کد خبر: 43213 A

اکران بی‌سابقه یک فیلم در واتیکان/ زندگی پنهان به سینماهای جهان می‌آید

اکران بی‌سابقه یک فیلم در واتیکان/ زندگی پنهان به سینماهای جهان می‌آید

در رویدادی نادر فیلم "یک زندگی پنهان" به کارگردانی ترنس مالیک در واتیکان به نمایش درآمد

ایران آرت: "یک زندگی پنهان" فیلم جدید ترنس مالیک که داستانی واقعی از وجدان بیدار "فرانتس یگراشتاتر" را روایت می‌کند،‌ در کتابخانه واتیکان به نمایش درآمد. این فرد کشاورزی بود که در جریان جنگ جهانی دوم از جنگیدن برای نازی‌ها خودداری کرد.

این فیلم روز چهارشنبه در کتابخانه فیلم واتیکان به نمایش درآمد. پائولو رافینی از مسئولان بخش ارتباطات در این برنامه به معرفی فیلم پرداخت و خود مالیک نیز از حضار این مراسم بود.

رافینی در این نشست از مالیک برای حضور در برنامه تشکر کرد.

وی افزود: روایت فیلم هم زیبا و هم وحشتناک است و فیلم چالشی است، زیرا چهره‌ای از روح ما را ارایه می‌کند، از وجدان ما، از ترس ما، از فراموشی و اجتناب ما از مسئولیت‌هایمان را. این روایت واژه قهرمان را وارونه می‌کند و قهرمانی پنهان را نشان می‌دهد. در این فیلم همان طور که از عشق، از ثبات و از مرگ و معاد سخن گفته می‌شود، از این سخن می‌گوید که چقدر مهم است تا خاطراتمان را حفظ کنیم و آن‌ها را چنین زیبا روایت کنیم.

به گزارش مهر، در این فیلم آگوست دیهل در نقش یگراشتاتر و والری پاچنر در نقش همسر او فانی بازی کرده‌اند. وقتی این کشاورز اتریشی به دلیل خیانت با مجازات اعدام روبه رو می‌شود، ایمان بی‌بدیل و عشق او به همسر و فرزندانش است که روح او را زنده نگه می‌دارد.

یگر اشتاتر سال ۲۰۰۷ توسط پاپ بندیکت آمرزیده شد.

"یک زندگی پنهان" از جمله معدود فیلم‌هایی است که در واتیکان به نمایش درآمده است.

این فیلم در کن امسال با اقبال زیادی روبه رو شد و قرار است از ۱۳ دسامبر در سینماها اکران شود.

 

هالیوود ترنس مالیک یک زندگی پنهان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین