کد خبر: 38275 A

"پایتخت 6" پانزده قسمتی شد/ حضور نویسنده جدید

"پایتخت 6" پانزده قسمتی شد/ حضور نویسنده جدید

نویسنده نمایشنامه "مولن روژ" که این روزها با بازی محسن تنابنده و احمد مهرانفر روی صحنه است قسمت جدید سریال "پایتخت" را می‌نویسد.

ایران آرت: آرش عباسی برای نوروز 99 مجموعه "پایتخت 6" را به همراه محسن تنابنده می‌نویسد. فیلمنامه این سریال در حالی نوشته می‌شود که با درگذشت خشایار الوند، مدتی پرونده نگارش و ساخت این مجموعه به تعویق افتاده بود.

آرش عباسی را بیشتر تئاتری‌ها به واسطه نگارش نمایشنامه‌ها و کارگردانی آثار نمایشی می‌شناسند. از عباسی این روزها نمایش "مولن‌روژ" روی صحنه است. او نگارش این نمایشنامه را برعهده داشته و هم‌اکنون به کمک تنابنده آمده و به‌گفته عباسی 2قسمت کامل "پایتخت6" نوشته شده است.

عباسی به همشهری می‌گوید:"قرار بود در نگارش پایتخت5 نیز حضور داشته باشم، بعد از برگزاری چند جلسه متأسفانه به‌دلیل مشغله‌های کاری و اجرای نمایش نتوانستم، حضور داشته باشم اما در پایتخت6 با تنابنده همکاری می‌کنم."

وی ادامه می‌دهد: "قبل از اینکه نمایش مولن‌روژ اجرای خود را شروع کند با محسن تنابنده جلسات متعددی درباره نگارش فیلمنامه پایتخت داشتیم و این روزها نیز این جلسات برگزار می‌شود. چگونگی شروع پایتخت6 را مشخص کردیم و نگارش اثر شروع شد. هم‌اکنون 2قسمت کامل سریال نوشته شده و این سریال برای نوروز99 بوده و قرار است در 15قسمت نوشته شود."

این کارگردان نمایش در پاسخ به این سؤال که فضای پایتخت6 طنز است و آیا تغییر در کاراکترها ایجاد می‌شود؛ توضیح می‌دهد:"طنز این سریال در فصل ششم نیز دیده می‌شود. کاراکترهای پایتخت در این سال‌ها شناخته شده‌اند اما در فصل جدید اتفاقات جدیدی می‌افتد و داستان تازه‌ای نیز شکل می‌گیرد. تمام تلاش‌مان این است که تا قبل از آغاز تصویربرداری این مجموعه بخش عمده‌ای از نگارش فیلمنامه به پایان برسد."

نویسنده نمایشنامه "زیرزمین" اضافه می‌کند:"برای حضور بازیگران و اتفاقاتی که رخ می‌دهد در خارج از کشور، فکری نکرده‌ایم و منتظر هستیم تا داستان را پیش ببریم."

در فصل جدید پایتخت قرار است شخصیت "بابا پنجعلی" که علیرضا خمسه در 5فصل قبلی در آن بازی می‌کرد، دیگر نباشد که عباسی در این‌باره توضیح می‌دهد:"حضور این شخصیت در 5فصل قبل دوست‌داشتنی بود اما در فصل جدید حضور این کاراکتر کمکی به روند و پیشبرد قصه نمی‌کند و اما مهران احمدی که نقش بهبود را بازی می‌کرد، در فصل6 حضور دارد که برای حضورش نیز داستان‌هایی خواهیم داشت."

 

پایتخت آرش عباسی محسن تنابنده خشایار الوند پایتخت 6
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین