کد خبر: 41439 A

پاسخ اسطوره سینما به اتهام استفاده محدود از بازیگران زن

پاسخ اسطوره سینما به اتهام استفاده محدود از بازیگران زن

استفاده محدود از بازیگران زن در فیلم‌های اسکورسیزی به‌ویژه در فیلم اخیر او، مرد ایرلندی که فیلمی درباره مردان میانسال و مسن است، بیشتر به چشم می‌خورد.

ایران آرت: مارتین اسکورسیزی از درک جوانان نسبت به سینما ابراز تأسف کرد و دلیل کم‌رنگ بودن نقش زنان در فیلم‌هایش را توضیح داد.

اسکورسیزی که برای نمایش فیلم مرد ایرلندی در جشنواره رم حضور دارد، در جمع خبرنگاران ایتالیایی حاضر شد. به گزارش همشهری به نقل از هالیوود ریپورتر، او در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره نقش‌ اول فیلم‌‌‌هایش که اغلب مرد هستند و کمتر  به زنان نقش اول می‌دهد، گفت: اگر در داستان زنان نقش پررنگی نداشته باشند، طبیعتا نیازی نیست در فیلم از بازیگران زن در نقش شخصیت‌های اصلی استفاده کرد. در واقع اگر چنین کاری انجام دهم وقت همه را هدر داده‌ام. اما اگر شخصیت اصلی داستان زن باشد، چرا نباید نقش او را در فیلم پر رنگ جلوه دهم.

اسکورسیزی درحالی‌که قصد داشت نشان دهد که خبرنگاری که این پرسش را از وی پرسیده، او را به‌طور غیرمنصفانه‌ای هدف قرار داده‌ است، درباره بازی شارون استون در فیلم کازینو نیز گفت: شارون استون واقعا در این فیلم عالی بازی کرد.

 اسکورسیزی در ادامه گفت: من هم دوست دارم به داستان‌هایی که شخصیت اصلی آن زنان هستند بپردازم. اما اکنون 76ساله هستم. آیا می‌توانم زمانی برای ساخت فیلمی با شخصیت‌های اصلی زن داشته باشم؟ نمی‌دانم چه اتفاقی قرار است رخ دهد. ما نمی‌دانیم. دیگر وقتی برایم نمانده.

استفاده محدود از بازیگران زن در فیلم‌های اسکورسیزی به‌ویژه در فیلم اخیر او، مرد ایرلندی که فیلمی درباره مردان میانسال و مسن است، بیشتر به چشم می‌خورد. اسکورسیزی پیش‌تر در فیلم‌هایش از بازیگران زنی نظیر لورین برکو، کتی موریارتی و شارون استون بهره گرفته است؛ گو اینکه استفاده از بازیگران زن در فیلم‌ها شیوه همیشگی اسکورسیزی نیست.

 

مارتین اسکورسیزی بازیگر زن ایرلندی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین