کد خبر: 36863 A

کوروساوا با فیلم جدیدش در جشنواره لوکارنو

کوروساوا با فیلم جدیدش در جشنواره لوکارنو

جشنواره فیلم لوکارنو با تازه‌ترین ساخته کیوشی کوروساوا به پایان می‌رسد.

ایران آرت: هفتادو دومین دوره جشنواره فیلم لوکارنو که امسال برای نخستین بار به مدیریت لیلی هینشتین برگزار می‌شود، با اولین فیلم یک کارگردان کار خود را آغاز می‌کند.

"شاید" ساخته جینورا الکان که اولین فیلم بلند این کارگردان است آغازگر جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۱۹ خواهد بود. فیلم اختتامیه این جشنواره نیز با عنوان "به سوی پایان‌های زمین" ساخته استاد ژاپنی کیوشی کوروساوا است.

این دو فیلم در واقع نخستین فیلم‌ها از فهرست فیلم‌هایی هستند که در جشنواره بین المللی فیلم لوکارنو امسال جای دارند.

هر دوی این فیلم‌ها در پیازا گرانده در برابر ۸ هزار تماشاگر روی پرده می‌روند.

این جشنواره سوئیسی امسال از ۷ تا ۱۷ آگوست برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، "شاید" که چهارشنبه ۷ آگوست (۱۶ مرداد) روی پرده می‌رود نخستین فیلم بلند کارگردان- تهیه‌کننده ایتالیایی جینورا الکان است. آلبا رورواچر و ریکاردو اسکامارسیو بازیگران این فیلم هستند و فیلم بر زندگی ۳ فرزند یک خانواده پس از جدایی پدر و مادرشان در ایتالیای دهه ۱۹۸۰ تمرکز دارد.

الکان اولین تجربه کارگردانی‌اش را با ساخت فیلم کوتاه "به مِسا می‌روم" پشت سر گذاشت که سال ۲۰۰۵ در شصت و دومین دوره جشنواره فیلم ونیز اکران شد. او پس از آن به شدت در زمینه تولید فعال بود و اکنون نخستین فیلم بلندش را کارگردانی کرده است.

لوکارنو ۲۰۱۹ شنبه ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) پس از مراسم اهدای جوایز با اولین نمایش "به سوی پایان‌های زمین" جدیدترین اثر استاد سرشناس ژاپنی کیوشی کوروساوا کارش را تمام می‌کند. این فیلم داستان یوکو را روایت می‌کند. آتسوکو مائدا در نقش این شخصیت بازی کرده است. او با این هدف که بتواند ماهی افسانه‌ای را پیدا کند، با گروهش در جاده ابریشم سفر می‌کند. این فیلم در ازبکستان ساخته شده است. کوروساوا آخرین بار سال ۲۰۱۳ با فیلم "واقعی" در بخش رقابتی لوکارنو حضور داشت.

اسامی فیلم‌های حاضر در این دوره لوکارنو ۱۷ جولای اعلام می‌شود.

 

جشنواره فیلم جشنواره فیلم لوکارنو کوروساوا کیوشی کوروساوا فیلم شاید
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین