کد خبر: 42166 A

۷ سریال تأثیرگذار دهه اخیر معرفی شدند

۷ سریال تأثیرگذار دهه اخیر معرفی شدند

نام سریال‌هایی نظیر "بازی تاج‌وتخت"، "مردگان متحرک"، "خانه پوشالی" و "وست‌ورلد" در میان ده سریال تأثیرگذار دهه اخیر دیده می‌شود.

ایران آرت: سریال "مردگان متحرک" از سوی مجله‌ تی‌وی گاید (TV Guide) به عنوان یکی از تأثیرگذارترین سریال‌های تلویزیونی یک دهه‌ی گذشته انتخاب شد. این مجله همزمان با پایان دهه‌ی ۲۰۱۰، "داستان ترسناک آمریکایی" به نویسندگی "رایان مورفی" را به عنوان سریالی معرفی می‌کند که شمار آنتولوژی‌ها را افزایش داد و "خلق یک قاتل" نت‌فلیکس را مجموعه‌ای می‌خواند که ژانر جنایات واقعی را احیا کرده است.

به گزارش سی نما، در این فهرست "بازی تاج‌وتخت" سریالی دانسته‌ شده که ثابت می‌کند پروژه‌های پرخرج می‌توانند در تلویزیون ساخته شوند. هر اپیزود از فصل هشتم این سریال نزدیک به ۱۵ میلیون دلار هزینه داشته است. "وست‌ورلد" شبکه‌ی HBO و "خدایان آمریکایی" شبکه‌ی Starz سریال‌های تأثیرپذیر از "بازی تاج‌وتخت" بودند که تولید هر قسمت آن‌ها با ۱۰ میلیون دلار ساخته شد. "چیزهای عجیب" نت‌فلیکس و "پیشتازان فضا: دیسکاوری" شبکه‌ی CBS نیز برای هر اپیزود نزدیک به ۸ میلیون دلار هزینه کردند.

"خانه‌ی پوشالی" با بازی "کوین اسپیسی" و همکاری "دیوید فینچر" سریالی است که از نگاه مجله تلویزیون را وارد عصر استریمینگ کرده است. "ارو" عنوانی است که ژانر ابرقهرمانی لایو-اکشن را در تلویزیون بازتعریف کرد و موجب کلید خوردن پروژه‌هایی مانند "فلش"، "سوپرگرل"، "افسانه‌های فردا"، "آذرخش سیاه" و امسال "بت‌وومن" شد. سریال "دختران" شبکه‌ی HBO با بازی "لینا دانم" نیز از طرف مجله به عنوان صدای نسل جدید در تلویزیون یا دست کم سریالی که سهمی در آن داشت معرفی شده است.

"مردگان متحرک" که روزگاری یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیون بود، با آغاز فصل پنجم رکورد بینندگان تاریخ شبکه‌های کابلی را شکست. مجله می‌نویسد به لطف این سریال بود که اقتباس‌های بیشتری از کتاب‌های مصور از جمله "واعظ" (Preacher) شبکه‌ی AMC و بسیاری دیگر به تلویزیون آمدند. این سریال در حال حاضر دهمین فصل خود را روی ایر برده و پخش اسپین‌اف آن "از مردگان متحرک بترس" از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است. این در حالی است که سومین سریال بر اساس این کتاب‌های مصور نیز در دست ساخت قرار دارد و بهار سال ۲۰۲۰ پخش می‌شود. شبکه‌ی AMC ویژه‌برنامه‌ای هم برای "مردگان متحرک" پس از پخش هر اپیزود روی ایر می‌برد که گاهی آمار بینندگانش از اسپین‌آف فراتر می‌رود. این ویژه برنامه چنان موفق بود که شبکه برای سریال‌های "برکینگ بد"، "بهتر است با سال تماس بگیرید" و "واعظ" هم برنامه‌های مشابهی تولید کرد.

در ماه‌های گذشته اعلام شد که یه سه‌گانه‌ی سینمایی با حضور شخصیت "ریک گرایمز" با بازی "اندرو لینکلن" ساخته می‌شود. "اسکات گیمپل" شورانر سابق سریال نیز وعده داده است که مینی‌سریال‌ها و پروژه‌های کوتاه دیگری برای توسعه‌ی دنیای "مردگان متحرک" تولید می‌کند.

بازی تاج و تخت خانه پوشالی مردگان متحرک وست ورلد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین