کد خبر: 42381 A

جوکر پرطرفدار سینما میلیاردر شد

جوکر پرطرفدار سینما میلیاردر شد

فیلم "جوکر" که با هزینه ۶۰ میلیون دلاری ساخته شده است، مجموع فروش جهانی خود را به یک میلیارد دلار رساند.

ایران آرت: "جوکر" با بازی "واکین فینیکس" در حالی فروش جهانی خود را به مرز یک میلیارد دلار رسانده که ۶۷ درصد از فروش خود را (حدود ۶۸۰ میلیون دلار) از محل گیشه بین‌الملل کسب کرده است و بیش از ۳۴۵ میلیون دلار آن نیز حاصل از فروش در سینماهای آمریکاست. 

به گزارش ایسنا، این فیلم پس از رونمایی در جشنواره فیلم ونیز و کسب شیر طلای بهترین فیلم و جایزه بهترین بازیگر مرد، توجهات فراوانی را به خود جلب کرد و با آغاز اکران در ماه اکتبر تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما با درجه سنی بزرگسال شد. 

"جوکر" که با هزینه ۶۰ میلیون دلاری ساخته شده با احتساب هزینه‌های بازاریابی تاکنون حداقل سود ۵۰۰ میلیون دلاری را برای کمپانی برادران وارنر و دی‌سی به ارمغان آورده است. این فیلم با گذر از فروش "مرد عنکبوتی ۳" (۸۹۵ میلیون دلار)، هم‌اکنون در رتبه سیزدهم پرفروش‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی سینما قرار دارد. 

داستان فیلم "جوکر" درباره کمدین شکست‌خورده‌ای به نام "آرتور فلک" است که پس از تجربه‌های تلخ فراوان به یک دلقک قاتل و پوچ‌گرای خشن تبدیل می‌شود. "واکین فینیکس" پس از "جک نیکلسون"، "هیث لجر" و "جارد تلو"، چهارمین فردی است که در یک فیلم بلند سینمایی در نقش جوکر بازی می‌کند. 

 

جوکر خواکین فینیکس واکین فینیکس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین