کد خبر: 38581 A

کمپانی دیزنی سینما را فتح کرد/ سر شاخ شدن با نتفلیکس

کمپانی دیزنی سینما را فتح کرد/ سر شاخ شدن با نتفلیکس

بزرگ‌ترین شرکت سرگرمی‌سازی دنیا در بهترین سال مالی تاریخ خود در گیشه سینماهای جهان برای رقابت کردن با شبکه تلویزیونی نتفلیکس آماده می‌شود.

ایران آرت: بزرگ‌ترین شرکت سرگرمی‌سازی دنیا در بهترین سال مالی تاریخ خود در گیشه سینماهای جهان برای رقابت کردن با شبکه تلویزیونی نتفلیکس آماده می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت دیزنی که به لطف فیلم‌های میلیارد دلاری «انتقام‌جویان: پایان بازی» و «شیرشاه» در هفت ماه اول سال ۲۰۱۹ تمام رکوردهای فروش را شکسته، این هفته گزارش مالی خود را منتشر می‌کند. ارزش سهام دیزنی به عنوان بزرگ‌ترین شرکت سرگرمی‌سازی در دنیا حدود ۲۵ درصد در یک سال اخیر بالاتر رفته و انتظار می‌رود این روند افزایشی همچنان ادامه داشته باشد.

دیزنی که در بازار سهام آمریکا ارزشی برابر با ۲۶۰ میلیارد دلار دارد، در آینده نزدیک یک شبکه تلویزیونی هم راه می‌اندازد تا وارد رقابت با یکی از موفق‌ترین شبکه‌های چند سال اخیر یعنی نتفلیکس شود. استودیو دیزنی در کمتر از هفت ماه رکورد درآمد سالانه خود را با رسیدن به رقم شگفت‌انگیز ۷.۶۷ میلیارد دلار شکست و شاید در پنج ماه مانده از سال ۲۰۱۹ این رقم را به فراتر از ۱۰ میلیارد دلار هم برساند که در نوع یک خود یک رکورد تازه در سینمای دنیاست.

امسال «انتقام‌جویان: پایان بازی» با رسیدن به رقم فروش ۲.۸ میلیارد دلار رکورد ۱۰ ساله «آواتار» جیمز کامرون را شکست و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شد. دیزنی هم با رکورد پیشین خود در داشتن چهار فیلم یک میلیارد دلاری برابری کرد و پس از «کاپیتان مارول»، «علاءالدین» و «شیرشاه»، حالا چشم امید همه به «یخ‌زده۲» و «جنگ‌های ستاره‌ای: خیزش اسکای‌واکر» است تا این تعداد را به شش فیلم برسانند.

قدرت دیزنی پس از در اختیار گرفتن استودیو فاکس (خالق فیلم‌های میلیاردی «ددپول» و «مردان ایکس») حالا به ۴۰ درصد صنعت فیلمسازی و بازار سینمای آمریکا رسیده است. این استودیو در واقع دارد به سود سرمایه‌گذاری‌های یک دهه گذشته خود می‌رسد. دیزنی بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ پیکسار را با ۷.۴ میلیارد دلار، مارول استودیوز را با چهار میلیارد دلار و لوکاس‌فیلم را با چهار میلیارد دلار به قلمرو خود افزود.

از سوی دیگر، دیزنی بخشی از سودهای اخیر را برای راه‌اندازی شبکه تلویزیونی دیزنی‌پلاس هزینه می‌کند که پخش برنامه‌های آن در آمریکا از ۱۲ نوامبر آغاز می‌شود. این بازار امروز تحت سیطره نتفلیکس و آمازون است و دیزنی پس از هزینه کردن صدها میلیون دلار در آن، برای رسیدن به سود دست‌کم باید تا سال ۲۰۲۴ منتظر باشد. سهام دیزنی‌پلاس ۶.۹۹ دلار ارزش‌گذاری شده که تقریبا نصف ارزش نتفلیکس در بازار سهام آمریکاست.

ماه گذشته حدود ۱۸ میلیارد دلار از ارزش نتفلیکس از دست رفت که آن هم به خاطر کاهش تعداد مشترکان آن در بازار آمریکا نخستین بار در هشت سال اخیر بود. ضمن اینکه در یک سال آینده رقابت در بازار شبکه‌های تلویزیونی فشرده‌تر هم می‌شود. یونیورسال، اچ‌بی‌او و اپل به تدریج سرویس‌های پخش آنلاین خود را راه‌اندازی می‌کنند و به جنگ نتفلیکس و دیزنی و آمازون می‌روند.

 

دیزنی شیرشاه انتقام جویان: پایان بازی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین