کد خبر: 36905 A

۹ فیلم برتر سال ۲۰۱۹/ از ژولیت بینوش تا زندگی باب دیلن

۹ فیلم برتر سال ۲۰۱۹/ از ژولیت بینوش تا زندگی باب دیلن

"داستان اسباب‌بازی۴"، "مستند اسکورسیزی درباره باب دیلن" و "غیرداستانی" با بازی ژولیت بینوش از جمله فیلم‌های منتخب منتقدان هالیوودریپورتر در شش‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ هستند.

ایران آرت: منتقدان سایت سینمایی هالیوود ریپورتر فهرست فیلم‌های منتخب خود را در شش‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ میلادی اعلام کردند. در این لیست نام فیلم مستندی که مارتین اسکورسیزی درباره باب دیلن ساخته است هم دیده می‌شود. همچنین فیلم ترسناک "ما" ساخته جوردن پیل نیز یکی دیگر از فیلم‌های محبوب منتقدان هالیوود ریپورتر در سال جاری میلادی بوده است.

در ادامه فهرست فیلم‌های برتر سال ۲۰۱۹ به انتخاب منتقدان سینمایی هالیوود ریپورتر را خواهید دید. این مطلب توسط خبرگزاری فارس ترجمه شده است. 

۱- "پرندگان گذرگاه"

1

درام کلمبیایی "پرندگان گذرگاه" به کارگردانی "کریستینا گالِگو" و "سیرو گوئِرا" به فیلم "پدرخوانده" شباهت دارد که روایتی آهسته و پیوسته از نابودی یک خانواده بومی آمریکای مرکزی را به نمایش می‌گذاردکه در دهه هفتاد میلادی در کار قاچاق بین‌المللی مواد مخدر هستند. این فیلم نمایشی از قومیت در ترکیب با یک فیلم جنایی است.

۲- "کتاب هوشمندانه"(بوک اسمارت)

2

"اولیویا وایلد" اثری جذاب با تم کمدی خنده‌دار را بصورتی خلاقانه ساخته است. فیلم روایت دانش‌آموزان موفق یک دبیرستان است که "بینی فلدستاین" و "کِیتلین دِوِر" در نقش دو دانش‌آموز زرنگ ایفای نقش می‌کنند. این فیلم که به شبی هیجانی و خاص پیش از فارغ‌التحصیلی این دانش‌آموزان می‌پردازد، مملو از غافلگیری است.

۳- "آخرین مرد سیاه‌پوست سانفرانسیسکو"

3

فیلم هنری کاملا سرگرم‌کننده "جو تالبوت" به رده برترین فیلم‌های سانفرانسیسکو تعلق دارد که داستانی غیراقتباسی از دو سیاه‌پوست طرد شده با بازی "جیمی فِیلز" و "جاناتان ماجورز" است که به شهرشان سانفرانسیسکو بازگشته و چرخی در آن می‌زنند و تغییرات غم‌انگیز آن را می‌بینند...این فیلم قدرتمندانه این سؤال را مطرح می‌کند که آیا می‌توانید دوباره وطن و خانه‌ای را که زمانی از دست داده‌اید را بازیابید؟

۴- "سفر طولانی روز در دل شب"

4

در این اثر مسحورکننده سینمایی به کارگردانی جوان چینی "بی گان"، رویاها، خاطرات و یک قتل حل نشده، تمام بخش‌های یک فیلم نوآور را تشکیل می‌دهند. اگر فیلم را به دو بخش تقسیم کنیم؛ بخش اول روایت عشقی محکوم شده و بخش دوم مالیخولیا و جادو را در خود نهفته دارد.

"لو هونگ وو" به زادگاهش یعنی شهر کایلی، که ۱۲ سال پیش از آن فرار کرده بود، باز می‌گردد. طولی نمی‌کشد که خاطرات یک زن زیبا و مرموز دوباره در ذهن او ظاهر می‌شود، زنی که لو عاشق او است و هرگز نتوانسته او را فراموش کند. به این ترتیب، لو جستجوی خود را برای پیدا کردن این زن شروع می‌کند و...

"سیلویا چانگ"، "یانگژان چنگ" و "جو هوآنگ" هنرپیشگان اصلی این فیلم هستند. "سفر طولانی روز در دل شب" محصول مشترک کشورهای چین و فرانسه است.

۵- "غیر داستانی"

5

کمدی غنی و ظریف بینش‌افزای "الیور اسایز" در دنیای انتشاراتی پاریس روایت می‌شود. "گیلام کانِت" در نقش یک ویراستار است و "ژولیت بینوش" نقش همسر وی را ایفا می‌کند. "الیور اسایز" علاوه بر کارگردانی، نویسندگی فیلم "غیر داستانی" را برعهده دارد.

۶- "نمایش تندر رولینگ: داستانی از باب دیلن اثر مارتین اسکورسیزی"

6

یک فیلم مستند به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده، هنرپیشه و تاریخ‌دان ایتالیایی-آمریکایی سینمای هالیوود درباره تور معروف باب دیلن، ترانه‌سرا و موسیقی‌دان برجسته که جایزه نوبل را نیز از آن خود کرده است، این تور معروف در دههٔ ۷۰ میلادی اجرا شده است و با عنوان Rolling Thunder Revue: A Bob Dylan Story by Martin Scorsese (نمایش تندر رولینگ: داستانی از باب دیلن اثر مارتین اسکورسیزی) توسط نتفلیکس منتشر شد. این فیلم نمایشگر تور موسیقی پرستاره‌ از چندین هنرمند است که در ماه اکتبر ۱۹۷۵ آغاز شده و در ماه می ۱۹۷۶ به پایان می‌رسد. جانی میشل، جون بائز، میک رانسون، بت میدلر، راجر مک‌گین، ایمولو هریس و آلن گینسبرگ از جمله هنرمندانی بودند که در این تور موسیقی باب دیلن را همراهی می‌کردند.

۷- "سوغات"

7

سوغات در دهه هشتاد میلادی روایت می‌شود و درباره دختر جوانی به نام جولیا است که رویای صداپیشگی در ذهن می‌پروراند و با مردی به نام آنتونی که فاصله سنی بسیار زیادی هم با او دارد آشنا می‌شود اما مادر جولیا به عنوان چالش این رابطه وارد قصه می‌شود . 

"سوغات" ساخته جدید "جوانا هاگ"، کارگردان فیلم سینمایی "نمایشگاه" است که با تحسین‌های زیادی رو به رو شد.

"تام بورک" و "تیلدا سووینتو" نقش‌های اصلی و محوری این فیلم هستند.

۸- "داستان اسباب‌بازی۴"

8

فیلم سینمایی انیمیشن "داستان اسباب بازی ۴"، داستان اسباب بازی و ادامه داستان اسباب بازی ۳ محصول سال ۲۰۱۰ است. داستان بر روی اسباب‌بازی‌ها، وودی، باز لایتیر و دوستان آن‌ها پس از آن که مالک سابق آن‌ها، اندی آن‌ها را به دختر جوان، بونی تحویل می‌دهد تمرکز دارد. "جاش کولی" کارگردانی این فیلم را برعهده دارد. 

این فیلم یک انیمیشن محبوب دوست‌داشتنی در ژانر کمدی و ماجراجویی است که چهارمین نسخه از مجموعه انیمیشن‌های داستان اسباب بازی است. به گفته سازندگان این نسخه آخرین نسخه این مجموعه خواهد بود. "داستان اسباب بازی ۴" توسط استودیوی انیمیشن پیکسار و به سفارش والت دیزنی ساخته شده است.  

"تام هنکس"، "شفر وودی"، "تیم آلن"، "کریستین هاندریکس"، "پاتریشیا آرکت" و "کینو ریوز" از جمله ستارگان هالیوودی هستند که در این انیمیشن سینمایی صداپیشگب کرده‌اند.

۹- "ما"

9

"ما" ، فیلمی ترسناک و مهیج محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی "جوردن پیل" است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است، یک پدر و مادر فرزندان خود را به خانه‌ ساحلی می‌برند تا اوقات خوب و خوشی را در آنجا سپری کنند. اما با آمدن عده‌ای غربیه‌ مرموز، آرامش آنها تبدیل به تنش می‌شود و…

"لوپیتا نیونگو" پدیده بازیگری این روزهای هالیوود نقش اصلی این فیلم و "وینستون دیوک" "الیزابت ماس" و "آنا دیوپ" دیگر هنرپیشگان اصلی فیلم سینمایی "ما" هستند.

 

مارتین اسکورسیزی باب دیلن ژولیت بینوش هالیوود ریپورتر فیلم ما داستان اسباب بازی 4 غیر داستانی مستند باب دیلن فیلم سوغات
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین