته‌ای از هواداران را ناخرسند کرد اما موسیقی جوادی از این مسئله حکایت می‌کند که عشق میان جیمی و برین صادقانه بوده است.

جوادی می‌گوید:‌ "از اینکه دیدم بعضی [نسبت به موسیقی صحنه] واکنش نشان دادند شگفت‌زده شدم. امیدوار بودم مخاطبین با خود بگویند: "صبر کن ببینم، این به فصل دوم مربوط می‌شود." هدف من دقیقاً همین بود. فکر کردم انتخاب درستی باشد."

"رامین جوادی"‌ در پایان می‌گوید: "این مسئله قدرت موسیقی را نشان می‌دهد. هیچ کلامی به زبان نیامد اما با قرار دادن آن موسیقی در صحنه تخیل بیننده به جایی که باید می‌رود. می‌خواستم مردم چنین احساسی داشته باشند و چنین اندیشه‌ای از ذهنشان بگذرد. خوشحالم که نتیجه داد."

پخش "بازی تاج‌وتخت" از شبکه‌ی HBO به پایان رسیده اما جوادی آن را با کنسرتی زنده (Game of Thrones Live Concert Experience) ادامه می‌دهد. این تور موسیقی در آمریکای شمالی اواخر سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

جوادی ماه می گذشته در مصاحبه با "بیتس وان" گفته بود: "هنوز نمی‌توانم بپذیرم. احساس می‌کنم که سریال هنوز تمام نشده. نمی‌توانم فراموشش کنم. هرگز انتظار نداشتم تا این حد موفق شود و چنین تأثیری بر روی مردم سراسر دنیا بگذارد. سفری بود شگفت‌انگیز. افتخار می‌کنم که سهمی در آن ایفا کردم." او در این مصاحبه اشاره می‌کند که یکی از قطعات محبوبش در دقایق پایانی "نبرد وینترفل" و در اپیزود سوم "شب طولانی" تحت عنوان "نایت کینگ" نواخته می‌شود.

 

بازی تاج و تخت رامین جوادی نیکلای کاستر والدو گوئندولین کریستی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین