کد خبر: 41865 A

۱۰ دختر آینده‌دار سینمای ایران/ از ترلان پروانه و نازنین بیاتی تا ماهور الوند و هستی مهدوی‌فر

۱۰ دختر آینده‌دار سینمای ایران/ از ترلان پروانه و نازنین بیاتی تا ماهور الوند و هستی مهدوی‌فر

در سال‌های اخیر دخترانی با استعداد در سینمای ایران ظهور کرده‌اند است که هر کدام می‌توانند ستاره‌های آینده سینما باشند.

ایران آرت: سجاد مالمیر: سینمای ایران در حال پوست‌اندازی است و ما در سال‌های اخیر شاهد ظهور هنرمندان مستعدی در زمینه فیلمسازی و بازیگری و دیگر زمینه‌ها بوده‌ایم که فیلم‌های موفق و پرفروش ساخته‌اند و حتی جوایز سینمایی را هم تا حدی از چنگ نام‌های آشنای نسل‌های قبل سینما درآورده‌اند. چهره‌هایی نظیر سعید روستایی، محمدحسین مهدویان و نیما جاویدی که شاید کمتر بازیگری تمایل نداشته باشد با آنها همکاری کند و یا بازیگران درخشانی نظیر نوید محمدزاده، هوتن شکیبا و امیر جدیدی که هر کارگردانی کار کردن با آنها را انتظار می‌کشد.

اما یکی از اتفاق‌های ویژه دیگر، ظهور چند دختر بااستعداد در سینمای ایران است که هر کدام می‌توانند ستاره‌های آینده سینمای ایران باشند. بازیگرانی نظیر نازنین بیاتی، هستی‌ مهدوی‌فر، ماهور الوند و ترلان پروانه که حالا حضور آنها در سینما باعث شده نقش‌ دختران به آنها سپرده شود و ستاره‌های زن نسل‌های قبل در نقش‌های متفاوت‌تری ظاهر شوند تا مخاطبان سینما کمتر شاهد چهره‌ها و نقش‌های تکراری باشند.

البته در مورد این بازیگران نمی‌شود گفت که همه آنها صد درصد در مسیر درستی قرار گرفته‌اند و انتخاب‌های به‌جایی دارند. طبیعتاً هر کدام از این بازیگرها به هر دلیلی گاه در آثاری حضور می‌یابند که آنها را از مسیر موفقیت دور می‌کند اما این اتفاقی است که شاید برای بسیاری از ستاره‌های نسل قبل هم رخ داد و آنها نیز انتخاب‌های اشتباه زیادی داشتند ولی با توجه به استعداد و توانایی‌هایشان توانستند خود را در مسیر موفقیت نگه دارند و همچنان نیز پرکار هستند و می‌درخشند.

در ادامه این مطلب 10 دختر جوان سینمای ایران که در سال‌های اخیر پرکار بوده‌اند و احتمالاً در آینده بیشتر از آنها می‌شنوید را به شما معرفی خواهیم کرد:

نازنین بیاتی

نازنین بیاتی

نازنین بیاتی با همان اولین فیلمش (دربند) درخشید و نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و برنده جایزه هفتمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان ایران شد. او پس از آن در فیلم‌های "رخ دیوانه"، "طعم شیرین خیال"، "مغزهای کوچک‌ زنگ زده" و "ژن خوک" دیده شد اما نقطه اوج کارش در سال‌های اخیر به دو سریال شبکه نمایش خانگی برمی‌گردد؛ نخست سریال "گلشیفته" که برای بازی در آن جایزه بهترین بازیگر زن کمدی را از جشن حافظ دریافت کرد و سپس سریال "مانکن" که هم‌اکنون در حال پخش است و بازی خوب بیاتی او را دارد به ستاره شدن نزدیک می‌کند. نکته جالب درباره نازنین 29 ساله، شباهت نسبی چهره او با ترانه علیدوستی است، موضوعی که به آن واکنش هم نشان داد و گفت: "برای من جای خوشحالی است که بگویند شبیه خانم علیدوستی هستم، بازیگری که به نظرم یکی از بهترین بازیگران سینمای ماست."

ترلان پروانه

ترلان پروانه

ترلان پروانه در 21 سالگی بازیگر باتجربه‌ای به شمار می‌رود! او تا کنون در بیش از 50 فیلم، سریال و تئاتر بازی کرده و مخاطبان او را از سنین کودکی به خاطر می‌آورند. ترلان کارش را به‌عنوان بازیگر از 5 سالگی آغاز کرد و تاکنون با کارگردان‌های صاحب نامی نظیر مهران مدیری، کمال تبریزی، سیروس مقدم، نیکی کریمی، علیرضا داوودنژاد و منیژه حکمت همکاری کرده است. او سال 90 در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به خاطر بازی در فیلم "آهوی پیشونی سفید" برنده جایزه بهترین بازیگر دختر شد. در سال‌های اخیر بازی پروانه در فیلم‌ها و سریال‌های "فراری"، "جاده قدیم" و "رقص روی شیشه" دیده شده است. او دو فیلم "رویای سهراب" و "مصائب شیرین 2" را آماده اکران دارد.

سُها نیاستی

سها نیاستی

سها نیاستی متولد 1373 در تهران و فارغ‌التحصیل لیسانس رشته مهندسی معماری است. این بازیگر برای اولین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با فیلم "سال دوم دانشکده من" دیده شد و از همان زمان این بحث پیش آمد که رسول صدرعاملی یک ترانه علیدوستی جدید را به سینما معرفی کرده است. البته در نشست خبری فیلم "سال دوم دانشکده من" این بحث نیز مطرح شد که سها شبیه نگار جواهریان بازی می‌کند که خودش در این‌باره گفت: "من قطعا رونویسی از کسی نکردم. از اول که وارد کار شدم چند نفری به من گفتند که شبیه خانم جواهریان هستم ولی من این را پیش از این نشنیده بودم." سها نیاستی برای بازی در فیلم "سال دوم دانشکده من" جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو را دریافت کرد. 

فرشته حسینی

فرشته حسینی

فرشته حسینی بازیگر افغانستانی متولد ایران است که در سال‌های اخیر در سینما و تئاتر درخشیده. او کارش را سال 95 با فیلم "رفتن" برادران محمودی آغاز کرد و برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش شد. فرشته پس از آن در فیلم‌های "شکستن همزمان بیست استخوان"، "سونامی"، "یلدا"، " هفت و نیم" ایفای نقش کرد. او از دانش آموختگان اصغر محبی، مهتاب نصیرپور و محمد رحمانیان است. او در نمایش "سینماهای من" به کارگردانی محمد رحمانیان ایفاش نقش کرد. فرشته حسینی در حال حاضر 22 سال دارد.

پردیس احمدیه

پردیس احمدیه

او 27 سال دارد و کارش به‌عنوان بازیگر را از سال 85 و در سن 14 سالگی آغاز کرده است اما عمده نقش‌های مهم و جدی‌اش را در سه، چهار سال اخیر بازی کرده است. پردیس احمدیه سال سال 96 در ششمین جشنواره فیلم شهر برای فیلم "لاک قرمز" برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد و همچنین نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در نوزدهمین جشن سینمای ایران اعلام شد. "خفه‌گی" به کارگردانی فریدون جیرانی، "سرکوب" به کارگردانی رضا گوران" و "مجبوریم" به کارگردانی رضا درمشیان دیگر تجربیات این بازیگر در سال‌های اخیر است. او همچنین به تازگی برای بازی در فیلم "لامینور" به کارگردانی داریوش مهرجویی انتخاب شده است.

هستی مهدوی‌فر

هستی مهدوی فر

بینندگان تلویزیون او را با سریال‌های "جراحت"، "مادرانه" و "سایه‌بان" می‌شناسند و طرفداران سینما نیز شاهد نقش‌آفرینی‌اش در فیلم‌هایی نظیر "50 کیلو آلبالو"، "کمدی انسانی" و "ماجرای نیمروز: رد خون" بوده‌اند. البته او تجربه بازی در تئاتر هم دارد و سال گذشته در نمایش "زهرماری" دیده شد. هستی مهدوی‌فر به تازگی در فیلم "هفت و نیم" برادران محمودی بازی کرده که قصه هفت دختر ایرانی و افغانستانی را روایت می‌کند. او هم‌اکنون مشغول بازی در فیلم "ملاقات با جادوگر" است که برای جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود. هستی که نام اصلی‌اش مهدخت است، متولد سال 70 در شهر ملایر بوده و هم‌اکنون 27 سال دارد. هنگامه قاضیانی و سحر دولتشاهی بازیگران مورد علاقه او هستند.

 نگار مقدم

نگار مقدم

نگار مقدم تنها 20 سال دارد و فقط در یک فیلم سینمایی بازی کرده است اما کار او در آن فیلم به قدری مورد توجه قرار گرفته که بشود از او به‌عنوان یک چهره‌ آینده‌دار نام برد. او در اولین تجربه حرفه‌ای خود در فیلم سینمایی "درساژ" بازیگر نقش اصلی این فیلم بود و جایزه "استعداد جدید آسیا" در جشنواره بین‌المللی شانگهای را کسب کرد. مقدم همچنین در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به خاطر بازی در این فیلم مورد استقبال و تحسین مخاطبان قرار گرفت. ترانه علیدوستی و شهاب حسینی بازیگران مورد علاقه نگار مقدم هستند.

زیبا کرمعلی

زیبا کرمعلی

او نیز تنها یک نقش در کارنامه خود دارد اما همان یک نقش کافی بوده که به شهرت برسد. زیبا متولد سال 75 در کرج است و در دانشگاه هنر تهران سینما می‌خواند. او با رتبه هشت کنکور هنر وارد دانشگاه شده و آن‌طور که خودش می‌گوید از 12 سالگی علاقه‌مند بوده در سینما کار کند. زیبا کرمعلی توسط محمدحسین مهدویان کارگردان فیلم "لاتاری" به سینما وارد شد و در نقش نوشین دیده شد. کرمعلی پس از "لاتاری" در فیلم "دینامیت" در کنار بازیگرانی نظیر احمد مهرانفر و نازنین بیاتی ایفای نقش کرد که این فیلم هنوز به اکران در نیامده است. او به‌عنوان صداپیشه نیز فعالیت می‌کند و اخیراً مشغول دوبله انیمیشن "داستان اسباب بازی 4" است.

ماهور الوند

ماهور الوند

ماهور دختر سیروس الوند، کارگردان صاحب‌نام سینماست. او کارش را به‌عنوان بازیگر از سال 94 با فیلم "دختر" رضا میرکریمی آغاز کرد و یک سال بعد در فیلم "ملی و راه‌های نرفته‌اش" به کارگردانی تهمینه میلانی دیده شد. ماهور پس از آن در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم "چهارراه استانبول" نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر مکمل زن شد و چند ماه در جشنواره جهانی فیلم فجر سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در فیلم "هت‌تریک" کسب کرد. او به تازگی در فیلم "عنکبوت" که درباره ماجرای قاتل عنکبوتی است ایفای نقش کرده و این فیلم در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به اکران در می‌آید. ماهور 25 ساله و دانش‌آموخته رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی است.

ریحانه پارسا

ریحانه پارسا

او از جمله بازیگرانی است که از تلویزیون به مخاطبان معرفی شده است. ریحانه پارسا ماه رمضان سال گذشته با بازی در سریال "پدر" دیده شد و پس از آن پخش عکس‌های مدلینگش و حاشیه‌هایی که برایش ایجاد شد به شهرت او اضافه کرد. ریحانه پارسا پس از سریال "پدر" در چند اثر نمایشی و سینمایی جدید ایفاش نقش کرده است؛ از جمله نمایش "لیگ قهرمانان"، فیلم‌ "خوب، بد، جلف؛ ارتش سری" و سریال "خواب‌زده" سیروس مقدم. ریحانه که اکنون 21 سال دارد چندی پیش نخستین تجربه کارگردانی خود را با فیلم کوتاه "شب" رقم زد که فریبرز بازغی، پدر پژمان بازغی نیز در این فیلم ایفای نقش کرد.

 

ترلان پروانه نازنین بیاتی ماهور الوند پردیس احمدیه هستی مهدوی‌ فر زیبا کرمعلی فرشته حسینی نگار مقدم ریحانه پارسا سها نیاستی
نظرات خوانندگان
  • مسعود
    پاسخ

    چه خانومای خوشگلی‌. به بهههه

  • ترلانی
    پاسخ

    فقط ترلان پروانه کسی که از بچگی بازیگر بوده

  • باران
    پاسخ

    ترلان پروانه ونازنین بیاتی

  • ناشناس
    پاسخ

    همشون عالی هستن ما دخترهای زیادی داریم که استعداد بازیگری از بچگی دارن اما چون در شهرستان هستن دیده نمیشن دخترم ۷ ساله هست علاقمند به بازیگری خیلی راحت میخنده تو یک دقیقه گریه می افته و۰۰۰۰

  • دیبا
    پاسخ

    فقط 💙💛 نازنین بیاتی 💛💙خوشتیپ،شیکپوش،خوشخنده،جذاب و... مانتوتو خیلی دوج دارم

  • فریناز
    پاسخ

    زیبا ونازنین خعیلی میدوستمتون

    • نگاد

      اول از همه نازنین بیاتی بعد زیبا کرمعلی . من واقعا عاشقشونم بعد نگار و ماهور

  • فریناز
    پاسخ

    زیبا ونازنین فقط. اسماشونم به خودشون میاد♥

  • ناشناس
    پاسخ

    خانم نازنین بیاتی وخانم ماهور الوند بازیگر های خیلی خوبی هستن❤❤❤❤

  • فرزانه
    پاسخ

    اول نازنین جون بعد زیبا بعد هستی بعد ماهورا
    بعد سها بعد فرشته بعد ترلان بعد نگار بعد پردیس بعد ریحانه 😍

  • 🖤❤
    پاسخ

    همه ی این ده نفر آینده دار هستند ، فقط شما باید ♡مریم مومن♡رو هم بگذارید،چون‌ بهتون قول می دم که یه روز خیلی خیلی نزدیک سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن رو دریافت می کنه

  • پریسا
    پاسخ

    بنظرم نازنین بیاتی و ماهور الوند جز بهترین بازیگران هستند

  • نازنین بیاتی
    پاسخ

    فقط نازنینم❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

  • خدا
    پاسخ

    همشون عالین دوستشون دارم امید وارم همیشه موفق و سلامت باشند فقط کاش خانم مریم مومن هم میزاشتید

  • ناشناس
    پاسخ

    به نظر من همشون خوبن یعنی عالین😍😍😍😍🥰🥰😘😘

  • ناشناس
    پاسخ

    نازنین بیاتی عالیههههههه❤ شبنم قربانی و شادی مختاری رو هم باید مینوشتین🤞🏻

  • نازنین
    پاسخ

    نازنین بیاتی و ترلان پروانه عالی هستن

  • fatemeh rezaee
    پاسخ

    زیبا کرمعلی و هستی مهدوی فر عالی هستن و از بازیگران مورد علاقه ی من هستن و من دوستشون دارم

  • Mahya
    پاسخ

    فقط و فقط هستی مهدوی

  • Mahya
    پاسخ

    فقط هستی

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین