کد خبر: 38959 A

قلب سارایوو به کارگردان مشهور اهدا شد

قلب سارایوو به کارگردان مشهور اهدا شد

جشنواره فیلم سارایوو با تقدیر از سه چهره برجسته سینمای جهان آغاز به کار کرد.

ایران آرت: بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سارایوو در کشور بوسنی هرزگوین از "الخاندرو گونزالز ایناریتو" کارگردان مطرح مکزیکی با اعطای جایزه دستاورد سینمایی تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی،‌ این کارگردان برنده چهار جایزه اسکار با حضور در مراسم افتتاحیه جشنواره سارایوو جایزه افتخاری قلب این رویداد سینمایی را به پاس نقش استثنایی در هنر سینما دریافت کرد. 

"پاول پالیکوفسکی" کارگردان برنده اسکار لهستانی و "ایزابل هوپر" بازیگر فرانسوی نیز  دیگر دریافت‌کنندگان جایزه دستاورد سینمایی امسال جشنواره فیلم سارایوو هستند. 

"ایناریتو" ابتدا با فیلم "عشق سگی" در سال ۲۰۰۰ در جشنواره کن درخشید که در نهایت جایزه بزرگ هیأت داوران این جشنواره را کسب کرد و فیلمش در جوایز اسکار آن سال نامزد شاخه بهترین فیلم خارجی شد.

او در سال ۲۰۰۶ نیز با فیلم "بابل" جایزه کارگردانی کن را به خود اختصاص داد و این فیلم در جوایز اسکار نامزد هفت شاخه شد. این کارگردان مکزیکی در سال ۲۰۱۰ بار دیگر با فیلم تحسین‌شده "زیبا" با بازی "خاویر باردم" به جشنواره کن قدم گذاشت و این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد کن را کسب کرد و در ادامه نیز نامزد اسکار شد.

"بردمن" (۲۰۱۵) و "بازگشته" (۲۰۱۶) نیز چندین جایزه اسکار را از جمله دو اسکار پیاپی بهترین کارگردانی برای "ایناریتو" به ارمغان آوردند و پروژه واقعیت مجازی "گوشت و شن" در سال ۲۰۱۷ جایزه دستاورد ویژه هنری را از آکادمی اسکار دریافت کرد.

"روبن اوستلاند" کارگردان سوئدی، "گائل گارسیا برنال" بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان مکزیکی، "الیا سلیمان" کارگردان فلسطینی و "بلا تار" سینماگر برجسته مجارستانی از دیگر میهمانان مهم امسال جشنواره فیلم سارایوو هستند. 

سال گذشته اصغر فرهادی ریاست هیات داوران بخش رقابتی این رویداد سینمایی را بر عهده داشت.

 بیست و پنجمین جشنواره فیلم "سارایوو" از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ اوت (۲۵ مرداد تا اول شهریور) در کشور بوسنی و هرزگوین برگزار می‌شود. 

کارگردان جشنواره فیلم سارایوو الخاندرو گونزالس ایناریتو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین