کد خبر: 39149 A

پنج کتاب مورد علاقه ستاره کاریزماتیک سینما

پنج کتاب مورد علاقه ستاره کاریزماتیک سینما

دیوید لینچ، کارگردان، بازیگر، موزیسین، نقاش و... که تقریباً دستی در تمام هنرها دارد از پنج کتاب مورد علاقه خود گفت.

ایران آرت: دیوید لینچ، فیلمساز مشهور آمریکایی و سازنده فیلم‌هایی مانند مخمل آبی، جاده مالهولاند و کله‌پاک‌کن اخیرا در پروژه کلوپ سیلینسیو شرکت و درباره پنج کتاب مورد علاقه‌اش صحبت کرده است.

پروژه کلوپ سیلینسیو را خود لینچ راه‌اندازی کرده و گفته است آن را با هدف کمک به افزایش خلاقیت در جامعه هنری به راه انداخته است. این کلوپ قرار است به سینمای خلاق برسد. در این کلوپ یک اتاق سیاه، یک کتابخانه، یک اتاق سیگار، یک سالن نمایش بزرگ با پرده‌های مخمل قرمز و یک راهروی طلایی تعبیه و در مکانی در مرکز پاریس واقع شده است.

به گزارش شهروند، لینچ در ویدیویی که درباره این پروژه ساخته شده، حضور یافته و از پنج کتاب مورد علاقه‌اش سخن گفته است. نخستین کتاب مورد علاقه لینچ «نام فراتر از عنوان» نوشته فرانک کاپرا است. رمان جنایت و مکافات نوشته فئودور داستایوفسکی، نویسنده روس در مکان دوم قرار گرفته است.

در مکان سوم کتاب روح هنر اثر رابرت هنری دیده می‌شود و کتاب عکس‌های ناشناس نوشته رابرت فلین جانسون نیز در رتبه چهارم قرار دارد. درنهایت در رتبه پنجم می‌توان نام کتابی دیگر از فرانک کاپرا به نام دگردیسی را مشاهده کرد.

لینچ ازجمله فیلمسازان مولف سبک سورئال سینمای جهان است که سریال او به نام توئین پیکس، به‌عنوان یکی از شاهکارهای سریال‌سازی مورد توجه قرار گرفته است.

 

هالیوود کارگردان دیوید لینچ فیلمساز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین