کد خبر: 40590 A

ستایش پنه‌لوپه کروز از مردی که زندگی‌اش را تغییر داد

ستایش پنه‌لوپه کروز از مردی که زندگی‌اش را تغییر داد

نخستین باری که پنه‌لوپه کروز با پدرو آلمادوار کارگردان ملاقات کرد، تنها 18 سال داشت و هنوز در خانه با خانواده‌‌اش زندگی می‌کرد.

ایران آرت: پنه‌لوپه کروز که به تازگی با دریافت جایزه دونوستیا در جشنواره فیلم سن‌سباستین تجلیل شد، بازیگر فیلم جدید پدرو آلمادوار است که به عنوان نماینده اسپانیا برای رقابت اسکار بین‌المللی انتخاب شده است. او با فلاش‌بکی به گذشته، از نقش این کارگردان مطرح در زندگی خودش صحبت کرد.

نخستین باری که پنه‌لوپه کروز با پدرو آلمادوار کارگردان ملاقات کرد، تنها 18 سال داشت و هنوز در خانه با خانواده‌‌اش زندگی می‌کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین و به نقل از ورایتی، این برنده جایزه اسکار که فیلم جدیدش "درد و افتخار" به کارگردانی آلمادوار در فستیوال فیلم کن امسال برای نخستین بار به نمایش درآمد، در این باره گفت: "در خانه داشتم موهایم را خشک می‌کردم و یک نفر گفت پدرو تماس گرفته. من فکر کردم شوخی می‌کند چون تمام دوران کودکی‌ام را صرف حرف زدن درباره او کرده بودم و می‌خواستم او را ملاقات کنم."

کروز اضافه کرد: "در حقیقت او دلیل اصلی تصمیم من برای بازیگر شدنم بود."

درد و شکوه

هرچند این کارگردان مطرح اسپانیایی علاقه‌مند همکاری با کروز بود، به او گفت برای نقش‌آفرینی در فیلم "کیکا"، که آن زمان مشغول کار روی آن بود، بیش از حد جوان است. چند سال بعد از آن تماس تلفنی و سال 1997 بود که آلمادوار از کروز برای نقش‌آفرینی در فیلم جدید خود در کنار خاویر باردم دعوت کرد.

کروز گفت: "یکی از آن لحظه‌هایی بود که رویای ایده‌آل به حقیقت می‌پیوندد و به نظر بیش از حد خوب می‌رسد که بخواهد حقیقت داشته باشد. او واقعاً دلیل تلاش من برای بازیگر شدن است. آن زمان هیچ‌کس را اطرافم نداشتم که از بازیگری یا موسیقی یا هر چیزی مرتبط با هنر پول درآورده باشد. به خاطر او بود که من این ریسک را قبول کردم."

کروز در فیلم "درد و افتخار" نقش شخصیت مادر آلمادوار را ایفا می‌کند چون این فیلم تا حدودی بر پایه زندگی خود این کارگردان ساخته شده است.

او توضیح داد که با وجود تمام فشارها، به خانواده آلمادوار به چشم خانواده خود نگاه می‌کند و همین حس بود که باعث شد بتواند به دقت چنین پویایی‌هایی را به تصویر بکشد.

این بازیگر اسپانیایی گفت: "بعد از اینکه مادر او را ملاقات می‌کنید می‌توانید علاقه و احترام او نسبت به زنان را درک کنید. بخش مهمی از این حس به خاطر این رابطه و همچنین رابطه او با خواهران و همسایه‌های آنهاست که خیلی‌هایشان زن بودند. آن زمانی که با مادر او وقت می‌گذراندم نمی‌دانستم که سال‌ها بعد، آن لحظه‌ها قرار است چقدر در زندگی خودم مهم تلقی شود، چون برای درک کردن شخصیتی که اینجا بازی کردم به آن لحظه‌ها نیاز داشتم."

کروز همچنین گفت امیدوار است بتواند روزی فیلم ساخته‌ خودش را کارگردانی کند و اضافه کرد که وقتی نوجوان بوده و در مادرید زندگی می‌کرده همین علاقه را با آلمادوار هم در میان گذاشته بوده است.

بازیگر فیلم "همه می‌دانند" اصغر فرهادی ادامه داد: "پدرو به من گفت باید این کار را انجام دهی. اگر الان این حرف را می‌زنی، حتماً باید این کار را صورت دهی. یک روز احتمالاً این تصمیم را خواهم گرفت."

آلمادوار در "درد و افتخار"، که جدیدترین فیلم اوست، برای هشتمین بار با آنتونیو باندراس و برای ششمین بار با پنه‌لوپه کروز همکاری کرده است.

داستان این فیلم روانشناختی درباره کارگردانی به نام سالوادور مالو است که موفقیتش رو به افول گذاشته و او در حال مروری بر زندگی و انتخاب‌هایش در گذشته است.

 

پدرو آلمودوار پدرو آلمادوار درد و افتخار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین