کد خبر: 37969 A

از اولین نامزدی سوفی ترنر تا رکورد ماهرشالا علی

از اولین نامزدی سوفی ترنر تا رکورد ماهرشالا علی

روز گذشته نامزدهای جوایز امی در حالی اعلام شد که "بازی تاج و تخت" با نامزدی در 32 بخش رکورد زد.

ایران آرت: در سالی که "متیو مک‌کانهی" اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اصلی را برای "باشگاه خریداران دالاس" (Dallas Buyers Club) به خانه برد، برای ایفای نقش در سریال "کارآگاه واقعی"  (True Detective) شبکه‌ی HBO هم نامزد امی شده بود. امسال تاریخ تکرار می‌شود و "ماهرشالا علی" که دومین اسکارش را با بازی در "کتاب سبز" یونیورسال دریافت کرد، در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اصلی مینی‌سریال‌ها، با همین سریال نامزد امی است.

داستان فصل سوم "کارآگاه واقعی" در سه مقطع زمانی مختلف روایت می‌شود: در سال ۲۰۱۵ با کارآگاه بازنشسته‌ای به نام "وین هیز" با بازی علی که خاطرات خود در مورد ناپدید شدن دو کودک ۱۰ و ۱۲ ساله را به یاد می‌آورد. او اولین هفته‌های تحقیقات خود بر روی این پرونده در سال ۱۹۸۰ و همچنین مراحل پشرفتش در سال ۱۹۹۰ را مرور می‌کند، وقتی که او و همکار سابقش "رولند وست" دوباره با پیدا شدن سرنخی جدید احضار می‌شوند. قسمت پایانی فصل سوم ۲۴ فوریه و همزمان با برگزاری مراسم اسکار روی ایر رفت، هنگامی که علی اسکار بازیگری‌اش را برای "کتاب سبز" تحویل گرفت.

مک‌کانهی در آن سالی که "کارآگاه واقعی" پنج نامزدی امی از جمله بهترین کارگردانی برای "کری فوکوناگا" را تصاحب کرد، در بخش بهترین بازیگری مغلوب "برایان کرانستون" و سریال "قانون‌شکنی" (Breaking Bad)  شد.

به گزارش سی نما، علاوه بر رکوردشکنی "بازی تاج‌وتخت" (Game of Thrones) و شبکه‌ی HBO با کسب بیشتری نامزدی امی در مراسم هفتاد و یکم، و جدا از رقابت برای کسب چهارمین امی بهترین درام، سریال "دن وایس" و "دیوید بنیاف" دارای ۷ نامزدی از ۱۲ نامزدی موجود در بخش بهترین بازیگری نقش مکمل است. اولین نامزدی "کیت هرینگتون" و "امیلیا کلارک" در بخش بهترین بازیگری نقش اصلی، و اولین نامزدی امی "سوفی ترنر" در بخش نقش‌ مکمل را هم باید به این دستاوردها اضافه کرد.

"بازی تاج‌وتخت" در سال‌های گذشته ۴۷ مرتبه جایزه‌ی امی را تصاحب کرده و سه‌شنبه شب گذشته بیش از هر سریال درام دیگری در تاریخ برای یک فصل خود نامزد دریافت این جایزه شد. "سوفی ترنر" به همراه هم‌بازیانش "گوئندولین کریستی"، "لینا هیدی" و "میزی ویلیامز" نامزد امی بهترین بازیگر زن نقش مکمل است. در واقع، "کارولاین مارتنز" از سریال "کشتن ایو" و "جولیا گارنر" از سریال "اوزارک" تنها بازیگرانی‌اند که با سریالی غیر از "بازی تاج‌وتخت" در این شاخه رقابت می‌کنند.

امسال برای اولین بار در تاریخ امی چهار بازیگر از یک سریال در بخش بهترین بازیگر زن نقش مکمل نامزد می‌شوند. تا زمان برگزاری مراسم امی در ۲۲ سپتامبر از شبکه‌ی فاکس، هواداران "بازی تاج‌وتخت" برای آخرین بار به ملاقات عوامل سریال در نمایشگاه کامیک-کان می‌روند. بیناف، وایس، "میگل ساپوچنیک" کارگردان سریال، "نیکلای کاستر والدو"، "جان بردلی"، "لیام کانینگهام"، "جیکوب اندرسون"، "ناتالی امانوئل"، "ایان گلن"، "کانلث هیل" و "آیزک همپستد رایت" در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

امسال "بروس اسپرینگستین" با عنوان "اسپرینگستین در برادوی" (Springsteen on Broadway) نت‌فلیکس فرصت نائل شدن به افتخار EGOT (امی، گرمی، اسکار، تونی) را دارد. او در سال ۱۹۹۴ با "خیابان‌های فیلادلفیا" برای فیلم "فیلادلفیا" به کارگردانی "جاناتان دمی" برنده‌ی اسکار بهترین ترانه‌ی اریجینال شده و ۲۰ جایزه‌ی گرمی در طول دوران فعالیتش در عرصه‌ی موسیقی کسب کرده است. نمایش او برای نت‌فلیکس جایزه‌ی افتخاری تونی را برایش به ارمغان آورده و با کسب امی می‌تواند در کنار "لیزا مینلی"، "باربارا استرایسند"، "جیمز ارل جونز"، "آلن منکن" و‌ "هری بلافونته" برنده‌ی EGOT باشد.

 

بازی تاج و تخت ماهرشالا علی متیو مک کانهی کارآگاه حقیقی باشگاه خریداران دالاس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین