کد خبر: 42002 A

تقدیر انجمن قلم آمریکا از فیلمساز زن تاریخ‌ساز

تقدیر انجمن قلم آمریکا از فیلمساز زن تاریخ‌ساز

کارگردان فیلم‌های "سلما" و "چروکی در زمان" در ضیافت انجمن قلم آمریکا تقدیر شد.

ایران آرت: ایوا دوورنی، فیلمساز سرشناس و تاریخ‌ساز آمریکایی یکی از چهره های فرهنگی است که در ضیافت امسال انجمن قلم آمریکا مورد تجلیل قرار گرفت.

خانم دوورنی که کارگردانی فیلم‌هایی چون "سلما" ( Selma) و "چروکی در زمان" ( A Wrinkle in Time) را در کارنامه اش دارد جایزه "صدای تأثیرگذار" این انجمن را گرفت.

او با فیلم "چروکی در زمان" نخستین زن سیاه پوستی شد که با بودجه ای بالا فیلمی ساخت که بالای ۱۰۰ میلیون دلار در گیشه های آمریکا فروخت.

ایوا دوورنی همچنین نخستین زن سیاه پوستی بود که برای دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای مستندی به نام "سیزدهمین" نامزد شد.

خانم دوورنی گفت: "نوشتن، خلق کردن، ایجاد فضا، نمایندگی و فراهم کردن فرصت نمایندگی برای دیگران به ویژه در این دوران یک اقدام اساسی است."

دایان وارن، ترانه نویس نیز از دیگر افرادی بود که از سوی انجمن قلم آمریکا تقدیر شد. خانم وارن با قطعات محبوبی چون "نمی خواهم چیزی از دست بدهم" ( I Don’t Want to Miss a thing ) که گروه هارد راک "اروثمیت" آن را اجرا کرده است شناخته می شود. او جایزه "بیان هنری" انجمن قلم آمریکا را دریافت کرد.

از همین رو، برای نخستین بار در مراسم انجمن قلم آمریکا ترانه ای روی صحنه اجرا شد و "کریسی متز" بازیگر یکی از آثار مشهور وارن را خواند.

 

کارگردان ایوا دوورنی انجمن قلم آمریکا کارگردان زن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین