کد خبر: 41622 A

"خانه پدری" دوباره توقیف شد/ سرنوشت عجیب فیلم کیانوش عیاری

"خانه پدری" دوباره توقیف شد/ سرنوشت عجیب فیلم کیانوش عیاری

فیلم "خانه پدری" به کارگردانی کیانوش عیاری به دستور دادستانی توقیف شد.

ایران آرت: فیلم سینمایی "خانه پدری" که هفته گذشته پس از ده سال توقیف به سینماهای کشور راه پیدا کرد، پس از چند روز اکران به دستور با دستور دادستانی توقیف شد. 

​آن‌گونه که باشگاه خبرنگاران جوان نوشته، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، با بیان اینکه جزئیات و دلایل توقف نمایش فیلم "خانه پدری" طی اطلاعیه‌ای اعلام خواهد شد، گفته است: فیلم ”خانه پدری“ از چهارشنبه روی پرده سینما‌ها نمی‌رود.

بنابر گزارش ایسنا، روز یکم آبان‌ماه که فیلم "خانه پدری" پس از نزدیک به یک دهه توقیف بر پرده سینماها به نمایش درآمد برخی هجمه‌ها علیه رفع توقیف این فیلم و نمایش آن شدت گرفت، این در حالی است که هم به تایید کارگردان و نیز تاکید مسئولان سازمان سینمایی، صحنه مناقشه‌برانگیز این فیلم اصلاح شده و علاوه بر آن، فیلم با محدودیت سنی و در تعداد سینماهای محدودی به نمایش درآمده است.

این در حالی است که کیانوش عیاری، کارگردان "خانه پدری" از دستور توقیف فیلمش اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

این فیلم که قصه اتفاق‌های یک خانه قدیمی را از سال ۱۳۰۸ (اوایل حکومت رضا شاه) تا ۱۳۷۹ روایت می‌کند با بازیگرانی همچون متین کتکی، مهدی هاشمی، شهاب حسینی و مهران رجبی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی و… در چند اپیزود ساخته شده و مسائل و مشکلات زنان ایران را در هفتاد سال اخیر به تصویر کشیده‌است. در این فیلم ناصر هاشمی (نقش جوانی) و مهدی هاشمی (نقش میانسالی) کاراکتر اصلی این فیلم را، که روایت زندگی‌اش از پانزده تا هشتاد سالگی به تصویر کشیده شده، بازی می‌کنند.

مهدی هاشمی شهاب حسینی کیانوش عیاری خانه پدری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین