کد خبر: 42251 A

شهاب حسینی با شمس تبریزی احیا می‌شود؟

شهاب حسینی با شمس تبریزی احیا می‌شود؟

فیلم "مست عشق" به مانند سریال "شهرزاد" می‌تواند شهاب حسینی را دوباره احیا کند و موفقیت ویژه‌‌ای را برای او رقم بزند.

ایران آرت: خراسان نوشت: شهاب حسینی از اواخر بهمن سال 97 که با فیلم "آشغال‌های دوست‌داشتنی" روی پرده سینما دیده شد تا همین امروز که "هزارتو" را روی پرده سینماها در حال اکران دارد، گهگاه به بهانه انتشار خبرهای مختلف، در صدر اخبار بوده است. یکی از فیلم‌های توقیفی او اکران شده، یکی دیگر از آثار توقیفی‌اش پس از رفع توقیف دوباره از پرده سینما پایین کشیده شده، دو فیلم‌ آماده نمایشش اکران شده و در حال تجربه بازی در نقش کاراکتر مهم شمس تبریزی است.

رفع توقیف توقیفی‌ها

بسیاری از بازیگران هستند که در انتظار رفع توقیف بعضی از آثارشان هستند و امیدوارند که آن فیلم‌ها بتوانند رنگ پرده را ببینند. این اتفاق برای شهاب حسینی، با رفع توقیف "آشغال‌های دوست داشتنی" و "خانه پدری" در اسفند 97 و مهر 98 به فاصله هشت ماه رخ داد، آن هم در شرایطی که این فیلم‌ها به ترتیب 6 و 8 سال، موفق به اکران نشده بودند. نکته منفی این که هیچ‌یک دستاورد ویژه‌ای برای او محسوب نشد؛ چه "خانه پدری" که پس از چهار روز دوباره توقیف شد و چه "آشغال‌ها..." که انتظار مخاطبان را از شهاب حسینی برآورده نکرد.

همکاری با فیلم‌ اولی‌ها

شهاب حسینی در سال‌های اخیر تجربیات زیادی در زمینه همکاری با کارگردانان فیلم اولی داشته، اما اعتماد او به کارگردانان تازه‌کار، تنها درباره "برادرم خسرو" اثر احسان بیگلری جواب داده. او پس از سریال "شهرزاد" با فیلم "فروشنده" ساخته اصغر فرهادی و پس از آن "برادرم خسرو" حضور موفقی در سینما داشت، اما این حضور درخشان با دو فیلم "نبات" و "هزارتو" ادامه نیافت. "نبات" با قصه‌ای تکراری و کوتاه، روند کم‌اتفاق و سوالات بی‌جواب، حوصله مخاطب را سر برد و در گیشه نیز با فروش 656 میلیونی، اصلاً موفق نبود. فیلم "هزارتو" ساخته امیرحسین ترابی هم که این روزها در گیشه وضعیت خوبی دارد و 3.5 میلیارد فروخته است، اما شخصیت‌پردازی ضعیف و پایان رهای فیلم باعث می‌شود این حس به مخاطب دست بدهد که انگار در حال تماشای برش ناقصی از یک فیلم طولانی بوده! نمی‌شود به سادگی با استفاده از رازهای چند کاراکتر درباره یک موضوع، تنها به واسطه دیالوگ و روایت‌هایشان از یک موضوع، هزارتویی جذاب برای مخاطب ساخت. شهاب حسینی در هر دو فیلم بازی قابل قبولی دارد اما هیچ کدام از آن‌ها یک اتفاق در کارنامه او نیستند. اگر "لابی"، "شب" و "نرگس" اکران شود می‌توان درباره دیگر همکاری‌های او با فیلم‌اولی‌ها نیز قضاوت کرد.

در انتظار احیا با "مست عشق"

اکنون در چنین شرایطی فیلم "مست عشق" می‌تواند حکم مجموعه "شهرزاد" را داشته باشد. یعنی همان طور که سریال "شهرزاد" در نمایش خانگی باعث شد این اثر تبدیل به نقطه عطفی در کارنامه این بازیگر شود، فیلم "مست عشق" در سینما هم می‌تواند او را دوباره احیا کند و موفقیت ویژه‌‌ای را برای شهاب حسینی رقم بزند. مگر فرصت بازی در نقش شمس تبریزی، در زندگی حرفه‌ای چند بازیگر پیش می‌آید یا تا به حال چند فیلم ایرانی با محوریت شمس و مولانا ساخته شده است؟ بی‌شک شمس تبریزی می‌تواند مانند "قباد دیوانسالار" جزو کاراکترهای ماندگار و محبوب این بازیگر شود.

 

شهاب حسینی آشغال های دوست داشتنی مست عشق هزارتو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین