کد خبر: 40545 A

هشت امید گیشه سینما در نیمه دوم سال/ از "مطرب" تا "ارتش سری"

هشت امید گیشه سینما در نیمه دوم سال/ از "مطرب" تا "ارتش سری"

در شش ماهه دوم سال 98، فیلم‌هایی در صف اکران منتظر هستند که احتمالاً گیشه را تکان خواهند داد و جزو امیدهای اکران به حساب می‌آیند.

ایران آرت: پس از پایان اکران فیلم‌های پرفروشی مانند "متری شیش و نیم"، "سرخ پوست" و "شبی که ماه کامل شد"، ناگهان گیشه سینما در دو ماه گذشته از رونق افتاد و تابستان سردی را سپری کرد. در این وضعیت تنها فیلم‌هایی مانند "ایده اصلی" و "قصر شیرین" موفق شدند حدود 3 میلیارد بفروشند و حداقل وضعیت بهتری نسبت به فیلم‌هایی که میلیاردی نشدند، داشته باشند.

به گزارش خراسان، اما این بی‌رونقی و سردی گیشه قرار نیست خیلی طولانی شود و در شش ماهه دوم سال 98، فیلم‌هایی در صف اکران منتظر هستند که احتمالاً گیشه را تکان خواهند داد و جزو امیدهای اکران به حساب می‌آیند.

ماجرای نیمروز: رد خون

1

از میان این فهرست، "ماجرای نیمروز: رد خون" تنها فیلمی ا‌ست که اکرانش آغاز شده و می‌توان آن را شروع دوران پررونقی که در پیش است، به حساب آورد. این فیلم از چهارشنبه تا شنبه تقریباً 800 میلیون تومان فروخته. محمدحسین مهدویان در فیلم "ماجرای نیمروز" سراغ موضوع حساسی مانند ماجرای منافقین رفت و با ساخت یک فیلم اکشن، سیاسی و جذاب توانست نظر تماشاگران و منتقدان را به وقایع مهم سال 60 جلب کند. او در "ماجرای نیمروز 2" هم دست روی عملیات مرصاد گذاشت، با شخصیت‌هایی که در "ماجرای نیمروز 1" شناختیم، با تصاویر مستندگونه که از ویژگی‌های آشنای سینمای مهدویان است، فیلمی سیاسی، مهیج و البته کمی هم عاشقانه ساخت.

مطرب

2

مصطفی کیایی جزو آن کارگردان‌هایی است که رگ خواب تماشاگر را خوب می‌شناسد و می‌تواند با کنار هم چیدن اجزایی مانند، بازیگران محبوب و ستاره و یک قصه سرگرم‌کننده، تماشاگر را به دیدن فیلمش ترغیب کند. فیلم "مطرب" که تازه‌ترین ساخته اوست، یکی از امیدهای قطعی گیشه است. پرویز پرستویی که در حوزه آثار کمدی گزیده‌کار و البته بسیار موفق است، نقش اصلی فیلم را بازی می‌کند و ستاره‌هایی مانند الناز شاکردوست و مهران احمدی در کنار او حضور دارند، ژانر فیلم کمدی است، فیلم برداری آن در خارج از ایران، استانبول انجام شده و قصه فیلم درباره زندگی کاراکتر جالبی مانند یک خواننده است. تکه‌های پازل "مطرب" برای یک کمدی موفق تقریبا کامل است.

تورنادو

3

در نیمه دوم سال 98، دو فیلم سینمای کودک یعنی "بازیوو" و "تورنادو"، در انتظار مخاطب کودک و نوجوان هستند. از بین این دو فیلم معلوم نیست کدام فیلم بهتر بفروشد اما احتمالا "تورنادو" اثر جواد هاشمی شانس زیادی برای فروش داشته باشد. هاشمی هرچه به عنوان بازیگر در سینما جایگاه ویژه‌ای نداشته اما به عنوان کارگردان در حوزه سینمای کودک موفق بوده. هر سه قسمت فیلم "آهوی پیشونی سفید" به واسطه گریم‌های جالب، جلوه‌های ویژه خوب و موزیکال بودن و خلق دنیایی ناشناخته، تجربه لذت‌بخشی برای مخاطب کودک و نوجوان بود. "تورنادو" هم از این قاعده مستثنا نیست و آن چه از تصاویر آن برمی‌آید، احتمالا فیلم پرزرق‌وبرق و جذابی است.

جهان با من برقص

4

فیلم "جهان با من برقص" اولین ساخته سروش صحت به عنوان کارگردان، یکی دیگر از فیلم‌هایی است که ظرفیت بالایی برای موفقیت در گیشه دارد. وقتی این فیلم در جشنواره جهانی فجر اکران شد، منتقدان نقدهای مثبتی به آن داشتند و فیلم را تحسین کردند. دو جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد، در جشنواره جهانی نصیب این فیلم شد. جزئیاتی از قصه و ژانر فیلم منتشر نشده اما ظاهرا "جهان با من برقص" فیلمی جدی با کمی رگه‌های طنز است و ستاره‌های محبوب و پرطرفداری مانند جواد عزتی و پژمان جمشیدی در آن ایفای نقش کرده‌اند. احتمالاً با یک فیلم خوب و متفاوت، نه فیلمی شبیه کمدی‌های گیشه طرف هستیم.

خوب بد جلف: ارتش سری

5

درباره فیلم "خوب بد جلف: ارتش سری" دو عامل مهمی که فروش فیلم را تضمین می‌کند، خاطره خوب فیلم "خوب بد جلف" در ذهن مخاطب و از آن مهم‌تر، حضور زوج محبوب کمدی سام درخشانی و پژمان جمشیدی است. این دو بازیگر در سریال "پژمان" مورد استقبال فراوان مخاطبان قرار گرفتند و پس از آن در فیلم "خوب بد جلف"  و "تگزاس 1 و 2" دیده شدند و بسیار موفق بودند. کارگردانی فیلم بر عهده پیمان قاسمخانی بوده و فیلم نامه را نیز خودش نوشته است. او که نویسنده بسیاری از آثار مهران مدیری است، معمولاً موفق شده در فیلم نامه‌هایش شوخی‌های بامزه‌ای خلق کند و مخاطب را به خنده بیندازد. قطعاً این اسامی مخاطب را به تماشای فیلم ترغیب می‌کند.

دینامیت

شاید اگر فیلم "دینامیت" تابستان امسال اکران می‌شد، می‌توانست گیشه را از این بی‌رونقی که دچار آن شده بود نجات دهد اما تقریباً یک سال از پایان فیلم برداری فیلم گذشته است و این اثر همچنان منتظر صدور پروانه نمایش است. زوج مسعود اطیابی و ابراهیم عامریان که در دو فیلم کمدی "تگزاس 1" و "تگزاس 2" نشان داده بودند، استاد استفاده از فرمول تولید آثار تجاری پرفروش هستند، فیلم "دینامیت" را ساخته‌اند. این فیلم به واسطه حضور ترکیب بازیگرانی مانند پژمان جمشیدی، احمد مهرانفر و محسن کیایی، می‌تواند تماشاگران عام را به سینما بکشاند و فروش خوبی داشته باشد تا در این صورت حضور موفقی که اطیابی با "تگزاس" در گیشه داشت، ادامه یابد.

زیر نظر

مهم‌ترین فیلم کمدی که به جرئت می‌توان گفت گیشه را تکان می‌دهد فیلم "زیر نظر" اثر مجید صالحی است. حضور رضا عطاران در این فیلم به تنهایی کافی است که روی موفقیت فیلم در گیشه حساب کنیم. هرچند که او آخرین بار سال 97 با فیلم "خانم یایا" روی پرده سینما دیده شد که فقط سه میلیارد فروخت و این مبلغ برای بازیگری مانند او پس از رکوردهایی که "هزارپا" به جا گذاشت شکست کامل است، اما حساب فیلم "زیر نظر" جداست، این فیلم برخلاف "خانم یایا" کمدی است و اصلاً از جنس آن فیلم نیست، بنابراین نمی‌توان آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد. فیلم مورد ممیزی هم قرار گرفته و پروانه نمایش آن به تازگی، دیرتر از زمانی که مخاطبان منتظر آن بودند صادر شد.

طلا

فیلم "طلا" به کارگردانی پرویز شهبازی، یکی از فیلم‌های غیرکمدی این فهرست 8 تایی است که شانس بالایی برای فروش خوب در گیشه دارد. این فیلم که محمد شایسته و رامبد جوان تهیه‌کنندگان آن هستند، اولین بار در سی‌وهفتمین جشنواره فجر رونمایی شد و قرار است در فصل پاییز اکران شود. حضور ستارگانی مانند هومن سیدی، نگار جواهریان، طناز طباطبایی و مهرداد صدیقیان در فیلم، برگ برنده مهمی برای آن محسوب می‌شود. "طلا" یک فیلم قصه‌گو و خوش‌ریتم است که داستانی ملموس برای طبقه متوسط دارد. قصه آن به طوری طبیعی رشد کرده و دخالت نویسنده در آن دیده نمی‌شود. کارگردانی شسته‌رفته پرویز شهبازی، از دیگر برگ‌های برنده "طلا" است.

 

ماجرای نیمروز خوب بد جلف زیر نظر فیلم طلا دینامیت ماجرای نیمروز: رد خون تورنادو مطرب جهان با من برقص
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین