کد خبر: 40641 A

اظهارنظر جنجالی اسکورسیزی درباره فیلم‌های ابرقهرمانی

اظهارنظر جنجالی اسکورسیزی درباره فیلم‌های ابرقهرمانی

مارتین اسکورسیزی فیلم‌های مارول را به پارک‌های تفریحی تشبیه کرد و گفت این فیلم‌ها سینما نیستند و آنها را نخواهد دید.

ایران آرت: نباید انتظار داشت که "مارتین اسکورسیزی" نظرش را در مورد "انتقام‌جویان: آخر بازی" (Avengers: Endgame) بازگو کند، زیرا این فیلم را ندیده و نخواهد دید. فیلمساز افسانه‌ای هالیوود به تازگی در مصاحبه با مجله‌ی امپایر در مورد "دنیای سینمایی مارول" اظهار بی‌علاقگی کرده و می‌گوید عناوین استودیو از ویژگی خاصی برخوردار نیستند.

اسکورسیزی می‌گوید: "من این فیلم‌ها را نگاه نمی‌کنم. سعی کردم، متوجه هستید؟ اما این سینما نیست. راستش را بخواهید، هرچقدر هم خوب ساخته شده باشند، و بازیگرانش در بالاترین سطح خود بازی کنند، این فیلم‌ها بیشتری شباهت را به پارک‌های تفریحی دارند. این سینما سعی نمی‌کند تجارب احساسی و روانی انسانی را به انسان‌های دیگر منتقل کند."

اسکورسیزی اخیراً فیلم "ایرلندی" (The Irishman) را در جشنواره‌ی نیویورک اکران کرده و منتقدان را با خود همراه کرده است. این فیلم گنگستری با بازی "رابرت دنیرو"، "ال پاچینو" و "جو پشی" بلافاصله پس از اکران، یکی از مدعیان کسب جایزه‌ی اسکار در بخش‌های بازیگری، بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شناخته شد. دیزنی و مارول نیز برای "انتقام‌جویان: آخر بازی" که با ۲.۷ میلیارد دلار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شد، کمپین اسکار برگزار می‌کنند.

بر اساس گزارش 30نما، اظهارات اسکورسیزی یادآور مصاحبه‌ی "ایتان هاک" در سال ۲۰۱۸ است. ستاره‌ی فیلم "اولین اصلاح‌شده" در مصاحبه با "فیلم استیج" گفته بود سینماروها به گونه‌ای با فیلم‌های ابرقهرمانی برخورد می‌کنند گویی آثار هنری فاخرند، در حالی که اینگونه نیست. هاک گفته بود: "اکنون مشکل این‌جاست که به ما می‌گویند "لوگان" یک فیلم ابرقهرمانی فوق‌العاده است. اما باز هم شخصیتی دارد که از دستانش تیغ‌های فولادین بیرون می‌زند. سینمای برسون و برگمان کجا و این کجا. اما به گونه‌ای از آن حرف می‌زنند که گویی در همین سطح است. به دیدن فیلم "لوگان" رفته بودم، زیرا همه می‌گفتند فیلمی بی‌نظیر است. اما نه، در واقع یک فیلم ابرقهرمانی معمولی است. تفاوتی میان این دو وجود دارد، با این حال صنعت سینما چنین فکر نمی‌کند. آن‌ها می‌خواهند به شما بقبولانند که فیلمی‌ فاخر است زیرا به پولش احتیاج دارند."

"جیمز گان" کارگردان چندگانه‌ی "محافظین کهکشان" می‌گوید تعابیر اسکورسیزی او را "غمگین" کرده است. او در صفحه‌ی توئیتر خود نوشت: ""مارتین اسکورسیزی" یکی از پنج فیلمساز زنده‌ی محبوب من است. بسیار خشمگین شدم وقتی مردم بی‌آنکه "آخرین وسوسه‌های مسیح" را ببینند به آن تاختند. اکنون غمگینم که او فیلم‌ها مرا نیز به همین شکل قضاوت می‌کند. با این حال، تا ابد عاشق اسکورسیزی و قدردان تأثیرش بر سینما خواهم بود، و به شدت مشتاق دیدم "ایرلندی"‌ام."

گان که دو قسمت اول "محافظین کهکشان" را کارگردانی کرده، برای قسمت سوم و بنابر ادعای او آخر چندگانه هم بازخواهد گشت. دو قسمت قبلی فیلم با نقدهای پرشوری همراه شدند و بیش از ۱.۶ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروختند. او که پس از کشف توئیت‌های غیراخلاقی‌اش در توئیتر از دیزنی اخراج شده و دوباره پس از مدتی بازگردانده شده، در حال حاضر مشغول فیلمبرداری ریبوت "جوخه‌ی انتحار" (The Suicide Squad) با "مارگو رابی" است که باید سال ۲۰۲۱ توسط برادران وارنر اکران شود. قسمت سوم "محافظین کهکشان" نیز تا سال ۲۰۲۲ روی پرده نخواهد رفت.

"ایرلندی" اسکورسیزی در تاریخ ۱ نوامبر (۱۰ آبان ماه) در سراسر آمریکا روی پرده می‌رود و از ۲۷ نوامبر (۶ آذر ۱۳۹۸) در اختیار مشترکین نت‌فلیکس قرار می‌گیرد.

 

مارتین اسکورسیزی جیمز گان اسکورسیزی مارول دنیای سینمایی مارول
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین