کد خبر: 36931 A

رقیب نتفلیکس در اسکار از راه رسید

رقیب نتفلیکس در اسکار از راه رسید

مپانی اپل قصد دارد برای شرکت در مراسم اسکار، سالانه شش فیلم قابل رقابت را برای این رویداد سینمایی بسازد.

ایران آرت: کمپانی اپل در حال برنامه ریزی برای ساخت سالانه شش فیلم شایسته اسکار در سرویس استریم جدیدش است.

نود و یکمین دوره اسکار که ماه فوریه گذشته برگزار شد، ساخته آلفونسو کوارون به نام "رّما" را شرکت داده بود. این فیلم یکی از موفق‌ترین فیلم‌های این جشنواره بود که در ۱۰ بخش نامزد شد و در سه بخش نیز از جمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم خارجی زبان موفق به دریافت جایزه شد. این فیلم همچنین شانس دریافت جایزه بهترین فیلم سال را نیز داشت، اما این جایزه بزرگ را به فیلم "کتاب سبز" باخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، موفقیت "رُما" که از شرکت استریم نتفلیکس بود، سایر شبکه‌های استریم را نیز ترغیب کرد که با ساخت فیلم‌های ارزشمند شانس خود را در اسکار امتحان کنند. نتفلیکس، در تلاش است که حضور خود در اسکار را با فیلم جدید مارتین اسکورسیزی به نام "مرد ایرلندی" تداوم ببخشد، اما حالا کمپانی اپل نیز تصمیم دارد یکی از قطب‌های این مراسم باشد.

طبق گفته نیویورک پست، کمپانی اپل به ساخت شش فیلم سینمایی هم سطح اسکار علاقه نشان داده و تصمیم دارد توسط سیستم نوپای خود با نام اپل پلاس (Apple+) که در پاییز امسال کار خود را شروع می‌کند، این فیلم‌ها را بسازد. بودجه ای که برای این فیلم‌ها در نظر گرفته شده بین ۵ تا ۳۰ میلیون دلار است.

اپل قصد دارد در این هدف با کمپانی A۲۴ همکاری‌هایی داشته باشد، فیلم‌های این کمپانی از جمله "مهتاب" و "لیدی برد" سابقه بردن اسکار را دارند و با این جوایز نا آشنا نیستند. تمایل کمپانی اپل برای شرکت در بازی اسکار عجیب نیست، این روز‌ها جنگ بین کمپانی استریم از جمله نتفلیکس و آمازون بیشتر از گذشته شده و با ورود دیزنی و اپل این بازار داغ‌تر خواهد شد. اگر اپل پلاس از آکادمی اسکار جایزه دریافت کنند می توان تعداد کسانی که عضو این سرویس می‌شوند را دو چندان کند، اما این هدف با وجود رقیبی مثل دیزنی کمی سخت به نظر می‌رسد.

 

اسکار نتفلیکس اسکار 2020 کمپانی اپل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین