کد خبر: 40731 A

بدون ماسک و اسلحه وارد شوید/ اخطار امنیتی به مخاطبان "جوکر"

بدون ماسک و اسلحه وارد شوید/ اخطار امنیتی به مخاطبان "جوکر"

سینماهای اروپا، همراه داشتن ماسک و اسلحه را در اکران فیلم "جوکر" ممنوع اعلام کردند.

ایران آرت، سینماهای زنجیره‌ای اروپا از جمله سینمای زنجیره‌ای "سینِسا" در اسپانیا و "یو‌سی‌آی" در ایتالیا که در حال اکران فیلم جوکر هستند، بدون ذکر نام فیلم "جوکر" همراه داشتن هرگونه ماسک و سلاح اسباب‌بازی به سالن سینما را ممنوع اعلام کردند. این خبر واکنش‌های بسیار منفی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

مجموعه سینماهای زنجیره‌ای "سینسا" اسپانیا روز جمعه هم‌زمان با فروش بلیت فیلم سینمایی "جوکر" در همان صفحه فروش بلیت اطلاعیه ممنوعیت همراه داشتن اسباب‌بازی را اعلام کرد.

به گزارش فارس، روز پنجشنبه بیانیه مشابهی از طریق فیس‌بوک توسط شرکت "UCI" خواهر سینسا در ایتالیا، همچنین بخشی از گروه سینماهای اودئون، بدون ذکر نام این فیلم منتشر شد.

در این بیانیه آمده است: به دلایل امنیتی از بینندگان خواسته شده ماسک، اسلحه اسباب‌بازی یا سایر اشیاء شبیه سلاح را به سینماها نیاورند و در صورت مشاهده این موارد در حین نمایش فیلم این اشیاء در اختیار پرسنل سالن سینما قرار خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده است: این اقدام جهت تضمین امنیت کلیه تماشاچیان در سینماهای ما است.

این محدودیت در سالن‌های سینماهای آمریکا بیشتر است و در آن‌جا علاوه بر ممنوعیت ماسک و سلاح‌های اسباب‌بازی حتی لباس‌های اسباب‌بازی جوکر و ابرقهرمانی هم ممنوع اعلام شده است.

از عصر جمعه، مسولین سینماهای زنجیره‌ای سینسا به مطبوعات محلی تأیید کرده‌اند که هیچ رویداد یا حادثه‌ای در سینماهای اسپانیا رخ نداده و اقدامات صرفاً پیشگیرانه بوده است.

نظرات و واکنش‌های متفاوتی نسبت به این اقدامات امنیتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بسیاری این اقدامات را بسیار هوشمندانه و عاقلانه عنوان کرده و ابراز داشته‌اند که همراه داشتن ماسک و سلاح اسباب‌بازی هیچ‌گونه تاثیری بر بیشتر لذت بردن از فیلم ندارد و همراه داشتن آن‌ها بیهوده است در عین حال بسیاری هم به این تدابیر امنیتی تاخته‌اند و آن را بسیار افراطی و اغراق‌آمیز خوانده‌اند.

ایلاریا زاکچو، کاربر رسانه‌های اجتماعی درمورد پست فیس‌بوکی سینماهای زنجیره‌ای UCI در مورد اقدامات امنیتی، اظهار داشت: موافقم! خیلی هم خوب! ایمنی بر همه چیز مقدم‌تر است.

الساندرو کاربر توییتر روز شنبه با پیوست کردن هشدار سینماهای زنجیره‌ای UCI نوشت: ما در مورد ایالات متحده آمریکا زیاد صحبت می‌کنیم ، اما "جوکر فوبیا"(ترس بیمارگونه که ریشه روانی دارد) ظاهرا به ایتالیا هم رسیده است.

بنابر آمار ارائه شده از سوی "کام اسکور"(ComScore) فیلم "جوکر" روز جمعه از طریق شعبه "اسپانای" کمپانی برادران وارنر، رده نخست فروش گیشه اسپانیا را ازآن خود کرد.

این فیلم اولین اکران خود را در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز تجربه کرد. ماه گذشته نیز در جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین اسپانیا به نمایش درآمد.

گروه سینماهای زنجیره‌ای "اودئون"(Odeon) که در سال ۲۰۱۶ زیرمجموعه سینماهای "AMC" شد، بیش از ۳۶۰ سالن سینما در ۱۴ کشور اروپایی دارد.

جوکر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین