کد خبر: 38238 A

واکنش حمید گودرزی به حذف گلزار و فردوسی‌پور از تلویزیون

واکنش حمید گودرزی به حذف گلزار و فردوسی‌پور از تلویزیون

حمید گودرزی از حذف برنامه‌های نود، دورهمی و برنده باش از تلویزیون انتقاد کرد و گفت سبد تلویزیون بدون حضور آنها میوه‌ای ندارد.

ایران آرت: "مسافری از هند" با بازی شیلا خداداد و حمید گودرزی در سال ۱۳۸۱ از تلویزیون پخش شد و ۹۶ درصد مخاطبان را به خود جذب کرد تا یکی از سریال‌های محبوب رسانه ملی لقب بگیرد. گودرزی نیز یکی از بازیگران پرکار دهه ۸۰ سینما و تلویزیون لقب گرفت، اما این پرکاری و حضور مستمر مقطعی بود و چند سالی است که گودرزی کم‌کار شده و حضور چشمگیری از او در سینما و تلویزیون مشاهده نمی‌کنیم.

حمید گودرزی، درباره فساد در سینما، محمدرضا گلزار و تلویزیون در گفتگو با اعتمادآنلاین موضوعاتی را مطرح کرده است که در ادامه می‌خوانید:

همواره مخاطبان عام که قشر عظیمی از جامعه نیز هستند، تلویزیون، سینما و حوزه‌های فرهنگی را با جدیت دنبال می‌کنند. حمید گودرزی سال‌های زیادی است که در حوزه فرهنگ و به خصوص تلویزیون فعالیت می‌کند. آخرین اثر نمایشی شما در این حوزه در برنامه "برنده باش" و فیلم سینمایی "نیوکاسل" در ذهن مخاطبان نقش بسته است. این چندگانگی و تضاد حضور از سوی حمید گودرزی چه پیامی را به مخاطب ارسال می‌کند؟ فکر نمی‌کنید کمی این بی‌ثباتی در یک حوزه واحد آسیب‌زننده است؟

برایم فرقی نمی‌کند. تمام سعی من این است که در هر فیلم، سریال یا مسابقه‌ای که حضور پیدا می‌کنم، مخاطب را شگفت‌زده کنم و ماحصل کارم مورد پسند عام قرار گیرد. من تضادی نمی‌بینم. یک هنرمند باید در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کند، رسالت شخصی و اجتماعی خود را به گونه‌ای که مقبول جامعه و شخص است ابراز کند.

به ‌هر حال شما هنرپیشه نام‌آشنایی در تلویزیون و سینمای ایران هستید. اما با توجه به اتفاقاتی که در چند سال اخیر رخ داده، حضور افرادی شبیه به حمید گودرزی در سینما کمرنگ شده است. آیا شما هم به شکل‌گیری یک مافیا یا بهتر بگویم دورهمی محدود در سینما معتقدید؟ بسیاری از بازیگران باسابقه و بااستعداد امروز خانه‌نشین شده‌اند و فقط چند نفری برای بسیاری از نقش‌ها انتخاب می‌شوند و بازی می‌کنند. آیا این پروسه را می‌توان افول و فساد سینمای ایران تلقی کرد؟

به مطلب مهم و قابل‌ تاملی اشاره کردید. یادتان می‌آید زمانی آقای شریفی‌نیا را رئیس تمام باندهای سینمایی معرفی می‌کردند؟ اما با گذر زمان می‌بینیم که مشکل ما آقای شریفی‌نیا نبود، بلکه تمام معضلات در نگرش و تفکر ما شکل گرفته است. امروز هم همان اتفاق رخ داده است. تعدادی بازیگر هستند که در همه فیلم‌ها حضور پیدا می‌کنند و تعیین می‌کنند که چه کسی در کجا و در چه اثری حضور یابد. معضل این افراد نیستند، اما راه‌حل قطعاً مردم هستند، که مطالبه‌گر باشند و بابت آسیب‌ها در حوزه فرهنگ سوال بپرسند و چرایی موضوعات را پیگیر شوند. این روزها همه چیز در همه جا بر اساس رابطه شکل می‌گیرد.

یعنی نقش‌ها بر اساس تجربه و تخصص انتخاب نمی‌شوند؟

بله، متاسفانه همین‌طور است. به نظرم خیلی نمی‌شود کاری برایش انجام داد.

به عنوان آخرین سوال؛ "برنده باش" با مردم ارتباط خوبی برقرار کرد. همین‌طور رقابت شما با آقای گلزار. فکر می‌کنید قطع‌ شدن این برنامه و نمایش ندادن آن عده‌ای از مخاطبان را گیج نکرد؟ فکر نمی‌کنید رقابت با چنین سوپراستاری بسیار سخت بود؟

طبیعتاً از ابتدا می‌دانستم رضا سوپراستار است و پرطرفدار و رقابت با او معنایی ندارد. منتها در شبکه پنج هم این مسابقه ساخته شده بود، و مجری دیگری داشت، بعد به من پیشنهاد شد. دیدم بد نیست با توجه به اینکه "برنده باش" در شبکه ۳ پخش می‌شود، من هم در شبکه دیگری این کار را انجام دهم. تلویزیون را مثل یک سبد میوه می‌بینم که ما باید میوه‌های متنوعه‌ای در آن بگذاریم. هر چقدر از این میوه‌های سبد کم کنیم، نهایتاً مهمان‌ها از اطراف این سبد کنار می‌روند و دنبال سبدی می‌روند که تنوع بیشتری داشته باشد.

منظورتان حذف عادل فردوسی‌پور، رامبد جوان و... است؟

بله دقیقاً. هیچ‌وقت هم نفهمیدم چرا این دوستان از تلویزیون حذف شدند. برنامه‌های فردوسی‌پور، رضا رشیدپور و "خندوانه" رامبد یا "دورهمی" مهران مدیری مانند همان میوه‌های تلویزیون بودند که امروز دیگر در این سبد حضور ندارند. امروز می‌بینیم که سبد بسیار خالی است و تقریباً میوه قابل‌ توجهی در آن وجود ندارد.

 

عادل فردوسی پور محمدرضا گلزار مهران مدیری حمید گودرزی دورهمی برنده باش پنج ستاره
نظرات خوانندگان
  • محسن
    پاسخ

    <b>سلام. شما هم از کسی که با تبلیغاتش پولهای امسال منو بالا کشیدن چرا حمایت میکنید . مبلغ سه ونیم میلیون تومان به حساب برنده باش واریز تا رتبه ۱۰۷ رسیدم بدونه اینکه در مسابقه حضوری یا تماشا چی شرکت کنم مسابقه قطع شد . عاملش همین گلزاره . هی تبلیغ کرد واریز کنید سیوال بخرید تا بزودی در مسابقه حضور خواهید یافت . پولها به جیب کی رفت چرا کسی جوابگو نیست این اقا نباید الان واسه خودش بگرده باید جواب و پول مردم و برگردونه نکنید تبلیغ واسه کسی که حقش نیست . محسن قوشچی ۰۹۱۲۰۴۴۱۱۰۷</b>

  • حسین ارشی
    پاسخ

    باید پول راکم وبازی عادلانه داشته بودند

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین