کد خبر: 37254 A

ملکه "بازی تاج و تخت" معلم می‌شود

ملکه "بازی تاج و تخت" معلم می‌شود

لینا هیدی بازیگر سریال "بازی تاج و تخت" با سریال "ریتا" شبکه شوتایم به تلویزیون بازمی‌گردد.

ایران آرت: شبکه‌ی شوتایم سفارش تولید اپیزود اول سریال "ریتا" (Rita) بر اساس یک سریال دانمارکی به نویسندگی "کریستین تروپ" را صادر کرد. "لینا هیدی" ستاره‌ی "بازی تاج‌وتخت" قرار است در این سریال بازی کند و تهیه‌کنندگی پروژه را هم برعهده بگیرد.

در "ریتا"، هیدی نقش شخصیت اصلی را ایفا می‌کند، آموزگاری بی‌قید و خود رأی و مادری تنها که گوشش به حرف هیچکس بده‌کار نیست. "میلی دینسن" در سریال دانمارکی نقش ریتا را بازی کرده بود.

سریال "ریتا" فوریه سال ۲۰۱۲ از TV2 دانمارک روی ایر رفت و تا چهار فصل ادامه داشت. نت‌فلیکس امتیاز پخش جهانی سریال را خریداری و در تولید فصل سوم و چهارم هم مشارکت کرد.

تروپ به همراه هیدی و "الایزا الیس" تهیه‌کنندگی سریال را برعهده می‌گیرند. به گزارش سی نما، "جینا وینوگرید" مدیر شوتایم می‌گوید: ""ریتا" شخصیتی سرکش است که با به چالش کشیدن رفتارهای تظاهرآمیز پیرامونش شما را به گریه و خنده می‌اندازد. گفتن ندارد که "لینا هیدی" نقطه قوت سریال است و خصوصیات او برای این شخصیت اصلی متناسب."

هیدی در "بازی تاج‌وتخت" نقش "سرسی لنیستر" را بازی کرد و چندین بار نامزد دریافت امی و گلدن گلوب بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد. او اخیراً در فیلم "مبارزه با خانواده‌ام" به کارگردانی "استیون مرچنت" ظاهر شده است.

تروپ که نویسندگی سریال "مه" (The Mist) را هم در کارنامه دارد، دو بار برای سریال "ریتا" جامزد دریافت جایزه‌ی مونت کارلو شده است. او در حال حاضر دو سریال و چندین فیلم جدید در دست ساخت دارد. فیلم "بلک‌برد" (Blackbird) به کارگردانی "راجر میچل" و بازی "کیت وینسلت"، "سوزان ساراندون" و "میا واشیکوفسکا" به نویسندگی او پاییز امسال اکران می‌شود.

هیدی که بزرگ شده‌ی یورکشیر و فرزند یک مأمور پلیس است فوریه گذشته در صفحه‌ی اینستاگرام خود خطاب به یکی از کاربرانی که نوشته بود "هیچوقت بدون آرایش از خودت فیلم نگیر لطفاً." واکنش تندی نشان داد و گفت: "به آرایش نکردن ادامه خواهم داد. برو به درک."

او در مصاحبه با "دیلی بیست" با اشاره به کلاه گیس بلوند سرسی و چگونگی نمایش بی‌رحمی این شخصیت می‌گوید: "[کلاه ‌گیس] مرا خیلی عصبی می‌کند، بنابراین وقتی آن را ساعت ۶ صبح روی سر من قرار می‌دهند به این مسئله دامن می‌زنند. این کار را پیش از برداشت‌ها انجام می‌دهیم زمانی که باید لحظه‌ای فرصت کنم در نقش فرو بروم و هر چه به زبان می‌آورم را باور داشته باشم. هیچ چیز ناخوشایندتر از این نیست که مخاطب با خود بگوید "باورت نمی‌کنم". باید نقش قابل‌باور باشد و این کار چند دقیقه‌ای وقت نیاز دارد تا تمرکز لازم ایجاد شود."

هیدی در ادامه در مورد ضیافت بزرگ پایان فیلمبرداری "بازی تاج‌وتخت" می‌گوید: "میهمانی بسیار بزرگی برای پایان فیلمبرداری به راه انداختند. من میانه‌ای با این گونه ضیافت‌ها ندارم اما این یکی واقعاً عظیم بود – حدود ۲۵۰۰ نفر – و در بلفست برگزار شد… [جیسون] موموآ هم آنجا بود، او انسان فوق‌العاده‌ای است و وقت گذراندن با او بسیار لذت‌بخش. همه بودند – مردگان زنده شدند و بسیار نوشیدند."

 

بازی تاج و تخت لینا هیدی لنا هیدی ریتا سریال ریتا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین