کد خبر: 38438 A

تدابیر سخت تارانتینو برای محافظت از فیلم جدیدش/ درسی که آقای کارگردان از "هشت نفرت‌انگیز" گرفت

تدابیر سخت تارانتینو برای محافظت از فیلم جدیدش/ درسی که آقای کارگردان از "هشت نفرت‌انگیز" گرفت

تارانتینو از اتفاقات "هشت نفرت‌انگیز" درس گرفت و فیلمنامه‌ آخرین پروژه‌ی خود را در مکانی امن نگهداری کرد.

ایران آرت: یکی از پرسروصداترین حواشی دوران فیلمسازی «کوئنتین تارانتینو» درز فیلمنامه‌‌ی «هشت نفرت‌انگیز» (The Hateful Eight) در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۴ بود. تارانتینو که پیش‌نویس اولیه‌ی آن فیلمنامه را به چند تن از همکارانش داده بود به دنبال آن اعلام کرد که از تولید پروژه دست خواهد کشید. او در آن زمان در مصاحبه‌هایش می‌گفت «به شدت افسرده» شده است. تارانتینو در نهایت نظرش را تغییر داد و «هشت نفرت‌انگیز» را ساخت اما از این اتفاق درس گرفت که به هیچکس اعتماد نکند و فیلمنامه‌هایش را در اختیار کسی قرار ندهد.

«رابرت ریچاردسون» فیلمبردار همیشگی تارانتینو اخیراً در مصاحبه با «بیزینس اینسایدر» می‌گوید تا روزهای پایانی تصویربرداری موفق به خواندن نسخه‌ی کامل فیلمنامه‌ی «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) نشده است. تارانتینو در پایان این فیلم رویکردی متفاوت به تاریخ داشته و آنقدر نگران درز اسپویلرها بوده که نسخه‌ی کامل فیلمنامه را در یک گاوصندوق نگهداری می‌کند. تنها «برد پیت»، «لئوناردو دی‌کاپریو» و «مارگو رابی» پیش از آغاز فیلمبرداری متن کامل فیلمنامه را خوانده بودند اما تنها در منزل تارانتینو و در حضور او موفق به انجام این کار شدند. ریچاردسون تنها کسی بود که اجازه یافت دو ماه پیش از فیلمبرداری صحنه‌های پایانی از آن‌ها آگاه شود.

ریچاردسون می‌گوید: «در حالی که در دفتر محل فیلمبرداری بودیم، باید به اتاق دیگری می‌رفتیم. فیلمنامه از یک گاوصندوق بیرون آورده شد و تنها به افرادی داده شد که آن را برای انجام وظایف خود نیاز داشتند.»

به گزارش سی نما، نسخه‌ی کامل فیلمنامه به هیچ‌یک از بازیگرانی که در صحنه‌ی پایانی فیلم «هالیوود» حاضر نبودند داده نشد تا خطر درز اسپویلرها کاهش پیدا کند. «مارگارت کوالی» یکی از بازیگرانی است که می‌گوید به متن کامل دسترسی نداشته اما هم‌بازی‌اش پیت پایان فیلم را برایش فاش می‌کند.

یکی از دوستان «رمن پلانسکی» از جمله‌ی دیگر افرادی بودند که موفق به خواندن نسخه‌ی کامل فیلمنامه شدند. تارانتینو اوایل ماه جولای اعلام کرده بود که به یکی از آشنایان پلانسکی اجازه داده متن فیلمنامه را بخواند و برای کارگردان بازگو کند چرا که پلانسکی در فیلم حضور دارد و قصه در مورد قتل «شارون تیت» همسر اوست.

«کریستفر نولان» هم فیلمساز دیگری است که برای محافظت از فیلمنامه‌هایش اعمال مشابهی انجام می‌دهد. «رابرت پتینسون» اوایل سال جاری میلادی گفته بود که برای خواندن فیلمنامه‌ی «عقیده» (Tenet) در یک اتاق محبوس شده است.

«روزی روزگاری در هالیوود» از هفته‌ی گذشته در آمریکا اکران شد و در افتتاحیه ۴۰ میلیون دلار فروخت.

 

کوئنتین تارانتینو برد پیت دی کاپریو تارانتینو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین