کد خبر: 43017 A

کمدین‌های خنداننده‌شو امروز چه می‌کنند؟/ برو بیای علی صبوری در فضای مجازی تا جنجال‌های مجید افشاری

کمدین‌های خنداننده‌شو  امروز چه می‌کنند؟/ برو بیای علی صبوری در فضای مجازی تا جنجال‌های مجید افشاری

در مسابقه "خنداننده شو" که در قالب برنامه خندوانه انجام شد، کمدین‌هایی به مردم معرفی شدند که خیلی‌ها هنوز آنها را به یاد دارند و گاهی در فضای مجازی دنبالشان می‌کنند.

ایران آرت: از وقتی که مسابقه‌ها و برنامه‌های استعدادیابی بازارشان گرم شد، خیلی‌ها یک شبه ره چند ساله را طی کردند و مطابق با توانایی و استعدادشان پله‌های شهرت و محبوبیت را سریع‌تر از آنچه می‌توانست بیشتر از اینها زمان ببرد، پشت سر گذاشتند. خندوانه با برنامه خنداننده برتر هم در این فضا دست به کشف استعدادهایی زد که هنرشان خنداندن مردم است، ماجرایی که البته خیلی‌ها فکر می‌کنند در آن تبحر دارند اما وقتی حرف اجرا به میان می‌آید، گاهی بین حرف و عمل تفاوت‌های زیادی وجود دارد و گاه این اتفاق به شکلی پیش می‌رود که متوجه می‌شوید واقعا با یک استعداد روبه‌رو شده‌اید.

​به گزارش جام جم، در خنداننده برتر هم تمام این ماجراها وجود داشت، جریانی که در نهایت چهره‌هایی را معرفی کرد که خیلی‌ها هنوز که هنوز است آنها را به یاد دارند و گاهی در فضای مجازی دنبالشان می‌کنند. اما این‌که آخر و عاقبت این چهره‌ها که زمانی برای خود برو بیایی داشتند و نگاه‌های زیادی را به خود جلب می‌کردند، چه شد شاید سوالی باشد که به ذهن شما هم خطور کرده باشد. اگر هم نه، در صورتی که کنجکاو این ماجرا شده‌اید، بد نیست سری به ادامه این گزارش بزنید تا از سرنوشت بعضی از مطرح‌ترین خنداننده‌هایی که شاید شما هنوز می‌شناسیدشان، باخبر شوید.

"بزرگ" مرد خنداننده‌ها

کمدین: حسین شاهرخ‌نیا

شاهرخ‌نیا از کمدین‌هایی است که قبل‌تر در اینستاگرام با ویدیوهایش کم و بیش مخاطبانی داشت و بعد از حضور در خندوانه، توانست تا حدی با این مسابقه پیش برود.

چه کرد؟ شاهرخ‌نیا در دومین اجرایش در مورد چهره و نوع پوشش مردم استندآپش را اجرا کرد، اجرایی که باعث شد تا او در بخش شانس مجدد حضور پیدا کند. با این حال در این بخش هم شاهرخ نیا بعد از اجرایی با موضوع حیوانات خانگی، نتوانست آرای لازم را کسب کند و در همان مرحله حذف شد.

 ویژگی: او به‌واسطه فیزیک خاصش که در طول اجرا هم به کمکش آمد، در اولین حضورش اجرایی با همین موضوع را نمایش داد و حسابی از خجالت شکم و اضافه وزنش درآمد.

امروز چه می‌کند؟ شاهرخ نیا بعد از خندوانه بیش از پیش مشغول دنیای مجازی شد و در این فضا فعالیت می‌کند، او که در آخرین فیلم سینمایی رامبد جوان هم حضور داشت می‌گوید که به صورت جدی به فکر دنبال کردن بازیگری است.

دومین قهرمان

کمدین: علی صبوری

از آن چهره‌هایی است که قبل تر هم در اینستاگرام برای خود تا حدی برو بیایی داشت و با حضور در خنداننده‌شو به شهرتش اضافه شد.

چه کرد؟ او توانست در سری دوم همه مراحل و رقابت‌ها را پشت سر بگذارد و با اجراهایی که برخی از آن‌ها با حواشی همراه بود در نهایت فینالیست سری دوم شد.

ویژگی: شوخی‌ها و طنز علی صبوری اغلب روان و از نوعی است که سطح عام مخاطب را درگیر می‌کند، اتفاقی که باعث شهرت او هم شد.

امروز چه می‌کند؟ او این روزها بیشتر از قبل در فضای مجازی مشغول فعالیت است.

صبوری در سریال "خط مقدم" تلویزیون هم بازی کرده است.

38479_528

خانم کمدین

کمدین: مریم کشفی

او یکی از معدود خانم‌های کمدین خندوانه است که با اجرایش توانست نگاه‌های زیادی را به خود جلب کند.

چه کرد؟ کشفی در اجرای مرحله دومش از بعضی تبلیغاتی که برای برخی کالاها وجود دارند، انتقاد کرد، اجرایی که نسبتا مورد استقبال قرار گرفت. او در ادامه از حسین شاهرخ‌نیا عبور کرد و در مرحله نیمه‌نهایی در رقابت با مجید افشاری ناکام ماند و حذف شد.

ویژگی: کشفی در اجراهایش اغلب تیپ‌سازی ویژه‌ای برای ماجراهایی که روایت می‌کند، دارد، مثلا در خنداننده‌شو شخصیت غرغرو و عصبی که مدام اعتراض می‌کرد را به مخاطبان ارائه کرد و مورد استقبال هم قرار گرفت.

امروز چه می‌کند؟ مریم بعد از خندوانه خیلی نزدیک استندآپ کمدی نرفت و او را روی استیج‌های کمی دیدیم. با این حال او هم در صحبتی که داشتیم گفت همچنان یکی از اعضای "رویال فمیلی" است، گروهی که بعد از خنداننده‌شو به همت تعدادی از فعالان این حوزه و چهره‌هایی که از طریق برنامه تلویزیونی خندوانه، به شهرت رسیدند یا شهرت‌شان بیشتر شد، تشکیل شده است. او در این گروه استندآپ را به آخر هفته در کافه استندآپ محدود کرده‌است. او می‌گوید که در کنار این فضا با یک انتشارات در زمینه تبلیغات و عکاسی همکاری می‌کند.

از آبادان تا تهران!

کمدین: رضا بهمنی

شرکت‌کننده جنوبی خنداننده بود، کمدینی که با این برنامه تا حد قابل توجهی دیده شد و گویا قرار است که به‌زودی بازهم پایش به تلویزیون باز شود.

چه کرد؟ او در اولین اجرایش با لهجه جنوبی و شیرازی برنامه‌ای را روی آنتن برد که به‌واسطه همین ماجرا توانست آرای زیادی را جذب کند. بهمنی در اجرای مرحله بعد هم با لهجه آبادانی از آلودگی هوای جنوب گفت و در ادامه پیش از صعود به نیمه نهایی در رقابت با محمد معتضدی خنداننده‌شو را ترک کرد.

ویژگی: اولین نکته درباره رضا بهمنی لهجه و اجراهای پرتحرکی است که توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کرد.

امروز چه می‌کند؟ او در این باره گفت: این روزها در حال ساخت یک سریال برای فیلیمو هستم. علاوه‌بر این مذاکراتی با تهیه‌کننده پنج ستاره داشتم تا آیتمی را در این مسابقه به روی آنتن ببرم. این مسابقه فعلا در مرحله پیش‌تولید است.

آقای انعطاف

کمدین: بهزاد قدیانلو

جزو کمدین‌هایی است که با شخصیت منحصر به فردش، حال و هوایی که فقط ویژه خودش است را در اجراهایش به نمایش درآورد.

چه کرد؟ او در اولین اجرایش نقد اجتماعی را با زبان گوسفندها بیان کرد ولی در ادامه توسط شانس مجدد توانست به مرحله بعد برود. با این وجود او در آن مرحله هم با اجرای استندآپی درباره تست بازیگری نتوانست اکثریت آرا را کسب کند و از صعود به مراحل بعدی بازماند.

ویژگی: قدیانلو که از انعطاف بدنی جالبی برخوردار است، در عین اجرای آرامی که داشت از حرکات عجیب و غریبی که متناسب با فیزیکش از پس آن برمی‌آمد، بهره برد.

امروز چه می‌کند؟ او که در زمان خنداننده‌شو مدتی بود که پدر شده بود، درباره اوضاع و احوال این روزهایش گفت: فعلا مشغول بچه‌دارى هستم!

اولین قهرمان

کمدین: میثم درویشان‌پور

او برنده سری اول خنداننده‌شو است و توانست از پس همه مراحل این مسابقه با آرای قابل‌توجهی بگذرد.

چه کرد؟ او در اولین اجرایش از خاطرات کودکی و انواع و اقسام ورزش‌هایی که به سراغ آن رفت گفت و در دور دوم هم از خاطرات سفرش به ترکیه گفت. در ادامه هم ترسیدن از حیوانات سوژه او شد و در نهایت درویشان‌پور در رقابت با مجید افشاری، توانست صدرنشین این رقابت‌ها شود.

ویژگی: این کمدین یکی از پرتحرک و پرهیجان‌ترین اجراها را در خنداننده شو داشت و صدای بلند، سرعت در اجرا جزو ویژگی‌های ثابت کارهای او هستند.

امروز چه می‌کند؟ او از حضور دوباره‌اش در تلویزیون گفت و افزود: این روزها مشغول ضبط برنامه‌ای برای شبکه نسیم هستم که با عنوان "کارستون" قرار است به روی آنتن برود. همچنین در تئاتری به کارگردانی مهدی شاه‌حسینی هم حضور دارم.

درویشان‌پور در صحبت هایش گفت که همچنان درگیر استندآپ کمدی است و هر از گاهی در فضاهای مختلف اجراهایی را به روی صحنه می‌برد.

IMG1029140207521

خنده با طعم زبان آذری

کمدین: علی ضیایی ، از کمدین‌های آذری خنداننده‌شو است. او در حوزه بازیگری و کارگردانی در شبکه آذربایجان (ارومیه) فعالیت‌هایی داشته است.

چه کرد؟ ضیایی در مرحله اول خنداننده برتر با رای حاضران توانست در بخش شانس مجدد، به مرحله بعدی بیاید. او در اولین اجرای خود از دیر کردن در مواقع مختلف گفت، ضیایی در ادامه بعد از دو اجرا در مرحله سوم در رقابت با مجید افشاری حذف شد و به نیمه‌نهایی نرسید.

ویژگی: زبان آذری ضیایی یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌هایی است که باعث شد تا در خیلی از مراحل او بتواند نظر همشهریانش را به خود جلب کند و با رای آنها به مرحله بعدی بیاید.

امروز چه می‌کند؟ او در گپ کوتاهی که داشتیم گفت: در این چندماه اخیر و در واقع از شروع امسال تا الان سه فیلم کوتاه تهیه کردم که یکی از آنها جزو راه‌یافتگان به بخش داستانی جشنواره فیلم کوتاه تهران بود. علاوه‌بر این تابستان کافه‌ای به نام کافه استندآپ که یک جورهایی اولین فضای رسمی استند آپ در ایران محسوب می‌شود را راه انداختیم و با همکاری امیر کربلایی‌زاده و هنرجوهایش آخر هفته‌ها استندآپ اجرا می‌کنیم.

در کنار اینها الان هم مشغول پیش‌تولید یک سریال هستیم که قرار است برای شبکه آذربایجان کارگردانی و تهیه کنم.

khandevane

خنداننده آرام

کمدین: ابوطالب حسینی فعالیت خود را از شبکه‌های اجتماعی با تهیه پادکست‌های طنز شروع کرد و کم کم در فضای مجازی تاحدی اسم و رسم‌دار شد. ابوطالب بعد از حضور در جمع 32 و سپس 16 نفری گروه پانته‌آ بهرام توانست تا مرحله نهایی سری دوم خنداننده‌شو پیش برود.

چه کرد؟ حسینی در یکی از اجراهایش مفصل به بحث بیکاری پرداخت، ماجرای خواستگاری رفتن و موارد اجتماعی مختلف دیگر هم از مواردی بوند که ابوطالب از آنها گفت و در نهایت در مرحله نهایی رتبه دوم را از آن خود کرد.

ویژگی: او متن‌هایش را خودش می‌نویسد و شوخی‌هایش اغلب مختصر و مفید و در حدی‌اند که مخاطب را در لحظه جذب می‌کنند. حسینی اغلب بود حرکات اضافی و عجیب و غریب کارهایش را با آرامش اجرا می‌کند، اتفاقی که که یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های کاری‌اش محسوب می‌شود.

امروز چه می‌کند؟ او می‌گوید: مدتی است که در گروه نویسندگان برنامه ویدیوچک حضور دارم، این برنامه نگاهی طنز به مسائل روز ورزش دارد و عبدا... روا آن را اجرا می‌کند.

علاوه‌بر این حسینی گویا این روزها خیلی درگیر دنیای فوتبال شده، او در این گپ کوتاه از حضورش در برنامه فوتبال 120 که مدت‌هاست در یکی از بخش‌های آن با زبان طنز به اتفاقات فوتبالی می‌پردازد، گفت. حسینی که خندوانه باعث شد استعدادش در نویسندگی بیش از پیش کشف شود، این روزها مشغول نوشتن یک فیلمنامه هم هست.
 

خانم امپراتور

کمدین: زینب موسوی، یکی دیگر از خانم‌هایی که توانست در این مسابقات تا چند مرحله پیش برود و نگاه‌های زیادی را به خود جلب کند، زینب موسوی است. خانم امپراتور قبل از خندوانه هم در فضای مجازی فیلم‌هایی را منتشر می‌کرد که به‌واسطه آن کم و بیش شناخته شده بود و این مسابقه باعث شد تا همه با هویت واقعی شخصیت مجازی او آشنا شوند.

چه کرد؟ موسوی که اصالتا قمی است در اولین اجرایش با استفاده از همان لحن و لهجه معروفش که در فضای مجازی با آن صحبت می‌کرد و خیلی‌ها به نام امپراتور کوزوکو او را می‌شناختند، به استقبال مخاطبانش رفت.

ویژگی: شخصیت معروف امپراتور که از قبل در فضای مجازی آن را شکل داده بود، برجسته‌ترین ویژگی‌ای بود که او در اغلب اجراهایش از آن بهره می‌برد. در کنار آن البته اجرای پرانرژی موسوی یکی دیگر از ویژگی‌های او محسوب می‌شود.

امروز چه می‌کند؟ او همچنان فعالیت‌های استندآپ کمدی قبلی را که داشت در اینستاگرام ادامه می‌دهد ماجرایی که به واسطه خنداننده‌شو طرفداران بیشتری پیدا کرد. علاوه بر آنها او هم به همراه گروه کمدین‌ها خیلی از شب‌ها استندآپ اجرا می‌کند.

موسوی که در زمینه نویسندگی هم فعالیت دارد، در دو فصل ۵ و ۶ خندوانه به عنوان نویسنده مشغول به کار بود و احتمالا این همکاری‌ها ادامه خواهد داشت.

علی پاتر کنکوری

کمدین: علی افشاری یکی از کم‌سن و سال‌ترین کمدین‌های خنداننده‌شو 2 است که البته نتوانست چندان در این مسیر پیش برود.

چه کرد؟ علی افشاری که خودش را علی پاتر معرفی کرد در گروه اشکان خطیبی بود. او بعد از اجرایی که داشت، بنا به تصمیم مربی گروه حذف و از صعود به مراحل بعدی محروم شد.

ویژگی: عینک گرد و جثه کوچک علی پاتر در اجرایی که داشت به کمکش آمد. البته او یکی از پر‌استرس‌ترین اجراها را در خنداننده شو به روی آنتن برد.

امروز چه می‌کند؟ او می‌گوید که بعد از خندوانه در رشته ادبیات نمایشی دانشگاه هنر و معماری پذیرفته شد و این روزها هم مشغول درس و تحصیل است. علاوه‌بر این افشاری سال گذشته توانست اولین فیلم کوتاه خودش با عنوان "واحد ششم" را نویسندگی و کارگردانی کند. البته او از استندآپ هم دور نشده و به همراه گروه کمدین‌هایی که از آن گفتیم، آخر هفته‌ها در کافه استندآپ اجرا دارد.

جدی اما بانمک

کمدین: امیرحسین قیاسی

او هم از کمدین‌هایی بود که تا نزدیک به خط پایان پیش رفت و در گروه چند چهره برتر سری دوم خنداننده‌شو قرار گرفت.

چه کرد؟ قیاسی که از دوستان قدیمی اوبوطالب حسینی است در یکی از مراحل مسابقه با رفیق چند‌ساله‌اش به رقابت پرداخت. او موضوعات مختلفی را برای اجراهایش انتخاب کرد که یکی از آن‌ها شوخی با دایی‌اش بود که در اغلب اجراهایش اشاره‌ای به آن می‌کرد. قیاسی در نهایت توانست رتبه سوم این رقابت‌ها را از آن خود کند.

ویژگی: قیاسی کمدی تلخ و سیاه را با ارائه‌‌های انتقادی‌‌اش با وسواس انتخاب می‌کند اما تنها مشکل او ارتباط چشمی با مخاطب است. جدیت در اجراها هم یکی از بارزترین ویژگی‌هایی اوست.

امروز چه می‌کند؟ او هم این روزها در برنامه فوتبال 120 همراه با همان رفیق قدیمی اش بخشی را اجرا می‌کند و همچنان با تلویزیون همکاری دارد.

صداپیشه و بازیگر

کمدین: محمد معتضدی ، جزو کمدین‌های جوانی بود که با شخصیت مختص خودش تا چند مرحله از خنداننده با گروه پیش آمد.

چه کرد؟ او در اولین اجرایش از ماجراهای حضور در مترو گفت، فضایی که با حرکات نمایشی از او همراه بود. در ادامه هم او با پیشی گرفتن از رضا بهمنی به مرحله بعد صعود کرد و سرانجام در رقابت با میثم درویشان‌پور از نیمه‌نهایی حذف شد.

ویژگی: معتضدی که پیش از خنداننده شو در حوزه صداپیشگی فعالیت می‌کرد، در اجراهایش هم از این ویژگی استفاده کرد و در کنار آن با حرکات نمایشی شخصیت‌های مختلفی را ساخت و به بینندگان ارائه کرد.

امروز چه می‌کند؟ او می‌گوید: من بعد از خنداننده‌شو، تمرکزم را روی بازیگری گذاشتم و تا الان در دو نمایش، یک سینمایی و یک سریال حضور داشتم. این سریال برای شبکه2 سیما است که به کارگردانی علیرضا بذرافشان این روزها مراحل آخر تصویربرداری‌اش را پشت‌سر می‌گذارد. در کنار اینها این روزها مشغول تمرین نمایشی هستم که احتمالا از دی‌ماه به روی صحنه می‌رود. ضبط یک برنامه تلویزیونی برای شبکه سه، به کارگردانی فواد صفاریان پور هم برنامه دیگری است که در آن حضور دارم. با همه اینها تمرکز اصلی‌ام روی بازیگری است و سعی دارم تا در این فضا بیشتر پیش بروم.

127-00

فعال و پرحاشیه

کمدین: مجید افشاری از آن کمدین‌هایی بود که چه در زمان حضورش در خنداننده‌شو و چه بعد از آن، اجراهایش اغلب با حواشی مختلفی همراه می‌شدند، اتفاقی که البته به شهرت او اضافه کرد.

چه کرد؟ او در چهارمین شب خنداننده‌شو اولین اجرایش را با موضوع دستگیری دوستش و باز شدن پایش به کلانتری به روی آنتن برد و در اجرای مرحله بعدش از اتفاقاتی که بعد از اولین برنامه برایش رخ داده گفت. او در ادامه از علی ضیایی هم گذشت و در مرحله نیمه‌نهایی با پشت سرگذاشتن مریم کشفی به فینال صعود کرد. افشاری در نهایت در رقابت با میثم درویشان‌پور در سری اول خنداننده‌شو، رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

ویژگی: اجراهای افشاری که خود او اغلب متن‌هایش را می‌نوشت، با کنایه‌هایی به مسائل اجتماعی همراه است و البته در کنار آنها خیلی وقت‌ها این متن‌ها، شوخی‌ها و حرف‌های چند پهلویی دارند که باعث می‌شوند حواشی که از آن گفتیم شکل بگیرد. شیوه اجرای به قول معروف خسته و بی‌تحرک هم جزو ویژگی‌هایی است که در اکثر اجراهای او به چشم می‌خورد.

امروز چه می‌کند؟ او درباره آخرین وضعیتش گفت که سه‌شنبه‌شب‌ها در شما و آی فیلم حضور دارد و علاوه بر آن مدتی است که در برنامه "هفت" شبکه سه هم آیتم طنزی را اجرا می‌کند.

افشاری این روزها سینمایی "بازیوو" را در نوبت اکران دارد. او همچنین افزود در کنار این‌ها در فیلم چشم و گوش بسته به کارگردانی فرزاد مؤتمن به عنوان مشاور فیلمنامه هم حضور داشته و با یکی دو برنامه و چند فیلم دیگر هم صحبت‌هایی کرده که هنوز به نتیجه نرسیده است.

 

خندوانه خنداننده شو مجید افشاری میثم درویشان پور کمدین علی صبوری امیرحسین قیاسی حسین شاهرخ نیا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین