کد خبر: 38826 A

رکورد پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ شکسته شد/ یکه‌تازی با بیانسه و گلاور

رکورد پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ شکسته شد/ یکه‌تازی با بیانسه و گلاور

"شیرشاه" با فروش جهانی ۱.۳۳ میلیارد دلاری به پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن تاریخ تبدیل شد.

ایران آرت: با وجود کاهش کلی فروش بلیت در تابستان امسال نسبت به سال گذشته، "شیر شاه" (The Lion King) به کارگردانی "جان فاورو" برای دیزنی سودآور بود. این بازسازی فتورئالیستی به لطف فروش قدرتمندانه‌ی دیگری در آخر هفته‌ی گذشته، به پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن تاریخ بدل شد.

"شیر شاه" با صداپیشگی "بیانسه" و "دونالد گلاور" تا شنبه شب گذشته به فروش جهانی ۱.۳۳ میلیارد دلاری رسید و رکورد ۱.۲۸ میلیارد دلاری "یخ‌زده" (Frozen) را شکست. "شیر شاه" در بازارهای داخلی ۴۷۳.۱۰ میلیون دلار فروخته در حالی که "یخ‌زده" در آمریکا ۴۰۰.۷۳ میلیون دلار بلیت فروشی کرده است. هرچند برخی بازسازی "شیر شاه" را یک فیلم لایو اکشن می‌نامند اما این عنوان عملاً یک انیمیشن است زیرا تمامی تصاویرش با استفاده از رایانه تولید شده.

به گزارش سی نما، والت دیزنی در حالی یک رکورد دیگر به ثبت می‌رساند که سه چهارم از سال میلادی سپری شده است. استودیوی دیزنی تا ماه جولای گذشته با فیلم‌هایش بیش از ۷.۶۷ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخت و رکورد ۷.۶۱ میلیارد دلاری خود در سال گذشته را به فاصله‌ی پنج ماه کامل پیش از پایان سال شکست.

رکورد "شیر شاه" با این حال با "انتقام‌جویان: آخر بازی" قابل مقایسه نیست. بیست و دومین فیلم دنیای سینمایی مارول به کارگردانی برادران روسو نیز رکورد ۲.۷۹ میلیارد دلاری "آواتار"‌ را شکست و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شد.

این در حالی است که دیزنی هنوز چند عنوان بزرگ دیگر مثل "یخ‌زده ۲" و "جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر" را تا پایان سال میلادی روی پرده خواهد برد. بنابراین این احتمال وجود دارد که استودیو ۲ میلیارد دلار دیگر از بازارهای بین‌المللی کسب کند.

"شیر شاه" در آمریکای شمالی چهارمین آخر هفته‌ی خود را پشت سر گذاشت.

 

انیمیشن جان فاورو شیرشاه انیمیشن شیرشاه دونالد گلاور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین