کد خبر: 42998 A

جایزه مخاطبان تالیا به نرگس آبیار رسید/ فیلم ژاپنی بهترین شد

جایزه مخاطبان تالیا به نرگس آبیار رسید/ فیلم ژاپنی بهترین شد

در مراسم اهدای جوایز جشنواره فیلم تالین که شب پیش برگزار شد، فیلم نرگس آبیار موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نظر مخاطبان شد.

ایران آرت، در حالی که مراسم اختتامیه بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شب‌های سیاه تالین شب پیش برگزار شد، فیلم سینمایی "شبی که ماه کامل شد" ساخته نرگس آبیار موفق به کسب جایزه بهترین فیلم جشنواره از طرف تماشاگران شد.

این جایزه ۲ هزار یورویی از جوایز مهم این جشنواره است.

بهمن طاووسی کارگردان ایرانی فیلم "نام های گل ها" محصول بولیوی/قطر/کانادا نیز جایزه ویژه هیات داوران بخش مسابقه فیلم های اول را گرفت.

به گزارش مهر، "کونتورا" فیلمی از یک کارگردان ژاپنی برمبنای فیلمنامه آنشول چوهان برنده جایزه بزرگ جشنواره شد. این فیلم برمبنای رابطه یک پدر تنها و دختر نوجوان او در دوران فشار اقتصادی است.

در این مراسم که شب پیش در پایتخت استونی برگزار شد جایزه بهترین کارگردان به جون روبلز برای "کالل،۱۵" رسید که تصویرگر زندگی یک پسر نوجوان از مانیل است که متوجه می‌شود به بیماری ایدز مبتلا شده است.

جایزه بهترین بازیگر زن به آلینا سربان برای "ملکه کولی " رسید و کلاوان کلرکینگ جایزه بهترین بازیگر مرد را برای "عضله" از بریتانیا برد.

امسال جایزه یک عمر دستاورد هنری به آندری کونچالوفسکی کارگردان روس و نیز ان سادی کارگردانی از استونی اهدا شد.

در بیست و سومین جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین ۹ فیلم ایرانی کوتاه و بلند در بخش‌های مختلف این رویداد سینمایی حضور داشتند.

 

نرگس آبیار شبی که ماه کامل شد جشنواره تالیا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین