کد خبر: 37840 A

زهره فکور صبور: ما را فراموش می‌کنند/ به خارج نرفته‌ام

زهره فکور صبور: ما را فراموش می‌کنند/ به خارج نرفته‌ام

زهره فکور صبور که در این سالها کم‌کارتر شده است می‌گوید یکی از دلایل کم‌رنگ شدن حضورش در فیلم‌ها و سریال‌ها این است که فکر می‌کنند در خارج از کشور زندگی می‌کند.

ایران آرت: کار بازیگری را با یک تئاتر کودکی آغاز کرد اما اصل قضیه ورود او به دنیای تصویر با ایفای نقش در سریال "روزگار جوانی" شروع شد. رفته رفته نقش‌های تقریباً کوتاهی در سریال‌های معمولی و مخصوصاً اپیزودی زیادی ایفا کرد. کار بازیگری زهره فکورصبور تا اواخر سال‌های دهه 80 ادامه داشت تا بازی نقش‌های بلندی در سریال‌های کارآگاهان و مخصوصاً "دلنوازان" بسیار موجب شهرتش شدند.

زهره فکور صبور این روزها مشغول بازی در فیلم "سه دزد" است که به زودی در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود. او که کمتر در تلویزیون و سینما دیده می‌شود در این باره به خبرگزاری تسنیم، گفت: سوالی است که برای خودم هم پیش آمده و دلیلش را خودم هم نمی‌دانم. یکسری از من می‌پرسند شما ایران نبودید و خارج از کشور بودید؛ ولی من خارج از کشور نرفتم و ایران هستم. یکی از دلایلی که کم‌کار شدم شاید همین باشد که فکر می‌کنند من ایران نیستم.

وی با بیان اینکه کار نکردن برای امثال من آزاردهنده است، افزود: من هیچ‌وقت نگفتم کار نمی‌کنم و همیشه هستم. از سن کم کار بازیگری را شروع کردم و جزو لاینفک وجودم، بازیگری است. من با علاقه و عشق وارد عرصه بازیگری شده‌ام و کار نکردن برای امثال من آزاردهنده است. ولی متأسفانه نمی‌دانم چرا و دنبال این چرایی و دلایل آن هستم. واقعاً چرا آنقدر پیشنهادها کم شده و عمدتاً هم پیشنهادهایی که می‌شود پیشنهادهای خوبی نیستند.

فکورصبور، تأکید کرد: هنوز هم در خیابان‌ها مرا می‌بینند یاد کاراکتر "دلنوازان" و "دردسرهای عظیم" می‌افتند و دوست دارم کارهایی چند پله‌ بالاتر انجام دهم. از طرفی دیگر هم بازیگران جدید آمده‌اند و گزیده انتخاب کردن هم باعث شده رفته رفته مرا فراموش کنند. با این اوصاف باز هم دلیل اصلی‌اش برایم روشن نیست.

وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم آن موقع که من زیاد کار می‌کردم آنقدر باندبازی نبود. من از این واژه بدم می‌آید و کمتر می‌گویم "باندبازی" و "گروه‌بازی". شاید برخی تهیه‌کنندگان هم با عده‌ای بازیگر و عوامل همکاری‌شان بیشتر است دوست دارند همیشه با همان گروه کار کنند و افرادی را از بیرون وارد گروه خودشان نمی‌کنند. هیچ‌وقت جزو باندی نبوده‌ام! این‌ کم‌کاری برای من خیلی اذیت‌کننده است که سال‌ها کار کرده‌ام.  

بازیگر سریال "روزگار جوانی" گفت: مردم مرا در خیابان‌ها می‌بینند هنوز "روزگار جوانی"، "نرگس"،‌ "دلنوازان"، "دردسرهای عظیم"،‌ "کمکم کن" و "همسفر" را به یاد می‌آورند. اما الان چه اتفاقی افتاده کمتر توفیق خدمت به مردم نصیب‌مان می‌شود؟ من بازیگری هستم که مردم را دوست دارم و از هیچ‌کوششی برای ایفای نقش جذاب و تماشایی در سریال‌های تلویزیونی، دریغ نکرده‌ام. البته فکر می‌کنم تهیه‌کنندگان و عوامل مربوطه ترجیح می‌دهند با بازیگران جوانِ تازه‌کار بیشتر کار کنند؛ ناگفته نماند بازیگران جویای نام و بعضاً مستعدی هم هستند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه دوست دارم تئاتر کار کنم، افزود: خیلی دوست دارم تئاتر کار کنم و پیشنهاد تئاتر هم می‌شود. ولی اینجا هم دوست دارم تئاتری کار کنم که حرفی برای گفتن داشته باشد. هیچ‌وقت دوست نداشتم در یک گونه نمایشی فقط باشم. دوست دارم کاراکترهایی که انتخاب می‌کنم فرعی باشند و به جان و دل مخاطب بنشیند. به همین‌خاطر نمایشنامه‌ها را هم می‌خوانم و با وسواس انتخاب می‌کنم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: برای من مهم فیلمنامه خوب است و البته کارگردان و عوامل هم اهمیت‌ دارند ولی اگر فیلمنامه‌ای خوب باشد حتماً آن کار خوب از آب درمی‌آید. اگر فیلمنامه خوب نباشد و بهترین بازیگران هم کنار هم قرار بگیرند آن کار خوب از آب درنمی‌آید. برخی از پیشنهادهایی که شده عمدتاً فیلمنامه خوبی نداشته و نقش‌های جذاب و پویا هم کمتر پیشنهاد می‌شوند.

 

بازیگر زن زهره فکور صبور خانم بازیگر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین