کد خبر: 39577 A

نظر منتقدان درباره فیلم جدید جوکر/ اسکار را برای فینیکس کنار بگذارید!

نظر منتقدان درباره فیلم جدید جوکر/ اسکار را برای فینیکس کنار بگذارید!

خیلی از منتقدان بازی فینکس را لایق جایزه اسکار دانسته‌اند و دیگران معتقدند فیلیپس معنای جدیدی به سینمای ابرقهرمانی داده است.

ایران آرت: رونمایی از "جوکر" ساخته تاد فیلیپس در جشنواره ونیز و تحسین و تمجید فراوانی که نصیب حاصل کار کارگردان و بازی یواکین فینکس شده، در روزهای اخیر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

به گزارش آی سینما، خیلی از منتقدان بازی فینکس را لایق جایزه اسکار دانسته‌اند و دیگران معتقدند فیلیپس معنای جدیدی به سینمای ابرقهرمانی داده است. این کارگردان گذشته شخصیت جوکر ضدقهرمان گاتام سیتی و دشمن شماره یک بتمن را در قالب شخصیتی به نام آرتور فلک به تصویر کشیده است.

داستان فیلم در دهه ۱۹۷۰ می‌گذرد و در آن خبری از بتمن یا سایر ابرقهرمان‌های گاتام سیتی نیست.

بخش‌هایی از نوشته‌های منتقدان سینما بعد از تماشای "جوکر" در جشنواره ونیز را در ادامه بخوانید:

اوون گیلبرمن، ورایتی: 

خیلی‌ها پرسیده‌اند و دلیل خوبی هم داشته‌اند: آیا به یک فیلم دیگر درباره جوکر نیاز داریم؟ ولی چیزی که ما به شدت نیاز داریم، فیلم‌های کامیکی بوکی است که وقار و حالتی واقعی داشته باشند، در دنیای واقعی بگذرند. پس چیزی دراماتیک‌تر از این سوال که فیلم قرار است یک و خرده‌ای میلیارد دلار در کل دنیا فروش کند، مورد نیاز است. فیلیپس موفق شده زیرکانه داستان گذشته جوکر را طوری روایت کند که بی‌نظیر است… یواکین فینکس نقش یک آدم دور از اجتماع با ذهن دچار اختلال را بازی می‌کند، با این حال چنان بازی خود را کنترل کرده که مسحور کننده است.

تری وایت، امپایر آنلاین:

این یک تحقیق اندوهگین، پرآشوب و سرشار از خشم پنهان درباره فردی‌ست که دیده نمی‌شود، حتی برای جهان اطرافش وجود خارجی ندارد. اما همدلی یا ترحم شما تضمین شده نیست و وقتی آرتور عصبی‌تر می‌شود، این ترحم از بین می‌رود. نباید فراموش کنیم این داستانی درباره این است که یک ضد قهرمان چگونه ساخته می‌شود. 

دیوید الریش، ایندی‌وایر:

"جوکر" تاد فیلیپس بی شک جسورانه‌ترین بازخلق سینمای ابرقهرمانی از زمان "شوالیه سیاه" است. یک داستان اصیل که قطعا به عنوان یکی از ضدهنجارترین فیلم‌های عظیم استودیویی قرن ۲۱ در یاد می‌ماند… همچنین داستانش بیش از حد مدیون "راننده تاکسی" و "سلطان کمدی" است و مارتین اسکورسیزی حقش بوده نامش یکی از تهیه کنندگان فیلم باشد.

جیم وجوادا، آی‌جی‌ان:

گاتام در این فیلم محلی سرشار از یأس تیره و تار، نابرابری بی‌نهایت و هرج و مرج رو به فساد است و بر لبه سقوط تلو تلو می‌خورد. این تصویر واقع‌گرایانه باعث می‌شود مکانی که معمولا خیالی تلقی می‌شود، آشنا به نظر برسد… "جوکر" نوعی فیلم تاریخی است اما به شکل غیر قابل انکاری درباره زمانه ناآرام و به شدت خشونت آمیز خود ما است.

جنا بوش، ویتال تریلر:

یواکین فینکس کاملا خودش را به شخصیت آرتور فلک تبدیل کرده است. وضعیت فیزیکی شخصیت به تنهایی نشان می‌دهد او چه وضعیتی دارد، حتی وقتی دیالوگ نمی‌گوید… وقتی می‌خواهد "عادی" باشد، ناجور و از ریخت افتاده می‌شود (بخصوص دستانش و موقعیت سرش). در ادامه وقتی به خود واقعی‌اش تبدیل می‌شود، حرکاتش هم قدرت می‌گیرد.

استیو وینتراب، کلایدر:

اگر به تماشای "جوکر" می‌روید و انتظار چندتا ابرقهرمان با لباس‌های ویژه دارید که لابلای صحنه‌های اکشن مزه می‌ریزند، باید تنظیمات خود را تغییر دهید. چون تاد فیلیپس یک تحقیق شخصی و مستقل از یک شخصیت ساخته که به شدت تحت تأثیر دوران دیگری از سینماست. از همان تیتراژ اول تا نمای پایانی فیلم، او فیلم رنگارنگ کامیک بوکی را به خیابان‌های کثیف و زشت دهه ۱۹۷۰ برده و نتیجه بی‌نظیری به دست آمده است. 

 

جشنواره فیلم ونیز اسکار جوکر خواکین فینیکس تاد فیلیپس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین