کد خبر: 41670 A

کارگردان "پدرخوانده" عقب‌نشینی کرد/ نظر جدید کاپولا درباره فیلم‌های ابرقهرمانی

کارگردان "پدرخوانده" عقب‌نشینی کرد/ نظر جدید کاپولا درباره فیلم‌های ابرقهرمانی

خالق سه‌گانه "پدرخوانده" تاکید کرد که کلمه "نفرت‌انگیز" را مستقیم درباره فیلم‌های مارول به کار نبرده است.

ایران آرت: فرانسیس فورد کاپولا خالق سه‌گانه سینمایی "پدرخوانده" که اظهارات چند هفته پیشش درباره فیلم‌های مارول و "نفرت‌انگیز" خواندن آنها جنجال زیادی به پا کرد، در مصاحبه جدیدی درباره این نقل قول از خود توضیح داده است.

این کارگردان کهنه‌کار برنده جایزه اسکار که در جریان جشنواره لومیر در فرانسه اظهار نظرش درباره تولیدات ابرقهرمانی کمپانی مارول به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شد، حالا می‌گوید حرف‌هایش به درستی منتقل نشده است. 

به گزارش آی سینما، کاپولا تاکید کرده که کلمه "نفرت‌انگیز" را مستقیم درباره فیلم‌های مارول به کار نبرده بلکه از نظر او فشار کل صنعت سینما برای ساخت فیلم‌های تجاری به جای فیلم‌های هنری از نظر او نفرت‌انگیز است.

سایت ددلاین که با کاپولا مصاحبه کرده، متن کامل اظهار نظر او در فرانسه را منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است: "بعید می‌دانم کسی از دیدن مداوم یک فیلم چیزی عایدش شود. فیلم‌های مارول این‌گونه هستند. چیزی که برایش ریسکی انجام نمی‌شود. قبلا هم گفته‌ام، ساخت فیلم بدون ریسک کردن مثل بچه‌دار شدن بدون رابطه جنسی است."

در بخش دیگر متن صحبت‌های کاپولا در جشنواره لومیر چنین آمده: "به دست آوردن ثروت به شکل ناعادلانه فقط سوءاستفاده است، مشارکت نیست. ثروت فقط به جامعه چیزی اضافه می‌کند. سینما هم این‌طور است. سینمای واقعی هدیه‌ای عالی به جامعه می‌دهد. فقط پول نمی‌گیرد که آدم‌ها ثروتمند شوند. این نفرت‌انگیز است. پس مارتین (اسکورسیزی) وقتی گفت این سینما نیست، مهربانانه صحبت کرد. او نگفت نفرت‌انگیز است، ولی من می‌گویم هست."

او در گفت‌وگو با ددلاین وقتی بار دیگر در برابر این پرسش قرار گرفته که نظرش درباره فیلم‌های ابرقهرمانی چیست، پاسخ داده: "شخصا از فرانشیزها خوشم نمی‌آید؛ این عقیده که مدام چیزی را تکرار کنید که در اصل همان فیلم است تا سود مالی به دست بیاورید. به بیان دیگر این یک شیوه فرمول شده و قالبی است."

با این حال خود کاپولا با ساخت سه‌گانه "پدرخوانده" خودش هم فرانشیز (مجموعه فیلم‌های دنباله‌دار) ساخته بود.

او در ادامه توضیح داده: "این شیوه ریسک مالی فیلمسازی را کم می‌کند و من فکر می‌کنم "عامل ریسک" گاهی باعث می‌شود فیلم‌های عالی ساخته شود. همچنین فیلمسازی قالبی بیشتر سرمایه‌های در دسترس را جذب خود می‌کند و چیزی برای تولیدات جسورانه نمی‌ماند و تنوع را کاهش می‌دهد."

 

پدرخوانده فرانسیس فورد کاپولا مارول فیلم ابرقهرمانی فورد کاپولا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین