کد خبر: 41504 A

رابطه تر و تازه نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار/ محمدزاده چگونه 10 سال پیر شد؟

رابطه تر و تازه نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار/ محمدزاده چگونه 10 سال پیر شد؟

نیما جاویدی می‌گوید رابطه پریناز ایزدیار در نقش مددکار زندان و نوید محمدزاده در نقش سرگرد جاهد در فیلم سرخ‌پوست، رابطه تر و تاز ه‌ای است.

ایران آرت: "سرخ‌پوست" به کارگردانی نیما جاویدی یکی از پر سروصداترین فیلم‌های یک سال اخیر در سینمای ایران بوده است. این فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به اکران درآمد و دومین فیلم برتر از نگاه تماشاگران شد و نیما جاویدی نیز جایزه ویژه هیئت داوران را کسب کرد. نوید محمدزاده نیز برای بازی در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد شد که البته این جایزه به هوتن شکیبا برای بازی در فیلم "شبی که ماه کامل شد" اهدا شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سال ۱۳۴۷، یک زندان قدیمی در جنوب ایران به دلیل مجاورت با فرودگاهِ در حال توسعه شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدیدند...

به گزارش ایران‌آرت، اکران "سرخ‌پوست" از خردادماه امسال آغاز شد و این فیلم از آن زمان تا کنون 14 میلیارد و نهصد میلیون تومان فروش کرده است که به این ترتیب در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های اجتماعی تاریخ سینمای ایران قرار می‌گیرد. اکران این فیلم همچنان در برخی از سینماهای کشور ادامه دارد.

نیما جاویدی کارگردان "سرخ‌پوست" در گفتگو با محسن خادمی در مجله تجربه درباره ماجرای شکل‌گیری "سرخ‌پوست" و حضور نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در فیلمش صحبت کرده است که بخش‌هایی از صحبت‌های او را در ادامه از نظر می‌گذرانید:

ایده ساخت فیلم "سرخ‌پوست"

نقطه ایده مرکزی چند سال پیش در ذهن من بسته شد، زمانی که من خبری در یک سایت خواندم با این محتوا که فرودگاه یاسوج قصد دارد باند خود را توسعه دهد و در این بین زندان شهر در مسیر باند بود و به محل کش‌وقوس طرفین تبدیل شده بود. این خبر را جایی یادداشت کردم و بعدها که دوباره آن را دیدم، فکر کردم این پروسه جابجایی و اسباب‌کشی زندان می‌تواند فرآیند جالبی باشد. از همین‌جا ایده مرکزی داستان شکل گرفت.

انتخاب بازیگری دیگر به جای نوید محمدزاده؟

به نظرم این بحث‌ها زمانی می‌تواند مطرح شود که در بازی بازیگر ایرادی وجود داشته باشد و بتوان گفت اگر ما دنبال کس دیگری می‌رفتیم این ایرادها برطرف می‌شد. برای من انتخاب نوید به خاطر توانایی‌های او بود. دورادور او را می‌شناختم و از پتانسیل‌ها و انگیزه‌هایش مطلع بودم و می‌دانستم به خوبی از پس نقش برمی‌آید.

نوید محمدزاده 10-12سال بالاتر از سنش

متأسفانه در ذهنیت سینمای رئالیستی ایران این مسئله جا افتاد که هر بازیگر باید در محدوده سن خودش بازی کند و 10-12 سال بالا بردن سن بازیگر در نقش چندان مرسوم نیست که به نظرم این گونه تنها دایره امکانات نرم‌افزاری سینمای‌مان را محدود می‌کنیم. نوید به‌عنوان یک بازیگر از پس چنین چالشی برآمده و این تنها اعتقاد من نیست و بازخورد مخاطب نشان می‌دهد که او انتخاب درستی بوده است.

کلیشه‌ای بودن ترکیب نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار؟

در مورد زوج فیلم هم باید داشته‌های سینمای‌مان را در نظر بگیریم و ببینیم چه تعداد گزینه برای انتخاب داریم. ضمن این‌که این دو نفر پیش از این در رابطه عاشقانه‌ای در مقابل هم قرار نگرفته بودند و اگر چنین بود، شاید من تصمیم دیگری می‌گرفتم. رابطه آنها در تنها فیلمی که تا آن زمان با هم بازی کرده بودند رابطه برادرخواهری بود و جنس دیگری داشت. این را با اطمینان می‌گویم که رابطه پریناز ایزدیار در نقش مددکار زندان و نوید محمدزاده در نقش سرگرد جاهد، رابطه تر و تازه‌ای است.

تجربه‌ای متفاوت در دهه چهل

سرخ‌پوست علیرغم تمام سختی‌هایی که داشت برای من تجربه لذت‌بخشی بود؛ به این دلیل که همه ما در حال تجربه دنیای ناشناخته‌ای بودیم، مثلاً در بحث صحنه و لباس، چون قصه متعلق به دهه دیگری در متن  داستان بود. با توجه به جوان بودن گروه که تقریباً هیچ‌کدام‌مان در آن دوره زندگی نکرده بودیم، اجرای باورپذیر آن برای ما یک چالش بود. خوشبختانه زمانی که با مخاطبانی با سن و سال بالاتر که به آن دهه تعلق دارند به تماشای فیلم نشستم، بازخورد مثبتی از آنها گرفتم و از فضای کلی فیلم تعریف می‌کردند و معتقد بودند درآمده است و این برای من ارزشمند بود.

پریناز ایزدیار نوید محمدزاده سرخپوست نیما جاویدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین