کد خبر: 38212 A

واکنش شبکه اچ‌بی‌او به اعتراضات تند طرفداران "بازی تاج و تخت"

واکنش شبکه اچ‌بی‌او به اعتراضات تند طرفداران "بازی تاج و تخت"

مدیر برنامه‌سازی شبکه HBO می‌گوید اعتراض طرفداران "بازی تاج و تخت" به این سریال طبیعی است و این اشتیاق بالای مخاطبین را می‌رساند.

ایران آرت: "کیسی بلویز" مدیر برنامه‌سازی شبکه‌ی HBO شب گذشته در "انجمن منتقدین تلویزیونی" در پاسخ به اولین پرسش خبرنگاران در خصوص جنجال فصل پایانی "بازی تاج‌وتخت" (Game of Thrones) گفت: "داشتن یک سریال به شدت محبوب دردسرهایی را هم به همراه دارد. این مسائل طبیعی است. اشتیاق بالای مخاطبین را می‌رساند."

فصل پایانی سریال به سبب شخصیت‌های پرداخت‌نشده، روند غیرمعمول وقوع حوادث، و نویسندگی و چندین مسئله‌ی دیگر با اعتراض گسترده روبرو شد. اما شاید بیش از همه قتل "دنریس تارگرین" به دست "جان اسنو" بود که بیش از ۱.۷ میلیون هوادار را واداشت در کمپین جمع‌آوری امضاء برای بازسازی فصل آخر شرکت کنند.

به گزارش سی نما، شبکه‌ی HBO به گفته‌ی بلویز تحت تأثیر چنین اقداماتی قرار نگرفته است: "این مسئله چیزی نیست که جدی گرفته باشیم. فکر نمی‌کنم شبکه‌های دیگر هم حاضر بودند چنین کاری انجام دهند. اما کسی چه می‌داند؟"

او در ادامه می‌گوید "دن وایس" و "دیوید بنیاف" شورانرهای سریال اجازه یافتند فصل پایانی را تقریباً به هر شکلی که تمایل داشتند بسازند و HBO کمترین دخالت را کرد. وقتی که سریالی به فصل ششم، هفتم و هشتم برسد، و به شدت موفق باشد، یعنی هماهنگی میان شورانر و شبکه به وجود آمده و اختلاف نظرها در کمترین حد خود قرار دارد. سریال "دره‌ی سیلیکن" هم در حال حاضر آخرین فصل خودش را به پیش می‌برد و سازندگان کاملاً به تولیدش احاطه دارند. اینگونه نیست که به آنان امر و نهی کنیم."

بلویز با اشاره به ۳۲ نامزدی "بازی تاج‌وتخت" در امی ۲۰۱۹ می‌گوید: "قطعاً اعتبار سریال را بالا می‌برد. از خوشحالی به رقص درنیامدم اما لذت بردم."

شبکه‌ی HBO کارشناسانی را استخدام کرده بود تا در انتخاب بازیگران ثبت نام کرده برای نامزی امی دقیق‌تر از گذشته عمل کند. اما نامزدی‌ها با این سریال احتمالاً به پایان نمی‌رسد چرا که فیلمبرداری پیش‌درآمدی به نویسندگی "جین گلدمن" و کارگردانی "اس.جی. کلارکسون" که داستانش در "عصر قهرمانان" می‌گذرد به تازگی در ایرلند به اتمام رسیده است.

بلویز در این باره می‌گوید: "فیلمبرداری تمام شده. تصاویری که به همراه عوامل مشاهده کردیم مرا بسیار هیجان‌زده کرد." او در ادامه اضافه می‌کند که پیش‌درآمد در مرحله‌ی تدوین قرار دارد. بلویز در مورد دیگر پیش‌درآمدها و اسپین‌آف‌ها توضیحی ارائه نمی‌دهد.

"کیسی بلویز" در بخش دیگری از سخنانش می‌گوید سال آینده بین ۱۶۰ تا ۱۶۵ ساعت محتوای اریجینال به تولید می‌رساند. این درحالی است که آن‌ها امسال ۱۵۰ ساعت محتوای اختصاصی تولید کردند و به صورت میانگین سالانه ۱۰۰ ساعت. او در ادامه می‌گوید از اینکه وارنرمیدیا سرویس استریمینگ جدید خود را HBO Max نامگذاری کرده احساس افتخار می‌کند، اما این اقدام تغییری در برنامه‌های راهبردی شبکه‌ی کابلی ایجاد نمی‌کند.

وارنرمیدیا چهارشنبه اعلام کرد که اطلاعات بیشتر در مورد HBO Max را ۲۹ اکتبر آینده منتشر خواهد کرد و نسخه‌ی کامل و نهایی آن را برای بهار سال ۲۰۲۰ در نظر دارد. از این سرویس جدید ریبوت سریال "دختر سخن‌چین" (Gossip Girl)، فصل دوم "دوم پاترول"، سریال "شنزار: خواهری" (Dune: The Sisterhood) و بسیاری عناوین دیگر را به صورت انحصاری در دسترس مشترکین قرار می‌دهد.

 

بازی تاج و تخت اچ بی او کیسی بلویز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین