کد خبر: 37466 A

شش سال حبس برای بنیانگذار یک جشنواره فیلم/ کودک‌آزاری تایید شد

شش سال حبس برای بنیانگذار یک جشنواره فیلم/ کودک‌آزاری تایید شد

یکی از بنیانگذاران جشنواره ساندنس که سال‌ها بود با این جشنواره همکاری نداشت، به ۶ سال زندان محکوم شد.

ایران آرت: استرلینگ ون واگنن که از بنیانگذاران اولیه فستیوال فیلم ساندنس بود، بعد از اقرار به گناهکاری در زمینه سوءاستفاده جنسی از یک کودک محکوم به حداقل شش سال زندان شد.

قاضی رابرت گریفین که این حکم را در یوتا اعلام کرد، گفت امیدوار است هیات تصمیم‌گیرنده آزادی موقت، این مرد ۷۲ ساله را برای مدت زمانی طولانی‌تر از حکم حداقلی وی در زندان نگه دارد.

به گزارش مهر، گریفین همچنین از قربانی جوان پرونده به خاطر گزارش کردن حرکات ون واگنن که بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ اتفاق افتاد، تجلیل کرد. ون واگنن روز دوم آوریل متهم به سوء استفاده جنسی از یک کودک از سال ۲۰۱۳ و زمانی که این کودک تنها هفت سال داشت، شد.

انستیتو ساندنس هم در آوریل بیانیه‌ای در انتقاد از ون واگنن صادر کرد و گفت او از سال ۱۹۹۳ تا به حال هیچ ارتباطی با فستیوال نداشته است.

ون واگنن در ماه مارس از مقام خود به عنوان استاد دانشگاه یوتاه استعفا داده بود و ظاهراً در یک نوار ضبط شده اقرار کرده بود که در سال ۱۹۹۳ هم از یک نوجوان سوء استفاده کرده است. این نوار توسط «بنیاد حقیقت و شفافیت» به صورت عمومی منتشر شد. کار این بنیاد فراهم کردن پلتفرمی برای مردمی است که می‌خواهند در مورد چنین مسائلی اطلاع‌رسانی کنند.

ون واگنن در سال ۱۹۷۸ فستیوال فیلم ساندنس را در همراهی با رابرت ردفورد تاسیس کرد و آن موقع رییس شرکت تهیه فیلم ردفورد بود. این فستیوال که با نام فستیوال فیلم یوتاه / یواس کارش را آغاز کرده بود در سال ۱۹۹۱ رسماً تبدیل به فستیوال ساندنس شد.

ون واگنن تهیه‌کننده فیلم درام سال ۱۹۸۵ «سفر خوش‌یمن» بود که برای آن جرالدین پیج برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد.

 

جشنواره فیلم جشنواره فیلم ساندنس آزار جنسی استرلینگ ون واگنن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین