کد خبر: 38276 A

غافل‌گیرکننده‌ترین فیلم جشنواره ونیز

غافل‌گیرکننده‌ترین فیلم جشنواره ونیز

آلبرتو باربرا دبیر جشنواره فیلم ونیز، "جوکر" را غافل‌گیرکننده‌ترین فیلم جشنواره و یکی از شانس‌های اصلی فصل جوایز دانست.

ایران آرت: همان طور که سینمادوستان در روزهای گذشته باخبر شده‌اند، بالأخره فهرست فیلم‌های این دوره از جشنواره ونیز اعلام و رسماً مشخص شد که "جوکر" اولین نمایش جهانی‌اش را در این رویداد سینمایی تجربه کند.

اما موضوع جالب به اظهار نظر دبیر جشنواره ونیز آلبرتو باربِرا برمی‌گردد که در گفت‌وگو با "ورایتی" نه‌فقط گفته است که "جوکر" رقیب قدری برای سایر آثار بخش مسابقه است بلکه این فیلم در فصل جوایز برای تصاحب جوایز مهمی رقابت خواهد کرد: "معمولاً سازندگان چنین آثاری که خودشان را در فصل جوایز صاحب شانس می‌دانند، می‌خواهند شرایط بی‌خطری را تجربه کنند و زودتر از موعد خودشان را در معرض قضاوت قرار ندهند؛ مثل "ستاره‌ای متولد می‌شود" که سال گذشته در بخش خارج از مسابقه روی پرده رفت. اما کارگردان "جوکر" تاد فیلیپس به من گفت: من مشکلی با ریسک جایزه‌نبردن ندارم. من می‌دانم چه فیلمی ساخته‌ام، پس چرا نباید در بخش مسابقه شرکت کنم؟"

دبیر ونیز در ادامه می‌گوید: "کمپانی وارنر هم خیلی زود متقاعد شد چون واقعاً با فیلم غافلگیرکننده‌ای طرفیم. در واقع باید بگویم که "جوکر" غافلگیرکننده‌ترین فیلم امسال ونیز است… فیلمی که مستقیم از اسکار سر درمی‌آورد با این‌که تیره‌وتار و خشن است؛ چون اثری جاه‌طلبانه است."

به گزارش هنروتجربه، این اظهار نظر باربرا برای چنین فیلمی بسیار ارزشمند است چون پیش از هر چیز فیلمی بر اساس یک کتاب مصور است از کارگردانی که سه‌گانه کمدی "خماری" را در کارنامه دارد. به هر حال، سروصدای مثبتی پیرامون فیلم به راه افتاده است که بخش عمده‌اش به بازی واکین فینیکس و سایر بازیگران برمی‌گردد.

جشنواره فیلم ونیز از ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر (ششم تا شانزدهم شهریور) برگزار می‌شود.

 

جشنواره فیلم ونیز جوکر خواکین فینیکس تاد فیلیپس آلبرتو باربارا اسکار 2020
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین