کد خبر: 40061 A

کوزوو برای اولین بار وارد رقابت اسکار شد/ ماجرای غم‌انگیز زن آلبانیایی

کوزوو برای اولین بار وارد رقابت اسکار شد/ ماجرای غم‌انگیز زن آلبانیایی

کشور کوزوو برای نخستین بار در بخش اسکار بهترین فیلم بین‌المللی نماینده خواهد داشت.

ایران آرت: فیلم "زانا" از کشور کوزُوو به عنوان نماینده این کشور در بخش بین‌الملل اسکار انتخاب شد.

"زانا" اولین اثر آنتونتا کاستراتی، نمایش جهانی خود را در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو تجربه کرد و حالا به عنوان فیلم منتخب کشور کوزُوو به اسکار نود و دوم می‌رود.

به گزارش فارس، این فیلم، تولید مشترک با آلبانی کشور همسایه است و داستان لومه (آدریانا ماتوشی) را روایت می‌کند، زن آلبانیایی که به همراه همسر و مادرش در یک روستا زندگی می‌کند. لومه یک دهه قبل در طول جنگ داخلی که در یوگسلاوی سابق رخ داد تنها فرزندش را از دست داد و اکنون به دلیل ترس و وحشتی که شبانه او را آزار می‌دهد قادر به بارداری نیست.

او که از فرزندآوری ناامید شده و درمان‌های مکرر پزشکی مدرن هم برایش چاره‌ساز نبوده است، به پزشکی سنتی روی می‌آورد؛ جایی که لوم برای خلاص شدن از جادوی سیاه که اعتقاد بر این باعث ناباروری او می‌شود، به آیین‌های سنتی روی می‌آورد. وقتی سرانجام باردار می‌شود، گذشته تلخ و سیاه دوران جنگ که هنوز در ذهن و خاطره‌اش او را آزار می‌دهد، سراغش آمده و به شکار او و فرزند متولد نشده‌اش می‌آید...

کاستراتی می‌گوید: این فیلم که در بیستمین سالگرد جنگ کوزوو ساخته شده، تلاشی برای انعکاس دوران گذشته شخصی من از تاریکی جنگ کوزوو است.

"زانا" توسط کیسی کوپر جانسون (که این فیلم‌نامه را به طور مشترک نیز نوشته) تولید شد و توسط موسسه‌های On Film Production و (آلبانی) و Alief به تهیه‌کنندگی رسید. خواهر کاتراستی، سودیجه کاستراتی، پس از دریافت جایزه "فیلمساز جدید" که توسط کمپانی پاناویژن برگزار می‌شود، با استفاده از دوربین‌ها و لنزهای Panavision فیلمبرداری این پروژه سینمایی را انجام داد.

مرکز فیلمبرداری کوزوو و مرکز ملی فیلمبرداری آلبانی حامیان مالی فیلم "زانا" هستند.

"زانا" ششمین فیلمی است که کشور کوزوو از سال ۲۰۱۴ برای رقابت در بخش بین‌الملل به اسکار می‌فرستد. با این وجود این کشور هنوز نامزدی کسب نکرده است.

نود و دومین رویداد جوایز اسکار در تاریخ نهم فوریه سال ۲۰۲۰(بیستم بهمن‌ماه ۹۸) برگزار خواهد شد.

 

کوزوو اسکار 2020 فیلم زانا اسکار فیلم بین المللی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین