کد خبر: 38260 A

شبکه اینترنتی اشاره؛ پیوندی جدید برای مخاطبین خاص

شبکه اینترنتی اشاره؛ پیوندی جدید برای مخاطبین خاص

نوآوری آیو در خلق شبکه تازه تاسیس" اشاره "در واقع سود جستن از خصوصیات ذاتی IPTV هاست

ایران آرت : فضای مجازی جز لاینفک زندگی روزمره انسان امروزی است. این روزها تلویزیونهای اینترنتی در فضای مجازی به دلیل نقش دوسویه ای که دارند می روند که جای تلویزیون های سنتی را بگیرند.

به‎دلیل همین تاثیرات و کارکردهای متنوع این تلویزیون‌ها، تعداد آنها در حال افزایش است.

کم ترین مزایای تلویزیون‎های اینترنتی این است که شما میتوانید انتخاب کنید که چه چیزی چه زمانی تماشا کنید و مدیریت زمان و مکان و سلیقه به عهده شخص شماست. 

اهمیت پنج IPTV در فضای رسانه ای ایران از همین منظرها قابل اعتنا و احصا است.

نوآوری آیو در خلق شبکه تازه تاسیس" اشاره "در واقع سود جستن از خصوصیات ذاتی IPTV هاست؛ جمعیت حدودا دو سه میلیونی که به همراه خانواده های شان مشتاق چنین سرویسی هستند. فرصت تازه ارتباطی برای ناشنوایان و کم شنوایان عزیز که ضرورت گسترش ارتباط برای آنها حیاتی ست. 

چنان که در افتتاحیه این شبکه اعلام شده اشاره می‌تواند بستری جذاب برای ارائه سرویس های متفاوت اعم از خبری، فرهنگی، هنری، اجتماعی، معارفی و ... در رده‌های سنی متفاوت برای مخاطبان خاص خود ایجاد نماید.

 اشاره با برنامه ریزی صحیح می‌تواند اقدامی اساسی در توانمند سازی حرفه ای، رفتاری، اجتماعی و علمی این قشر داشته باشد که متاسفانه سالهای زیادی بستر مناسبی برای این گروه خاص تعریف نشده است. 

یکی از موضوعاتی که در این شبکه به آن توجه شده اقداماتی مبتنی بر آموزش به منظور کسب و افزایش توانمندی‌ها حرفه‌ای و شخصی ناشنوایان و کم شنوایان است که در نهایت می‌تواند منجر به رشد علمی، ارتقا مهارت‌های زندگی، بالا بردن مشارکت سیاسی و اجتماعی، افزایش سلامت روان و ارتباطات اجتماعی این قشر شود.

شاید وجود این شبکه با طرح موضوعات خاص این قشر بتواند معضلات آنها در ابعاد مختلف بصورت مستقیم و غیرمستقیم را به یک چالش در ابعاد گسترده تر بکشاند و به مسیر حل آنها سوق دهد.

در آغاز راه حداقل انتظاری که از یک رسانه مخاطب محور میتوان داشت این است که اطلاعات پیرامونی ناشنوایان و کم شنوایان را همزمان با دیگر اقشار ارتقا دهد و نقش اجتماعی فعال تری به آنها پیشنهاد دهد. باید کنداکتور موضوعی شبکه تازه متولد شده اشاره چگونه است و این راهبردهای کلان را در آن جستجو کرده است؟

 

درسا بخشندگی شبکه اشاره تلویزیون آیو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین