کد خبر: 38896 A

جایزه افتخاری ونیز برای کارگردان فیلم‌های سیاسی

جایزه افتخاری ونیز برای کارگردان فیلم‌های سیاسی

جایزه افتخاری هشتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز به کاستا گاوراس اهدا می‌شود.

ایران آرت: جشنواره فیلم ونیز امسال از کاستا گاوراس فیلمساز سرشناسی که برای درام‌های سیاسی "حکومت نظامی" و "زد" شهرت دارد، تقدیر می‌کند. برگزار کنندگان جشنواره جایزه افتخار فیلمسازی را به این کارگردان فرانسوی یونانی تبار اهدا خواهند کرد.

هفتاد و ششمین دوره جشنواره ونیز روز ۲۸ اوت افتتاح می‌‌شود و قرار است مراسم تقدیر از گاوراس روز ۳۱ اوت در پلازا دل سینما و پیش از اولین نمایش جهانی فیلم جدید این کارگردان مشهور برگزار شود.

به گزارش آی سینما، فیلم "بزرگسال‌ها در اتاق" ساخته کاستا گاوراس امسال در بخش خارج از مسابقه ونیز حضور دارد و بر اساس خاطرات یانیس واروفاکیس وزیر سابق اقتصاد یونان ساخته شده است. واروفاکیس در این خاطرات ماجرای مذاکره دشوار و عذاب آور بین یونان و اتحادیه اروپا در جریان بحران مالی این کشور در سال ۲۰۱۵ را شرح داده است.

گاوراس در سال ۱۹۸۳ با فیلم "هانا ک." در بخش مسابقه جشنواره ونیز حضور داشت. او یک سال قبل از آن جایزه نخل طلای جشنواره کن را با فیلم "گمشده" برد و در سال ۱۹۹۰ هم جایزه خرس طلایی جشنواره برلین را برای فیلم "جعبه موسیقی" به دست آورد.

این فیلمساز سرشناس همچنین در سال ۱۹۶۹ برای فیلم "زد" جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را به خانه برده است.

جایزه افتخار فیلمسازی جشنواره ونیز در دوره‌های گذشته به چهره‌های مشهوری مانند استیون فریرز، اتوره اسکالا، ال پاچینو و ژانگ ییمو اهدا شده است.

 

جشنواره فیلم ونیز کاستا گاوراس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین