کد خبر: 38191 A

ستاره‌ها وارد رقابت اسکار می‌شوند/ از تام هنکس تا جنیفر لوپز و نیکول کیدمن

ستاره‌ها وارد رقابت اسکار می‌شوند/ از تام هنکس تا جنیفر لوپز و نیکول کیدمن

از جشنواره فیلم تورنتو به عنوان آغازگر فصل جوایز سینمایی آمریکای شمالی یاد می‌شود که در نهایت به رقابت اسکار می‌رسد.

ایران آرت: برگزار کنندگان جشنواره تورنتو اولین فهرست فیلم‌های حاضر در دوره پیش رو را اعلام کردند و به سنت سال‌های اخیر فیلم‌های جدید چندین کارگردان سرشناس با حضور ستاره‌های هالیوود در این جشنواره روی پرده می‌رود.

این جشنواره هرچند رقابتی نیست اما عملا هر سال فیلم‌های مطرح را برای نخستین بار به نمایش می‌گذارد و از آن به عنوان آغازگر فصل جوایز سینمایی آمریکای شمالی یاد می‌شود که در نهایت به رقابت اسکار می‌رسد.

به گزارش آی سینما به نقل از ددلاین، امسال در بخش پرمیر و نمایش‌های ویژه آثار جدیدی از سینماگران سرشناس روی پرده می‌رود. از جمله «یک روز خوب در محله» با بازی تام هنکس و «فورد علیه فراری» با حضور کریستین بیل و مت دیمن.

جدیدترین فیلم ادی مورفی با عنوان «من دلمیت هستم»، «کلاهبردار» با بازی جنیفر لوپز، «چاقوهای عریان» با بازی دنیل کریگ و «جوکر» که واکین فینکس را در نقش ضدقهرمان آرکام سیتی به نمایش می‌گذارد از دیگر فیلم‌های حاضر در جشنواره تورنتو ۲۰۱۹ خواهند بود.

دیگر فیلم شاخصی که در فهرست ابتدایی نامش اعلام شده کار جدید استیون سودربرگ درباره اسناد پاناما است که با بازی مریل استریپ و گری الدمن و با عنوان «محل پولشویی» به نمایش درمی‌آید.

«گلدفینچ» با بازی نیکول کیدمن، «آموزش اشتباه» با بازی هیو جکمن و «بروکلین بی مادر» به کارگردانی ادوارد نورتن دیگر فیلم‌هایی هستند که روی پرده می‌روند.

برگزار کنندگان جشنواره تورنتو پیش از این اعلام کرده بودند فیلم افتتاحیه این رویداد مستند کانادایی «وقتی برادر بودیم: رابی رابرتسن و گروه» خواهد بود. همچنین «رادیواکتیو» ساخته مرجان ساتراپی که داستان ماری کوری و همسرش پیر‌ کوری را با حضور دو بازیگر مشهور رزامند پایک و سم زابلی به تصویر کشیده به عنوان فیلم اختتامیه تورنتو ۲۰۱۹ معرفی شده است

 

تام هنکس جنیفر لوپز نیکول کیدمن جشنواره فیلم تورنتو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین