کد خبر: 37154 A

جشن تولد هنرمندی که سرطان را به زانو درآورد/ عکس

جشن تولد هنرمندی که سرطان را به زانو درآورد/ عکس

مران شیردل با اشاره به بیماری که پشت سرگذاشته است، گفت: برای ادامه‌ی زندگی می‌جنگم و نگاهم به آینده‌ای است که در راه است.

ایران آرت: عصر دیروز (دوشنبه سوم تیرماه ۹۸) مراسم هشتادمین سالروز تولد استاد کامران شیردل مستندساز سینمای ایران در سالن سینماحقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد.

در این مراسم سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، مرتضی رزاق‌کریمی، محمدعلی سجادی، رامین حیدری‌فاروقی، محسن استادعلی، حامد شکیبانیا، بهزاد دورانی، خسرو دهقان، علیرضا حسینی، محمد صوفی، آرش اسحاقی، هادی معصوم‌دوست، مهدی اسدی، مصطفی شیری، هادی شریعتی و جمع زیادی از دوستداران کامران شیردل حضور داشتند.

در این برنامه، ابتدا ۹ فیلم از آثار شیردل، در قالب دو سانس به نمایش درآمد و سپس با برگزاری جشن تولد هشتادمین زادروز این مستندساز پیش‌کسوت، از جایگاه ارزنده و قابل ستایش او در عرصه‌ی سینمای مستند ایران قدردانی شد.

در مراسم هشتادمین زادروز کامران شیردل که با تقدیم هدیه‌ای از سوی انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند همراه بود، تماشاگران حاضر در سالن به احترام بیش از شش دهه حضور و فعالیت کامران شیردل به پا خواستند و این فیلم‌ساز ارزنده‌ی سینمای ایران را مورد تشویق قرار دادند.

57899152

شیردل در حاشیه‌ی این مراسم، از صبر و حوصله‌ی تماشاگرانی که در دو سانس فشرده به تماشای فیلم‌های او نشسته بودند تشکر کرد و گفت: "به‌هرحال بخش نخست فیلم‌های به نمایش درآمده، مستندهای تلخ و سیاهی هستند که به یک دوران خاص تاریخی اشاره دارند و تحمل آن‌ها خصوصاً پس از این همه سال که از ساخته شدن آن‌ها گذشته، چندان آسان نیست."

وی گفت: "بخش عمده‌ای از این فیلم‌ها حدود نیم‌قرن پیش ساخته شده و این حتی برای خود من که در بیست و شش سالگی فیلم‌سازی را آغاز کرده‌ام چندان باورکردنی نیست."

شیردل افزود: "امشب برای من شب خاصی است و باید اعتراف کنم در طول عمرم و در داخل کشور با چنین استقبالی مواجه نشده بودم."

شیردل در بخش پایانی این مراسم ضمن آرزوی سلامتی برای همه‌ی حاضران در جلسه گفت: "من خودم یک سرطان را از سر گذرانده و آن را به زانو درآوردم. به همین دلیل برای همه، آرزوی سلامتی دارم."

وی گفت: "با این وجود هم‌چنان امیدوارم، هم‌چنان برای ادامه‌ی زندگی می‌جنگم و نگاهم به آینده‌ای است که در راه است."

57899150

مستند جشن تولد کامران شیردل مستندساز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین