کد خبر: 37157 A

اقدام رابین‌هودی آقای بازیگر/ از سینما پول به تئاتر می‌آورم

اقدام رابین‌هودی آقای بازیگر/ از سینما پول به تئاتر می‌آورم

هادی حجازی‌فر که چند ماهی است صاحب یک تماشاخانه شده است می‌گوید برای سرپا ماندن تماشاخانه هامون، از سینما به تئاتر پول می‌آورد.

ایران آرت: نشست رسانه‌ای هادی حجازی فر مدیر کمپانی تئاتر هامون درباره فعالیت جدید خود در عرصه تئاتر و تشریح فعالیت‌های تئاتر هامون و معرفی آثار جدید این مجموعه صبح امروز (چهارم تیر ماه) در این تماشاخانه برگزار شد.

حجازی‌فر در ابتدای نشست درباره نحوه تشکیل گروه تئاتری‌شان و رویایی‌ که برای داشتن سالن تئاتر داشتند، توضیح داد و گفت: ما سال ۷۷ گروه تئاتر "گسست" را در دانشگاه تشکیل دادیم همیشه دوست داشتم سالن تئاتر داشته باشم چرا که یکی از مشکلات گروه‌های تئاتری پس از دانشگاه، داشتن محل اجرا است.

به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح بحث تئاتر خصوصی با آنها مخالف نبوده است، گفت: رویکرد دولت در زمینه عدم حمایت از تئاتر خوب جواب داد و گروه‌های خصوصی توانستند کار کنند. بنا بر این دیگر جا برای هیچ کسی در هیچ سالنی تنگ نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: رویکردم از ابتدا این نبوده که فقط به دنبال پول هستم چرا که می‌خواهم نام و نشانی برای سالن ایجاد کنم. در حال حاضر در صورتی که حریقی در این سالن رخ بدهد تماشاگران ۱۵ دقیقه فرصت دارند که از سالن بیرون بروند چرا که از متریال نسوز در سالن استفاده شده است.

وی در ادامه توضیح داد: در حال حاضر یک جریان جعلی در تئاتر ایجاد شده که تربیت تماشاگر برای کارهایی می‌کند که نه محتوایی دارند و نه لزومی برای اجرا بلکه فقط سالن پر می‌کنند و همه دست می‌زنند. نمی‌گویم وجود این کارها ایرادی دارد اما من تلاش می‌کنم هزینه برای کارهایی کنم که به نظرم درست می‌آیند.

این روزها برایم مهم نیست چه فیلمی بازی کنم

وی با اشاره به اهمیتی که ایفای نقش و کارگردانی تئاتر نسبت به سینما برایش دارد، گفت: شاید الان در سینما خیلی برایم مهم نباشد چه فیلمی بازی می‌کنم اما در تئاتر الان یک ترس و نگرانی دارم چرا که مدتی دور بوده‌ام. تصمیم دارم نمایش "مکبث" و "رومئو و ژولیت" را برای مهر و آبان آماده کار کنم.

حجازی‌فر با بیان اینکه هیچ سندی از خانه و ماشین و ملکی به نامش نیست، گفت: اگر سینما نبود واقعا تأمین این هزینه‌ها برایم سخت بود شاید برای ادامه نمی‌توانستم چنین رویکردی را داشته باشم که پول هم به گروه‌ها هم بدهم اما سینما چنین امکانی را برایم فراهم کرد. تلاش دارم فعلا رابین هود وار از سینما به تئاتر بیاورم. در نهایت این چرخه تأمین هزینه در تئاتر معیوب است و در بدترین حالت هزینه‌ها هم در نمی‌آید اما من می‌خواهم ثابت کنم که علاوه بر تأمین هزینه‌ها، به سوددهی اندکی هم در آینده خواهیم رسید.

وی درباره تغییر عنوان تماشاخانه توضیح داد: ما هنوز با مجوز تماشاخانه "باران" کار می‌کنیم اما مجبور شدیم به خاطر برخی مسائل از جمله برخی سوابق قبلی که البته هم نادرست بود، نام سالن را تغییر دهیم.

حجازی‌فر با بیان اینکه تا سه سال آینده تصمیم دارد یک پردیس تئاتر تأسیس کند، گفت: امیدوارم این سالن هم بعد از یک سال و نیم آینده صرفا برای اجراهای گروه تئاتر "گسست" باشد و ما اینجا تولیدات نمایشی خودمان را داشته باشیم.

مخالف حضور سلبریتی‌ها در تئاتر نیستم

وی درباره حضور بازیگران سینمایی و سلبریتی در تئاتر گفت:‌به نظر من هیچ اشکالی ندارد چرا نباید حضور داشته باشند وقتی با خود تماشاگر می‌آورند؟ در یک دوره همینها به تئاتر ما کمک کردند اما الان خیلی بازیگران حرفه‌ای تئاتر هستند که نیازی به حضور بازیگران سینما ندارند و خودشان شناخته شده هستند. در هر صورت رویکرد من این نیست که از سلبریتی‌ها استفاده کنم اما این هم نیست که یک زمانی چنین بازیگرانی در کارهایی سالن هامون حضور داشته باشند، مخالفت کنم!

بلندپروازی‌های زیادی دارم

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر پررنگ بودن حضورش در سینما و امکان ضربه زدن آن به مدیریت تماشاخانه هامون گفت: خیر من اینطور فکر نمی‌کنم بهرحال بچه‌های گروه همه هستند . شاید من در برخی چیزها دیکتاتور باشم اما حضور بچه‌ها خیلی کمک می‌کند در ثانی ما می‌بایست هزینه‌ها را هم فعلا تأمین کنیم. من بلندپروازی‌هایم زیاد است گاهی تا نیمه‌های شب اینجا دیالوگ می‌گویم اما بهرحال باید به چیزهای دیگر هم فکر کرد.

وی با بیان اینکه به نظرش فعالیت صنفی در تئاتر شکست خورده است، گفت:‌بهرحال من در اصناف حضور خواهم داشت  اما نقش منفعل چرا که فرصتش را هم ندارم منتها ساز مخالف هم نخواهم زد. برای گرفتن یک مجوز در این سالن فکر می‌کنم چند درخت برای پر کردن فرم‌ها، تست اعتیاد و مجوز و چیزهای دیگر قطع شده است! 

در پایان نشست نیز حجازی فر خبرنگاران برای بازدید از سالن نمایش،  کافی شاپ مجموعه و دیگر بخش‌ها همراهی کرد.

 

هادی حجازی فر تماشاخانه هامون تئاتر هامون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین