کد خبر: 39975 A

تماشاگران "پرنده رنگی" سالن سینما را ترک کردند

تماشاگران "پرنده رنگی" سالن سینما را ترک کردند

نزدیک به ۱۰ درصد از تماشاگران یک سینمای ۵۲۲ نفری در جشنواره تورنتو در جریان نمایش فیلمی لهستانی با موضوع هولوکاست از سالن بیرون رفتند.

ایران آرت: فیلم سیاه و سفید "پرنده رنگی" به کارگردانی واتسلاو مارهول که پیش‌تر هم اتفاقی مشابه را (همراه با اعتراض) در جشنواره ونیز تجربه کرده بود، این‌بار در کانادا به مذاق تماشاگران جشنواره تورنتو خوش نیامد. کمتر از یک ساعت از آغاز نمایش گذشته بود که بیش از ۳۰ نفر از سالن خارج شدند و این آمار تا پیش از پایان فیلم به حدود ۵۰ نفر رسید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، یکی از برنامه‌ریزان جشنواره تورنتو پیش از نمایش "پرنده رنگی" در سالن ۵۲۲ نفری بل لایت‌باکس این فیلم را با عبارت "غوطه خوردن در تاریک‌ترین زاویه‌های روح بشر" توصیف کرد و از تماشاگران خواست تا پایان آن را تحمل کنند اما دیدن صحنه‌های خشن و تکان‌دهنده مربوط به جنایت‌های دوران جنگ جهانی دوم خارج از توان برخی حاضران بود. از این رو، گروهی از تماشاگران عطای تماشای فیلم را به لقایش بخشیدند.

از سوی دیگر، برنامه پرسش و پاسخ پس از نمایش هم به دلیل حضور کارگردان در تور تبلیغاتی اروپا برگزار نشد. "پرنده رنگی" که بر اساس رمانی به همین نام از یرزی کازینسکی (چاپ ۱۹۶۵) ساخته شده، داستان پسرکی بی‌نام است که در جنگ جهانی دوم در سرزمین‌های تحت اشغال ارتش آلمان نازی در شرق اروپا سفر می‌کند.

استلن اسکارسگارد و هارول کایتل بازیگران سرشناس این درام هولوکاستی هستند که کتاب آن هم در حدود پنج دهه پیش با انتقادهای گسترده مواجه شده بود. دلیل این انتقادها، به تصویر کشیدن جنایت‌هایی است که دهقانان لهستانی مرتکب شده‌اند نه نیروهای آلمان نازی.

جشنواره فیلم تورنتو پرنده رنگی واتسلاو مارهول
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین