کد خبر: 39869 A

پرده‌برداری از رفتار عجیب واکین فینیکس با بازیگران "جوکر"

پرده‌برداری از رفتار عجیب واکین فینیکس با بازیگران "جوکر"

به گفته تاد فیلیپس، واکین فینیکس در حین فیلمبرداری "جوکر" تنها مقابل رابرت دنیرو صحنه را ترک نکرد.

ایران آرت: منتقدین اتفاق نظر دارند که "واکین فینیکس" در فیلم "جوکر" (Joker) نمایش درخشانی داشته اما به نظر می‌رسد که بازی در این نقش تلخ برای فینیکس و عوامل دیگر فیلم چندان ساده نبوده است. "تاد فیلیپس" کارگردان و نویسنده‌ی فیلم در مصاحبه با نیویورک تایمز فاش کرده است که بازیگر نقش اول فیلم گاهی آرامش خود را از دست می‌داده و هم‌بازی‌هایش را بهت‌زده می‌کرده است.

فیلیپس می‌گوید: "در حین فیلمبرداری صحنه‌ها، به یکباره راه می‌افتاد و می‌رفت و بازیگران بی‌چاره‌ی را به این فکر فرو می‌برد که شاید مشکل از آن‌هاست در حالی که هرگز این‌طور نبود – مشکل همیشه از طرف او بود، فقط در آن لحظات حس بازی نداشت."

به گزارش 30نما، فینیکس پس از ترک محل محل فیلمبرداری همیشه نفسی تازه می‌کرد و بازمی‌گشت. فیلیپس به یاد می‌آورد که فینیکس به او اطمینان خاطر می‌داد و می‌گفت: "قدمی می‌زنیم، برمی‌گردیم و انجامش می‌دهیم."

در حین فیلمبرداری صحنه‌ها، فینیکس تنها مقابل "رابرت دنیرو" که نقش یک مجری تلویزیونی به نام "ماری فرانکلین" را بازی می‌کند صحنه را ترک نکرد. دنیرو در مصاحبه با تایمز گفته بود که فینیکس یک بازیگر حرفه‌ای تمام عیار است. خود دنیرو سابقه‌ی بازی در نقش‌ افراد روان‌پریش را دارد که قابل‌توجه‌ترین آن‌ها نقش "تراویس بیکل" در فیلم "راننده تاکسی" به کارگردانی "مارتین اسکورسیزی" است که "جوکر" هم تحت تأثیر آن است.

فینیکس که با فیلم‌های "گلادیاتور"، "مرشد" و "" نامزد اسکار شده، می‌تواند چهارمین نامزدی خود را هم برای "جوکر" دریافت کند. او تاکنون برنده‌ی این جایزه نشده و در صورتی که اسکارش را به خانه ببرد، مسیر "هیث لجر" را دنبال خواهد کرد که در فیلم‌های "کریستفر نولان" نقش "جوکر" را بازی کرده و برنده‌ی اسکار شده بود. در جشنواره‌های فیلم ونیز و تورنتو استقبال کم‌نظیری از فیلم به عمل آمده است.

"تاد فیلیپس" در مصاحبه‌ی دیگری با لس آنجلس تایمز نیز فاش کرده بود که یک سال تمام را صرف کرده تا استودیو را متقاعد کند فیلم با درجه‌ی سنی بزرگسال ساخته شود. این فیلمساز می‌گوید از پایان نگارش فیلمنامه تا راضی شدن هیأت مدیره یک دوره‌ی یک ساله سپری شده است.

فیلیپس می‌گوید: "ایمیل‌هایی ارسال می‌شد در این باره که آیا متوجه هستید پیژامه‌ی جوکر در فروشگاه‌های آنلاین به فروش می‌رسد؟ موانع بی‌شماری وجود داشت که باید در مقطعی مدیریت می‌شد… مقطعی که هر روز پیش خود به آن‌ها دشنام می‌دادم. اما بعد تأکید کردم که خواسته‌هایم جسورانه‌اند و پیش از این هم عملی شده."

فیلم‌های "ددپول" اگرچه با درجه‌ی سنی بزرگسال ساخته شدند، اما از طنزی صمیمانه برخوردار بودند که لحن آن را علی‌رغم خشونت‌اش تلطیف می‌کرد. "جوکر" به شیرینی "ددپول" نیست و هرگز قرار نبوده که اینگونه باشد. فیلم فیلیپس با الهام از "راننده‌ی تاکسی"، "سرپیکو"، "سلطان کمدی" و دیگر درام‌های بزرگسالانه خلق شده است.

مؤلفه‌ای که برادران وارنر را به تولید فیلم فیلیپس ترغیب کرد بودجه بود. "جوکر" با هزینه‌ی ۵۵ میلیون دلاری به تولید رسیده و با بودجه‌ی معمول عناوین ابرقهرمانی فاصله‌ی بسیاری دارد. لس آنجلس تایمز گزارش داده است که "جوکر" با یک سوم هزینه‌ی "آکوامن" تولید شده است. تایمز در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد متقاعد ساختن "واکین فینیکس" برای بازی در نقش اصلی هم چهار ماه به طول انجامیده است.

برادران وارنر "جوکر" را ۴ اکتبر در آمریکا اکران می‌کند.

 

جوکر خواکین فینیکس واکین فینیکس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین