کد خبر: 38931 A

جایزه استادکار ورایتی برای چهره‌ کهنه‌کار سینما

جایزه استادکار ورایتی برای چهره‌ کهنه‌کار سینما

جشنواره فیلم تورنتو از راجر دیکینز مدیر فیلمبرداری انگلیسی تجلیل خواهد کرد.

ایران آرت: راجر دیکینز یکی از سرشناس‌ترین مدیران فیلم‌برداری سینما است که امسال پس از چند دهه فعالیت در جشنواره بین‌المللی تورنتو، جایزه استادکار «ورایتی» را دریافت خواهد کرد.

این ضیافت بزرگداشت، نهم سپتامبر (هجده شهریور) و در جریان برگزاری جشنواره تورنتو ۲۰۱۹ برپا می‌شود و در کنار تجلیل از سینماگران برجسته با هدف تأمین سرمایه برای برنامه‌های مختلف این رویداد سینمایی در طول سال فعالیت می‌کند. جوانا ویسنته یکی از رؤسای جشنواره تورنتو می‌گوید: «استادی و مهارت ناب راجر دیکینز در فیلم‌برداری، تأثیر چشمگیر و ماندگاری بر صنعت سینما گذاشته است و خلق آثار هنری جاودانی انجامیده که می‌توانند تماشاگران‌شان را مسحور کنند. باعث افتخار ماست که در این دوره می‌توانیم با جایزه استادکار «ورایتی» از او قدردانی کنیم…»

به گزارش هنروتجربه، این سینماگر انگلیسی که با کارگردانانی چون برادران کوئن، ران هاوارد، مارتین اسکورسیزی و آنجلینا جولی همکاری کرده، برای چهاردهمین نامزدی اسکارش توانست جایزه اسکار بهترین فیلم‌برداری را برای «بلید رانر ۲۰۴۹» (دنی ویلنو، ۲۰۱۷) برنده شود. او پیش از آن، برای فیلم‌برداری آثاری نظیر «سیکاریو» (ویلنو، ۲۰۱۵)، «خردنشده» (جولی، ۲۰۱۴)، «اسکای‌فال» (سام مندس، ۲۰۱۲)، «جایی برای پیرمردها نیست» (کوئن‌ها، ۲۰۰۷) و… نامزد دریافت تندیس طلایی شده بود.

چهل‌وچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو از پنجم تا پانزدهم سپتامبر (۱۴ تا ۲۴ شهریور) برگزار می‌شود.

سینما جشنواره فیلم تورنتو راجر دیکینز فیلمبرداری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین