کد خبر: 42722 A

مقصد پر ستاره جایزه "خروس طلایی" چین/ چهره‌های ناشناخته روی فرش قرمز "اسب‌های طلایی"

مقصد پر ستاره جایزه "خروس طلایی" چین/ چهره‌های ناشناخته روی فرش قرمز "اسب‌های طلایی"

جوایز سینمایی اسب طلایی تایوان و خروس طلایی چین هم‌زمان برندگان ۲۰۱۹ خود را معرفی کردند.

ایران آرت، در حالی که جوایز خروس طلایی چین در سراسر رسانه‌های اجتماعی درباره قدرت ستاره‌های شرکت‌کنندگان امسال خود تبلیغ کرد، جوایز اسب‌های طلایی تایوان مجبور شد فرش قرمز خود را با چهره‌های نسبتا ناشناخته پر کند.

با اهدای جوایز اسب طلایی تایپه فیلم‌های تایوانی "یک خورشید" و "جریمه" به عنوان برندگان بزرگ این جوایز شناخته شدند.

به گزارش مهر، این در حالی است که "بدرود پسرم" ساخته وانگ ژیائوشوای که در جشنواره کن امسال موفق بود نیز در مراسمی که همان دیروز بعداز ظهر در سرزمین اصلی چین برگزار شد برنده بزرگ جایزه خروس طلایی شد.

این ۲ جایزه بزرگ سینمایی در حالی همزمان برگزار شد که پکن به دلیل سخنرانی درباره استقلال یک کارگردان جوان که سال پیش در مراسم اهدای جوایز تایوان انجام شده بود، امسال این جشنواره را تحریم کرد.

"یک خورشید" و "جریمه" هر یک ۵ جایزه از جوایز اسب طلایی تایوان را از آن خود کردند. "یک خورشید" موفق شد تا جایزه بهترین فیلم بلند داستانی، بهترین کارگردانی برای چونگ مونگ-هونگ که دومین فلیمش را ساخته ، بهترین بازیگر مرد نقش اصلی و نقش مکمل را برای چن یی-ون و لیو کوآن-تینگ دریافت کند. این فیلم جایزه بهترین تدوین را هم برد.

"جریمه" با دریافت جایزه بهترین کارگردان تازه‌کار برای جان هسو و بهترین جلوه ویژه، کارگردانی هنری و فیلم‌نامه اقتباسی نیز دیگر فیلم موفق تایوان بود. این فیلم  که برمبنای یک بازی ویدویی ترسناک به همین نام ساخته شده در دوره ترور سفید تایوان می‌گذرد و به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تایوان در سال ۲۰۱۹ موفق شده تا فروشی ۸.۵ میلیون دلاری را ثبت کند. اکران این فیلم در چین ممنوع اعلام شد.

جایزه بهترین بازیگر زن را نیز یئو یان-یان بازیگر مالزیایی برای ایفای نقش یک معلم چینی در فیلم "فصل خیس" برد و جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل هم به وینی چانگ بازیگر فیلم "معلم" رسید.

در جوایز خروس طلایی فیلم "بدرود، پسرم" جایزه بهترین بازیگر مرد و زن را برای بازی های وانگ جینگ‌چون و یونگ مای دریافت کرد. این فیلم که انتقادی سخت ازدوران خشونت‌بار سیاست تک فرزندی در چین است جایزه بهترین فیلمنامه را نیز دریافت کرد.

جایزه بهترین فیلم نیز به "زمین چرخان" رسید که فیلم پرفروش علمی تخیلی بود که در چین به فروش وسیع ۶۹۱ میلیون دلاری دست یافت اما در بقیه دنیا تنها ۸.۷ میلیون دلار فروخت.

جایزه بهترین کارگردان هم به دانته لام کارگردان هنگ‌کنگی برای "عملیات دریای سرخ" اهدا شد که فوریه پیش در چین به نمایش درآمد. وانگ ژیفی بازیگر فیلمی با موضوع نظامی به نام "حبابی از گوتیان" درباره جهان کمونیستی بهترین بازیگر نقش مکمل شد و وو یوفانگ برای بازی در "مرا به ابرها بفرست" جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل را دریافت کرد.

 

چین خروس طلایی اسب‌های طلایی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین