کد خبر: 38368 A

خداحافظی کارگردان برنده اسکار با فیلم‌های ابرقهرمانی

خداحافظی کارگردان برنده اسکار با فیلم‌های ابرقهرمانی

جوردن پیلی می‌گوید علیرغم اینکه ارزش کتاب‌های کامیک را می‌داند اما احتمالا دیگر فیلم ابرقهرمانی نخواهد ساخت.

ایران آرت: پیش از آغاز "دنیای سینمایی مارول" و حتی پیش از اکران فیلم‌های مانند "اکس-من" و "مرد عنکبوتی"، سینماروها اقتباسی از "بلید" (Blade) با بازی "وزلی اسنایپس" در نقش خون‌آشام قاتل را دیدند. از چندین سال قبل هواداران امیدوار بودند که این شخصیت در "دنیای سینمایی مارول" احیا شود و خوشبختانه استودیوی مارول هفته‌ی گذشته در کامیک-کان اعلام کرد که "ماهرشالا علی" در فاز پنجم فیلم‌ها نقش این شخصیت را ایفا می‌کند. هنوز مشخص نیست که با چه نوع فیلمی روبرو خواهیم بود و چه بازیگران دیگری به پروژه می‌پیوندند اما "جوردن پیل" کارگردان "برو بیرون" و "ما" هرگونه مشارکت در آن را رد می‌کند.

پیل سال گذشته در مصاحبه با "رولینگ استون" می‌گوید: "بسیاری از این داستان‌ها – اساساً مثل یک رؤیاست اگر فرصتی در اختیار داشته باشی تا تصورات دوران کودکی ناشی از دیدن و خواندن این چیزها را به تصویر بکشی. رؤیای یک فیلمساز است. اما می‌دانید، داستان‌های بسیاری برای بازگو کردن دارم و به نظرم کار درستی نمی‌رسد."

اگرچه او اعتراف می‌کند که کارگردانی چنین فیلم‌هایی وسوسه‌برانگیز است اما می‌گوید از هواداران کتاب‌های مصور است و برای پیشبرد اینگونه پروژه‌ها فاقد شور و اشتیاق لازم است. او می‌گوید: "من ارزش کتاب‌های کامیک و رمان‌های مصور را می‌دانم اما خودم را یک فن بوی واقعی نمی‌نامم."

به گزارش سی نما، بنابراین هواداران نباید منتظر ورود پیل به دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی باشند، اما از پروژه‌های دیگرش از جمله ریبوت "منطقه‌ی گرگ‌ومیش" (The Twilight Zone) و روایت جدید از "کندی‌من" لذت خواهند برد. پیل می‌گوید ممکن است در ریبوت پروژه‌های محبوب همکاری کند اما ایده‌های اریجینال را برای کارگردانی ترجیح می‌دهد.

پیل می‌گوید: ""کندی‌من" (Candyman) یکی از فیلم‌های محبوب من بود. در مقام کارگردان اگر قرار باشد داستان از قبل نوشته شده‌ای را بسازم چنین چیزی می‌سازم. اما احساس می‌کنم که باید کارگردانی‌هایم را برای فیلم‌های اریجینالم حفظ کنم و در موارد دیگر تنها به تولید پروژه کمک کنم. بهتر از این نمی‌توانستم توضیح دهم."

قسمت جدید "کندی‌من" ۱۲ ژوئن سال ۲۰۲۰ در آمریکا اکران می‌شود.

 

هالیوود ماهرشالا علی کارگردان مرد عنکبوتی جوردن پیلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین