کد خبر: 39742 A

تظاهرات فعالان محیط زیست روی فرش قرمز ونیز

تظاهرات فعالان محیط زیست روی فرش قرمز ونیز

فعالان محیط زیست روی فرش قرمز جشنواره ونیز تجمع کردند و از سلبریتی‌ها خواستند برای حفاظت از محیط زیست به آنها بپیوندند.

ایران آرت: در آستانه مراسم اختتامیه جشنواره فیلم ونیز، صدها تن از فعالان محیط زیست در اعتراض به حضور کشتی‌های بزرگ در نزدیکی بندر ونیز که باعث آلودگی می‌شود،‌ فرش قرمز منتهی به سالن جشنواره را اشغال کردند.

تظاهرکنندگان در میان نیروهای پلیس، با پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود: "آتش در خانه ما" و "نه به کشتی‌های بزرگ تفریحی" اطراف سالن اصلی برگزاری جشنواره ونیز جمع شده و شعار می‌دادند.

۷۶ امین جشنواره فیلم ونیز از ۱۱ روز پیش در این شهر آغاز شده است و ستارگان هالیوود از جمله برد پیت،‌ اسکارلت جوهانسون و جاکوین فونیکس و همچنین گلشیفته فراهانی،‌ بازیگر ایرانی، تازه‌ترین فیلم‌های خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش بی‌بی‌سی، یکی از اعضای "کمیته ضد کشتی‌های مسافرتی" تفریحی ونیز که یک گروه فعال زیست‌محیطی است، به خبرگزاری رویترز گفت: "هدف ما پرداختن به موضوع بحران تغییرات اقیمی است‌ و هر کاری بتوانیم برای جلب توجه افکار عمومی به این موضوع انجام می‌دهیم."

او گفت که آنها قصد دارند روی فرش قرمز بمانند و از سلبریتی‌ها و مهمانان جشنواره خواست که به آنها بپیوندند.

1

ونیز و تالاب ونتزیا که این جزیره در آن واقع شده، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و مدتهاست که فعالان محیط زیست خواستار ممنوع کردن عبور کشتی‌های بزرگ تفریحی مسافری در این منطقه هستند.

امروز آخرین روز جشنواره فیلم ونیز است و در مراسم اختتامیه که امشب برگزار می‌شود،‌ برگزیدگان این فستیوال معرفی می‌شوند. مایک جگر،‌ خوانندهٔ گروه رولینگ استونز مهمان ویژه مراسم اختتامیه است.

پرهای رنگی برای آمازون

گلشیفته فرهانی،‌ بازیگر ایرانی ساکن فرانسه هم که برای فیلم فرانسوی "نغمه های عرب" در این جشنواره حضور دارد،‌ هنگام عبور از فرش قرمز در حمایت از جنگل‌های آمازون،‌ دسته ای از پرهای رنگی در دست داشت. او در اینستاگرام خود عکسی منتشر کرد و نوشت: "پرهای رنگی از آمازون،‌ برای آمازون و جنگل‌های دیگر "


2

جشنواره فیلم ونیز محیط زیست
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین